Informacja prasowa
Warszawa, 12 wrzesnia 2019 r.
Zwykle urzadzenie do mierzenia czasu? Nic bardziej mylnego. Zegarek to dzis zdecydowanie cos wiecej. Jakimi kryteriami najczesciej kierujemy sie, by wybrac ten, kt?ry najbardziej nam odpowiada – designem, dodatkowymi funkcjami, a moze cena? W badaniu „Czas ma znaczenie. Opinie i zwyczaje Polak?w zwiazane z czasem” przeprowadzonym na zlecenie marki Lorus sprawdzono, co wplywa na nasz wyb?r przy zakupie zegarka.
Wraca moda na zegarki
Zegarek to dzis zdecydowanie wiecej, niz tylko narzedzie do odmierzania czasu. Gdy na rynku nie bylo jeszcze kom?rek i smartfon?w, byl w tej kwestii absolutnie bezkonkurencyjny. W miare rozwoju technologicznego zaczely jednak pojawiac sie coraz bardziej zaawansowane i wielofunkcyjne urzadzenia. Telefony zastapily nam wiele innych przedmiot?w – kalendarz, kalkulator, budzik, notatnik, aparat, kamere czy wlasnie zegarek. By sprawdzic godzine, zamiast na tarcze czasomierza zaczelismy zerkac na ekran smartfonaâŚ
Nie oznacza to jednak, ze zegarki zostaly calkowicie wyparte. Wrecz przeciwnie – zn?w wraca na nie moda. – Wsp?lczesnie to zdecydowanie wiecej, niz po prostu urzadzenie, kt?re sluzy do sprawdzania godziny. Zegarek jest swietnym pomyslem na prezent dla bliskiej osoby i kryje w sobie niezwykla symbolike. W wielu rodzinach zegarki byly przekazywane z pokolenia na pokolenie i sluzyly przez dziesiatki lat. Ma wiec zdecydowanie wieksza wartosc sentymentalna niz smartfon czy telefon, a sa jeszcze czysto praktyczne walory: moze sluzyc jako dopelnienie stylizacji i modna bizuteria – m?wi Bartosz Pietrzak, ekspert marki Lorus.
Praktyczny i stylowy
Wyniki badania potwierdzaja, ze zegarek to wazny element stylizacji – 42 proc. ankietowanych przyznaje, ze traktuje go jako element bizuterii, dodatek do ubrania lub element codziennego stroju, podczas gdy jedynie 34 proc. wskazuje, ze widzi w nim jedynie narzedzie do odmierzania czasu. Ponadto zegarki sa jeszcze bardziej praktyczne i dysponuja dodatkowymi funkcjonalnosciami. Standardem jest juz wyposazenie np. w datownik czy odpornosc na wode, dzieki czemu takie zegarki moga sprawdzic sie w nawet najbardziej wymagajacych warunkach. Mnogosc funkcji i znaczen, jakie przypisujemy zegarkowi, sprawia, ze kupno tego idealnego nie jest proste, poniewaz kryteri?w wyboru jest duzo.
Pierwsza tr?jka – wyglad, jakosc i cena
Najczesciej wskazywana przez respondent?w przeslanka, kt?ra kieruja sie przy zakupie zegarka, jest jego wyglad – sugeruje sie nim 57 proc.. Blisko polowa (47 proc.) zwraca uwage na jakosc wykonania, a 39 proc. – na stosunek ceny do jakosci. Na kolejnych miejscach plasuja sie: styl zegarka (to, czy jest sportowy, czy klasyczny), dodatkowe wlasciwosci, np. odpornosc na wode, marka, aktualne trendy oraz niska cena. Rzadko kiedy kierujemy sie zdaniem rodziny, przyjaci?l i znajomych czy zastosowanym mechanizmem zegarka.
Kobiety cenia design styl, mezczyzni to gadzeciarze
Badanie wykazalo r?znice w kwestii kryteri?w wyboru zegark?w przez kobiety i mezczyzn. Pierwsze z nich zdecydowanie mocniej zwracaja uwage na design – najczesciej wskazywane przez nie odpowiedzi to kolejno: wyglad, jakosc, styl, stosunek ceny do jakosci oraz panujace trendy. Mezczyzni r?wniez kieruja sie designem i niezawodnoscia, ale przekonuja ich takze dodatkowe wlasciwosci oraz marka.
– Design zegarka, odpowiednia jakosc wykonania i dobry stosunek ceny do wspomnianej jakosci to kryteria, kt?re pokazuja, ze Polacy sa swiadomymi, praktycznymi i dojrzalymi konsumentami. Kobietom bardziej zalezy na tym, by zegarek jak najlepiej sie prezentowal, zas mezczyzni to tzw. gadzeciarze, kt?rych przekonuja dodatkowe funkcje jak np. wodoodpornosc, a ponadto czesciej klada nacisk na wyb?r konkretnej marki – wyjasnia Bartosz Pietrzak, ekspert marki Lorus.
Analogowy czy elektroniczny?
W badaniu sprawdzono r?wniez, jaki rodzaj zegark?w jest najpopularniejszy wsr?d Polak?w. 58 proc. ankietowanych przyznalo, ze posiada klasyczny zegarek analogowy na baterie lub oparty o kwarcowy mechanizm. 47 proc. bioracych udzial w badaniu wskazalo mechaniczny zegarek analogowy, 39 proc. – elektroniczny z wyswietlaczem, a 37 proc. smartwatch. Na ten ostatni czesciej decyduja sie mezczyzni, co potwierdza, ze chetniej sklaniaja sie ku nowinkom technologicznym i cenia w zegarkach dodatkowe funkcjonalnosci.
O marce Lorus:
LORUS to marka stworzona w roku 1982 przez japonski koncern SEIKO, kt?remu przyswieca idea tworzenia zegark?w dla os?b pozytywnie nastawionych do zycia i potrafiacych cieszyc sie nim kazdego dnia. Na polski rynek trafila w roku 2007, od tej pory cieszy sie duzym zainteresowaniem. Kazda kolekcja LORUS laczy trzy cechy. Po pierwsze – szeroki wachlarz zegark?w dla niej i dla niego zar?wno w eleganckich, casualowych, jak i sportowych tonacjach, po drugie – atrakcyjna p?lka cenowa, a po trzecie -jakosc potwierdzona przez SEIKO.