Wiadomości branżowe

Kreatywne CV to szansa dla os?b z malym doswiadczeniem zawodowym

Kreatywne CV to szansa dla os?b z malym doswiadczeniem zawodowym
Proste i przejrzyste – takie powinno byc idealne CV. Rekruter powinien szybko i sprawnie znaleźc w nim potrzebne mu informacje. Kreatywne CV, takie jak wideoprezentacja, to dobre rozwiazanie dla os?b o malym doswiadczeniu zawodowym oraz przedstawicieli branz wymagajacych kreatywnosci. Osoby poszukujace pracy nie powinny tez zapominac o budowaniu swojego wizerunku w mediach spolecznosciowych. Zadaniem CV jest przyciagniecie uwagi rekrutera. Powinno byc napisane czytelnie i nie zawierac bez bled?w jezykowych, a jego forma wizualna powinna byc przejrzysta, rekruter ma bowiem najczesciej tylko kilka sekund na zapoznanie sie z trescia CV i zwraca uwage na obszary, kt?re go interesuja. Nadmiar kolor?w lub obrazk?w, niestandardowy uklad informacji i inne tego typu wyr?zniki moga zniweczyc szanse kandydata. Samo CV moze jednak nie wystarczyc, by otrzymac wymarzone stanowisko pracy.– Na rynku dostepne sa nowe narzedzia, kt?re pomagaja wzbogacic aplikacje. Sa CV kreatywne, internetowe, do kt?rych mozemy podpiac swoje portfolio i wysylac je do pracodawcy w formie linku aplikacyjnego. Pojawily sie tez takie rozwiazania jak wideoprezentacja – kandydat wysyla do pracodawcy po

Proste i przejrzyste  takie powinno byc idealne CV. Rekruter powinien szybko i sprawnie znalezc w nim potrzebne mu informacje. Kreatywne CV, takie jak wideoprezentacja, to dobre rozwiazanie dla os?b o malym doswiadczeniu zawodowym oraz przedstawicieli branz wymagajacych kreatywnosci. Osoby poszukujace pracy nie powinny tez zapominac o budowaniu swojego wizerunku w mediach spolecznosciowych.

Zadaniem CV jest przyciagniecie uwagi rekrutera. Powinno byc napisane czytelnie i nie zawierac bez bled?w jezykowych, a jego forma wizualna powinna byc przejrzysta, rekruter ma bowiem najczesciej tylko kilka sekund na zapoznanie sie z trescia CV i zwraca uwage na obszary, kt?re go interesuja. Nadmiar kolor?w lub obrazk?w, niestandardowy uklad informacji i inne tego typu wyr?zniki moga zniweczyc szanse kandydata. Samo CV moze jednak nie wystarczyc, by otrzymac wymarzone stanowisko pracy.

Na rynku dostepne sa nowe narzedzia, kt?re pomagaja wzbogacic aplikacje. Sa CV kreatywne, internetowe, do kt?rych mozemy podpiac swoje portfolio i wysylac je do pracodawcy w formie linku aplikacyjnego. Pojawily sie tez takie rozwiazania jak wideoprezentacja  kandydat wysyla do pracodawcy po prostu nagranie wideo – m?wi agencji informacyjnej Newseria Weronika Sierant, HR Manager w firmie Smart MBC.

Dzieki takiej formie autoprezentacji potencjalny pracodawca widzi, jak wyglada kandydat, poznaje jego zachowanie i maniery. Dobrze pomyslany i zmontowany film moze tez pokazac kandydata jako osobe kreatywna, majaca ciekawa osobowosc i niestandardowe podejscie. Taka forma CV to dobre rozwiazanie dla os?b, kt?re nie maja jeszcze bogatego doswiadczenia zawodowego, dlatego musza sie wykazac innymi zaletami, by przykuc uwage pracodawcy. Nie wszyscy rekruterzy chca jednak poswiecac czas, by ogladac kilkuminutowe nagrania. Tego typu CV pasuje do branz wymagajacych kreatywnosci i nieszablonowego myslenia, moze sie jednak nie sprawdzic np. w ksiegowosci lub prawie.

– Alternatywa dla os?b bez doswiadczenia zawodowego jest odniesienie sie do psychometrii. Na rynku sa dostepne narzedzia, w kt?rych poza swoja aplikacja mozna przedstawic tez swoje cechy osobowe, styl zachowania. Pracodawca ma wtedy odniesienie do tego, jakie sa nasze mocne strony, w jakich obszarach moze nas wykorzystac w pracy – m?wi Weronika Sierant.

A to już wiesz?  Ola Gintrowska: Wystep jako syrena to byla pewna lekcja. Dzieki temu stalam sie silniejsza

Aby wyr?znic sie na rynku pracy, warto byc obecnym w mediach spolecznosciowych. Osoby poszukujace pracy powinny zadbac o swoje profile na Facebooku, a przede wszystkim na portalach profesjonalnych, np. GoldenLine lub LinkedIn. Wielu rekruter?w sprawdza profile kandydat?w na portalach branzowych. W ten spos?b oceniaja nie tylko doswiadczenie i kompetencje zawodowe, lecz takze osobowosc, jego zainteresowania, zachowanie i wyglad.

– Jako kandydaci powinnismy pamietac o tym, ze budujemy sw?j personal branding. Referencje mozemy przedstawiac pracodawcy razem z CV, mozemy tez miec je w mediach spolecznosciowych – m?wi Weronika Sierant.

Zdaniem specjalist?w warto udzielac sie w mediach spolecznosciowych na zasadzie grup branzowych. Wypowiadac w sie w dyskusjach na forach, dzielic sie opiniami. Tacy kandydaci postrzegani sa jako profesjonalni i warci zainteresowania.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy