Data publikacji: 2019-07-01
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Karolina Pilarczyk, Kasia Bigos i Vienio w edukacyjnej kampanii „Trzeźwo MyÅ›lÄ™â€.
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Carlsberg Polska rusza z trzeciÄ… edycjÄ… kampanii edukacyjnej nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Carlsberg Polska rusza z trzeciÄ… edycjÄ… kampanii edukacyjnej nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tym roku kampaniÄ™ wspierajÄ… niezwykÅ‚e osoby ze Å›wiata motoryzacji, sportu i muzyki. Karolina Pilarczyk, Kasia Bigos oraz Vienio opowiadajÄ… o swoim podejÅ›ciu do alkoholu w filmikach edukacyjnych.Â
Trzeźwo myślę, więc jestem
Nazwa kampanii „Trzeźwo myÅ›lę†oznacza zarówno odpowiedzialne myÅ›lenie, jeÅ›li chodzi o konsumpcjÄ™ alkoholu, jak również – podejÅ›cie do życia, odpowiedzialność za siebie i innych. Carlsberg Polska przekonuje, że umiejÄ™tność racjonalnego myÅ›lenia pomaga zachować kontrolÄ™ nad życiem, również w sytuacjach zwiÄ…zanych ze spożywaniem alkoholu. DziÄ™ki takiemu podejÅ›ciu można peÅ‚niej odkrywać Å›wiat i czerpać z życia wiÄ™cej przyjemnoÅ›ci i radoÅ›ci. Kampania promuje też przyjmowanie odpowiedzialnej i asertywnej postawy w kontekÅ›cie picia alkoholu, w zależnoÅ›ci od okolicznoÅ›ci i sytuacji, w tym odmowy jego spożywania. Podejmuje też ważny temat odpowiedzialnoÅ›ci za siebie i innych.
Â
– Kampania realizuje jeden z celów naszej strategii zrównoważonego rozwoju, czyli „Zero nieodpowiedzialnej konsumpcjiâ€. Chcemy edukować konsumentów  w lekki, pozbawiony moralizatorstwa sposób, tak by sprowokować ich do podejmowania Å›wiadomych wyborów na co dzieÅ„, nie tylko w zakresie konsumpcji alkoholu, ale również w innych sytuacjach życiowych – mówi Jagoda JastrzÄ™bska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.
Â
Trzeźwe myślenie to podstawa
Twarzami kampanii „Trzeźwo myÅ›lÄ™â€Â sÄ…Â Karolina Pilarczyk– pierwsza   polska drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w drifcie i ambasadorka serwisu Agory Moto.pl, Kasia Bigos– znana trenerka fitness, mistrzyni Polski i Europy w pole sport w kategorii duety, mÅ‚oda mama oraz ambasadorka serwisu Agory Myfitness.pl,oraz Vienio– warszawski raper i kucharz znany z ognistego temperamentu i wÅ‚asnego zdania na każdy temat.
– Dobór ambasadorów kampanii jest nieprzypadkowy. Każdy z osobna jest prawdziwym indywiduum, a jednoczeÅ›nie wszystkich łączy Å›wiadome podejÅ›cie do spożycia alkoholu i mÄ…drość życiowa. ZależaÅ‚o nam na postaciach z krwi i koÅ›ci, a przy tym pielÄ™gnujÄ…cych takie wartoÅ›ci jak bliskość, rodzina, zdrowie i wiara w swoje przekonania  - mówi Jagoda JastrzÄ™bska.
Punktem wyjÅ›cia do rozmów z ambasadorami byÅ‚y wyniki badania „Kocham Å»ycie – Trzeźwo MyÅ›lÄ™â€, przeprowadzonego w 2018 roku przez Carlsberg Polska[1]. Pod uwagÄ™ wziÄ™to wtedy takie obszary jak: znaczenie „trzeźwego myÅ›lenia†w życiu, zmiany w postawach spoÅ‚ecznych dot. alkoholu np. coraz wiÄ™kszy brak akceptacji prowadzenia samochodów po alkoholu i asertywność w odmawianiu.Â
– W byciu matkÄ… trzeźwe myÅ›lenie pomaga zachować zdrowy rozsÄ…dek i uniknąć niepotrzebnych nerwów w sytuacjach kryzysowych. Nie jest Å‚atwo połączyć opiekÄ™ nad dzieckiem i pracÄ™ zawodowÄ…, ale siÅ‚a tkwi w spokoju. Odpowiedzialność za dziecko przestawia priorytety – mówi Kasia Bigos. Â
W badaniach spytano konsumentów również o sytuacje, w których kategorycznie nie powinno siÄ™ spożywać alkoholu, takie jak prowadzenie pojazdów, ciąża i opieka nad dziećmi.Â
– Drift jest jak taniec, ale by opanować jego trudnÄ… technikÄ™ gÅ‚owa musi być czysta, a myÅ›li niezmÄ…cone. Szybka jazda wymaga 100% koncentracji i wystarczy chwila nieuwagi, by sytuacja wymknęła siÄ™ spod kontroli. Podobnie jest z alkoholem, dlatego pić trzeba z gÅ‚owÄ…. I nigdy nie siadać po nim za kółkiem. Jeździe po alkoholu mówimy kategorycznie NIE – mówi Karolina Pilarczyk.
Wywiady z influencerami będzie można obejrzeć w serwisach Agory na kanałach SoMe: Haps.pl, Moto.pl i MyFitness.pl oraz na kanałach SoMe ambasadorów i Carlsberg Polska.
Â
Carlsberg Polska na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
Carlsberg Polska od lat promuje odpowiedzialne spożywanie alkoholu wśród konsumentów.  Kampania społeczna„Trzeźwo myślę†wystartowała w 2017 roku, jako program w ramach strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg pod nazwą Together Towards Zero. Według jej założeń Carlsberg planuje do 2030 r.  osiągnąć zero śladu węglowego, zero marnowania wody, w tym m.in. poprzez obniżenie o połowę zużycia wody w browarach, zredukować do zera liczbę wypadków w swoich browarach na świecie, a także osiągnąć zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu m.in. poprzez zapewnienie konsumentom możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw, jednocześnie aktywnie promując odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i umieszczając symbole odpowiedzialnościowe na opakowaniach i w komunikacji marek z konsumentem.
Â
[1]Badanie przeprowadzone przez agencjÄ™ badawczÄ… SW Research w 2018 roku na zlecenie Carlsberg Polska.Â
Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE