Wiadomości branżowe

Lara Gessler: Producenci zywnosci widza, ze nie ma juz miejsca na bylejakosc. Aby przebic sie na rynku, trzeba z roku na rok podnosic sw?j poziom

Wedlug Lary Gessler wraz z coraz wieksza swiadomoscia konsument?w polscy producenci zywnosci daza do wyzszych standard?w. Podgladaja wiec rozwiazania, kt?re sprawdzaja sie w innych krajach, podnosza swoje kwalifikacje

Wedlug Lary Gessler wraz z coraz wieksza swiadomoscia konsument?w polscy producenci zywnosci daza do wyzszych standard?w. Podgladaja wiec rozwiazania, kt?re sprawdzaja sie w innych krajach, podnosza swoje kwalifikacje i stosuja nowoczesne metody uprawy i produkcji. Wszystko po to, by zaproponowac odbiorcom takie produkty, kt?re nie odbiegaja jakoscia od zagranicznych.

Zdaniem Lary Gessler coraz wiecej Polak?w traktuje zdrowe odzywianie nie jako sezonowa mode, ale styl zycia, dla kt?rego warto calkowicie zmienic swoje nawyki. Rezygnuja wiec z zywnosci wysoko przetworzonej, p?lprodukt?w oraz przekasek typu fast food, natomiast coraz czesciej decyduja sie na produkty ekologiczne. Zwracaja uwage na jakosc artykul?w spozywczych, na ich pochodzenie, sklad, a przede wszystkim na zawartosc witamin oraz skladnik?w, kt?re maja dobroczynny wplyw na zdrowie.

Obserwujemy te zmiane na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zaczynamy rozumiec ze to, co regionalne jest dobre. Inne kraje zaczynaja nas doceniac, tym samym my tez podchodzimy do siebie i do swoich produkt?w duzo laskawiej – m?wi agencji Newseria Lara Gessler.

Gessler tlumaczy, ze wraz z wyzszymi oczekiwaniami konsument?w rosnie tez jakosc produkt?w oferowanych przez polskich producent?w, zar?wno tych, kt?rzy dzialaja na duza skale, jak i lokalnych.

– Robi sie coraz wieksza konkurencja, wiec tez producenci zywnosci widza, ze juz nie ma miejsca na bylejakosc. Robi sie naprawde gesto na tym rynku i trzeba byc dobrym, zeby sie gdzies tam przebic, wiec poziom podnosi sie z roku na rok – m?wi Lara Gessler, kt?ra zostala jurorka w konkursie KUKBUK Poleca 2019. Jego celem jest wyr?znienie inicjatyw kulinarnych i rzemieslniczych, dla kt?rych najwazniejsza jest jakosc.

W miare swoich mozliwosci producenci staraja sie nadazac ze zmianami, nie boja sie eksperyment?w i nowatorskich rozwiazan. Produkuja wiec zywnosc zgodnie z zasadami dbalosci o srodowisko i utrzymania r?znorodnosci genetycznej roslin i zwierzat, bez uzycia pestycyd?w, syntetycznych nawoz?w mineralnych oraz antybiotyk?w i hormon?w.

A to już wiesz?  SÅ‚użba zdrowia musi siÄ™ przygotować na tzw. silver tsunami. Wraz ze starzeniem siÄ™ spoÅ‚eczeÅ„stwa w systemie przybÄ™dzie problemów i wydatków

– Producenci nie tylko maja pole, kt?re obradza w fajny spos?b, lecz takze sa ludzmi coraz bardziej swiadomymi. Bo opr?cz tego, ze sa producentami, to sa tez konsumentami, kt?rzy podr?zuja, pr?buja, zasysaja troche tego swiata, zasysaja jakosci. Wiec wydaje mi sie, ze duzo lepiej wykorzystuja potencjal, jaki daje nasze srodowisko i nasze mozliwosci, nasza nisza ekologiczna w Polsce. No tak, wiec nadazamy za trendami i wykorzystujemy na pewno to, co mamy, bardzo dobrze, coraz lepiej – m?wi Lara Gessler.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy