Moda Moda dla pań moda damska

Kobiety nie gustuja w malej czarnej

Warszawa, 15 lutego 2017 r.

Kobiety nie gustuja w malej czarnej

Zaledwie 14% kobiet podobaja sie czarne sukienki u innych pan – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Ubiera sie w nie nieco wiecej, bo 19% przedstawicielek plci pieknej. Definitywnie jednak Polki preferuja jasne sukienki (42%), w tym pastelowe (delikatny r?z, niebieski czy zielen) – 22% oraz biale, ?cru lub bezowe – 20%. Na suknie w kontrastowych zestawieniach decyduje sie co dziewiata mieszkanka naszego kraju (11%), a na posiadajaca intensywna barwe, jak ostry czerwony, niebieski, zielony czy z?lty co czternasta badana (7%). Polki preferuja tez jasne bluzki (49%), a nawet torebki (35%) oraz rajstopy i skarpetki (42%). Tylko w przypadku plaszczy i kurtek wygrywa praktyka – na ciemne kolory stawia 36% kobiet, choc wciaz niemal tyle samo (35%) wybiera wierzchnie okrycia w jasnych barwach. Panowie sa bardziej konserwatywni w doborze kolor?w – najczesciej decyduja sie na ciemne odcienie wybierajac dla siebie zar?wno elementy stroju i dodatki, jak i samochody.

– Co ciekawe, czarny i ciemne kolory uwazane za klasyczne symbole elegancji i majace wiele cech praktycznych, nie znajduja sie wsr?d preferencji zakupowych kobiet, jesli wybieraja one dla siebie elementy odziezy i akcesoria. Niezaleznie czy m?wimy o sukni, plaszczu, torebce czy skarpetach – kazdorazowo co najmniej polowa Polek decyduje sie na inny kolor niz czarny. Wsr?d wybor?w zakupowych przewazaja biele, beze i pastele, ale nie tylko. Przeciwwage dla ciemnych barw stanowia tez intensywne kolory oraz kontrastowe zestawienia. To pokazuje, ze Polki nie chca ubierac sie smutno i nudnie, a atrakcyjny kolor i wyr?zniajacy wyglad przedkladaja ponad praktyczne rozwiazania – m?wi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.

Mezczyzni sa bardzo konserwatywni, jesli chodzi o preferowana kolorystyke stroju oraz gadzet?w towarzyszacych im na co dzien, z samochodem wlacznie – wynika z badania na zlecenie marki farb Beckers. Panowie wybieraja dla siebie przede wszystkim ciemne garnitury (czarny, szary, braz) (61%), takowe plaszcze (55%) i skarpety (54%), a takze torby, plecaki lub akt?wki (41%). W przypadku koszul najczesciej decyduja sie na najbezpieczniejsze kolory, czyli bialy, bezowy, ?cru (45%). Zaledwie co ?smy (13%) wybiera koszule pastelowe (delikatny niebieski, r?z czy zielen). Az 12% kupuje sobie koszule ciemne, a co dziesiaty (10%) szuka kontrastowych zestawien. R?wniez ciemna kolorystyka kr?luje wsr?d pan?w w przypadku zakupu samochod?w. Auto w kolorze czarnym, szarym lub brazowym wybiera 37% mezczyzn. Tylko co piaty (21%) decyduje sie na samoch?d w jasnym kolorze (biel, ?cru, bez, pastele) i co czternasty (7%) na intensywna barwe typu ostra czerwien, zielen, niebieski, z?lty itp. Nie wydaje sie to trafnym wyborem, jesli mezczyzna chce zaimponowac autem kobiecie. Plci pieknej zdecydowanie czesciej podobaja sie samochody w kolorach jasnych (32%) oraz w intensywnych lub kontrastowych barwach (17%). Ciemne auto imponuje tylko co czwartej Polce (26%).

We wnetrzach Polakom podobaja sie przede wszystkim kolory jasne: pastele, beze, biel lub ?cru. W przypadku kuchni i lazienek dotyczy to az 57% spoleczenstwa. Ale co sz?sty Polak preferuje w tych pomieszczeniach intensywne kolory lub kontrastowe zestawienia (16%). Jasne barwy najbardziej podobaja sie Polakom r?wniez w elewacji dom?w (56%). Na co jedenastym robia wrazenie kontrastowe zestawienia zewnetrznych scian budynk?w (9%), zaledwie na 8% ciemne barwy elewacji, zas na 4% te posiadajace intensywna kolorystyke typu ostra czerwien, zielen, niebieski, z?lty itp. W zabudowie przestrzeni publicznej czesciej przypadaja nam do gustu kontrasty – bo blisko co ?smemu Polakowi (13%). Kr?luja jednak niepodzielnie odcienie jasne i stonowane, kt?re podobaja sie najbardziej 48% spoleczenstwa. W zabudowie przestrzeni publicznej ciemna kolorystyka odpowiada 8% Polak?w, a intensywne barwy 5%.

Badanie na marki rzecz Beckers zostalo przeprowadzone przez TNS Polska metoda omnibus na reprezentatywnej pr?bie 1011 Polak?w w wieku 15 lat i wiecej w dniach 4-9 marca 2016 r.

***
Marka Beckers jest czescia grupy Tikkurila Polska S.A. Oferuje ona wysokiej jakosci farby lateksowe i antyalergiczne do scian i sufit?w, a takze wyroby przeznaczone do dekoracji i ochrony drewna, metalu i fasad. Produkty Beckers charakteryzuja wysokie parametry techniczne i uzytkowe. Sa one przeznaczone zar?wno do prostych, jak i zaawansowanych prac malarskich. Flagowa linia marki jest rodzina wodorozcienczalnych akrylowych farb Designer, dostepnych w gotowych kolorach oraz w wersji mieszalnikowej. Stworzone na bazie ekologicznych receptur farby Beckers lacza bezpieczenstwo stosowania i dbalosc o srodowisko z najwyzsza jakoscia. Sa rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Alergologiczne, a wiele z nich jest sygnowanych znakiem Ecolabel, bedacym najwazniejszym europejskim wyr?znieniem przyznawanym wyrobom spelniajacym normy dotyczace ochrony srodowiska, gdyz oznaczone nim produkty nie zawieraja substancji toksycznych czy rakotw?rczych.
Marka Beckers powstala w 1865 roku w Szwecji. Jej farby sprzedawane sa w Skandynawii, a takze w krajach Europy Wschodniej. Na polskim rynku produkty Beckers obecne sa od 1993 roku. Wiecej informacji na temat produkt?w marki Beckers znalezc mozna pod adresem www.beckers.pl.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #wiosna