Informacja prasowa
Warszawa, 15.12.2016 r.
Kobiety czesciej znajduja „pod choinka” samoch?d
W okresie zblizajacych sie swiat, fani czterech k?lek z pewnoscia marza o nowym samochodzie. Jak wynika z badania „Komfort jazdy II”, przeprowadzonego na zlecenie firmy Kongsberg Automotive Pruszk?w, czesciej na tak wyjatkowy podarunek bozonarodzeniowy moga liczyc jednak kobiety. To mezczyzni chetniej kupuja badz chcieliby kupic samoch?d swojej drugiej pol?wce.
Wedlug raportu „Komfort jazdy II”, prawie co czwarty Polak kupil sam badz zna osobe, kt?ra zdecydowala sie na zakup auta w ramach prezentu dla bliskiej osoby. Czesciej na tak wyjatkowy gest decyduja sie jednak mezczyzni. W przypadku kobiet, to 43 proc. z nich deklaruje, ze moglaby sprezentowac samoch?d swojemu mezowi badz partnerowi. Jesli chodzi o mezczyzn, to odsetek ten jest znacznie wiekszy. Prawie 60 proc. z nich chcialoby kupic auto swojej drugiej pol?wce.
W drugiej kolejnosci, Polacy najchetniej kupiliby samoch?d swoim dzieciom. Sami rodzice maja juz nieco mniej szans na znalezienie auta „pod choinka”. Niewielki tez odsetek, bo tylko 4 proc. respondent?w deklaruje, ze „cztery k?lka” mogliby sprezentowac osobie spoza rodziny, np. przyjacielowi.
Zakup samochodu dla bliskiej osoby z pewnoscia powinien byc przemyslana decyzja. W szczeg?lnosci w okresie przedswiatecznym, kiedy to jestesmy bardziej podatni na wszelkiego rodzaju chwyty marketingowe. W pierwszej kolejnosci nalezy rozwazyc, czy ma to byc nowe czy uzywane auto. W przypadku zakupu prosto z salonu, powinnismy przede wszystkim pamietac, ze mozemy zdecydowac praktycznie o kazdym elemencie wyposazenia takiego samochodu. Jak wynika z badania „Komfort jazdy II”, Polacy nie sa jeszcze przyzwyczajeni do pytania sprzedawc?w o wszystkie dostepne na rynku opcje. – m?wi Krzysztof Hauk, Dyrektor Generalny Kongsberg Automotive Pruszk?w.
Polscy kierowcy przy zakupie nowego auta najczesciej zwracaja uwage na mozliwosc posiadania klimatyzacji. Polowe mniej respondent?w pyta sprzedawce o wyposazenie samochodu w kamere cofania oraz podgrzewanie foteli (odpowiednio 22 proc. i 21 proc.). Co istotne, prawie 10 proc. badanych w og?le nie zadaje pytania o dodatkowe opcje wyposazenia wnetrza samochodowego.
Zalezy nam, aby polscy kierowcy mieli swiadomosc tego, czego dokladnie moga oczekiwac od producent?w samochod?w. Znajomosc takich element?w wyposazenia, jak podgrzewanie foteli, ich wentylacja, czy system masazu jest naprawde istotna. Opcje te coraz czesciej dostepne sa w samochodach standardowych, nie tylko w autach klasy premium. – dodaje Krzysztof Hauk.
***
Kongsberg Automotive to norweski holding, dzialajacy w branzy motoryzacyjnej od ponad 50 lat. Produkuje sie tu, m.in. maty grzewcze, systemy wentylowania foteli samochodowych, regulacji podparcia ledzwiowego, a takze masazu, kt?re sa montowane w wiekszosci pojazd?w na swiecie, takich marek jak: Volvo, BMW, Daimler, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, Audi, Porche, Ferrari, GM, Renault, Citroen, Peugeot, FIAT, Toyota, Maserati czy Bentley.
W Polsce Kongsberg Automotive dziala juz od 15 lat w Pruszkowie i zatrudnia obecnie blisko 1500 pracownik?w. W swojej produkcji firma wykorzystuje najnowsze technologie, stad czesc linii produkcyjnych jest wyposazona w roboty i w pelni zautomatyzowana. Kongsberg Automotive jest zakladem wyjatkowym pod wzgledem innowacyjnosci i wyr?znia sie na tle innych produkcji w naszym kraju.