Data publikacji: 2017-05-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów
Kategoria: BIZNES, Konsument
Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.
Podczas prezentowanego przez FederacjÄ™ Konsumentów raportu „Konsument na rynku gazu w Polsceâ€, Hermes Energy Group S.A. zostaÅ‚a wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spoÅ›ród analizowanych kilkunastu, które cechujÄ… siÄ™ przejrzystoÅ›ciÄ… umów oraz uczciwymi praktykami wzglÄ™dem konsumentów.
Â
– Raport konsumencki potwierdza, że istnieje potrzeba dalszej liberalizacji rynku oraz edukacji konsumentów – cieszy nas zainteresowanie Federacji tym tematem. Hermes Energy Group S.A. jest za przejrzystoÅ›ciÄ… umów oraz otwartoÅ›ciÄ… dialogu z konsumentem. ZadowalajÄ…ce sÄ… wyniki raportu ukazujÄ…ce, że 50% konsumentów zaznajomionych z ofertami konkurencyjnych  przedsiÄ™biorstw gazowych decyduje siÄ™ na zmianÄ™ sprzedawcy. WÅ‚aÅ›ciwe uregulowany sektor gazu i dobrze wyedukowany konsument jest szansÄ… na sprawne funkcjonowanie rynku  – skomentowaÅ‚ wyniki raportu Piotr Kasprzak, prezes Hermes Energy Group S.A.
Â
– Jeżeli spojrzymy na analizÄ™ wzorców umownych oraz opracowane wytyczne zawarte w raporcie zauważymy, że umowy przedstawiane przez HEG swoim klientom plasujÄ… siÄ™ wÅ›ród wyróżnionych przez FederacjÄ™ Konsumentów. Cieszy nas, że tak wiarygodna organizacja mogÅ‚a dokonać tej oceny – dodaje.
Â
Napływające skargi dotyczące umów zawartych z przedsiębiorstwami gazowymi w Polsce zachęciły Federację Konsumentów do dokładnego zbadania stosowanych przez nich praktyk. Eksperci FK dokonali analizy wzorców umownych 13 z 20 aktywnych na rynku spółek sprzedażowych. Raport składa się z charakterystyki rynku, analizy umów i praktyk przedsiębiorstw gazowych oraz badań ankietowych przeprowadzonych wśród konsumentów. Kryteriom badania wzorców umownych podlegała zgodność treści wzorców z prawem, spełnianie wymagań ustawowych i regulacyjnych, występowanie klauzul niedozwolonych oraz praktyki niekorzystne wobec konsumentów.
Â
Z raportu Federacji wyłania się obraz konsumentów, którzy nie są świadomi możliwości, jakie daje uwolniony rynek paliwa gazowego, wielkości ich własnej konsumpcji gazu ziemnego, kosztów oraz tego z jaką spółką mają zawartą umowę.
Â
– Liberalizacja rynku jest dobra dla odbiorców, bo na zmianie sprzedawcy konsumenci, szczególnie ci zużywajÄ…cy wiÄ™ksze iloÅ›ci gazu, mogÄ… skorzystać – oceniÅ‚ Kamil Pluska – DÄ…browski, prezes Federacji Konsumentów.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument