Data publikacji: 2019-04-17
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: NAJLEPSZA POLSKA TRADYCJA W NOWOCZESNEJ ODSÅONIE
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Polska znana jest na świecie jako kraj niezwykle gościnny. Chętnie zapraszamy gości i serwujemy im wyborne dania.

Polska znana jest na świecie jako kraj niezwykle gościnny. Chętnie zapraszamy gości i serwujemy im wyborne dania. Lubimy biesiadować w gronie znajomych, przyjaciół, a tym, co nas łączy jest stół. Przy nim dyskutujemy, dzielimy się codziennymi przeżyciami, poglądami, nawiązujemy przyjaźnie. Zawsze przy dobrym jedzeniu i w ciepłej atmosferze. Co ważne, to właśnie chwile spędzone w domu przy wspólnym stole aż 66% dorosłych Polaków uznaje za najbardziej wartościową formę spędzenia wolnego czasu[i] . W ramach projektu edukacyjnego Moc spotkań do wspólnego biesiadowania, w siedmiu miastach Polski, zaprosi znany duet, Pascal Brodnicki i Maciej Starosolski. Eksperci smaku opowiedzą o magii stołu, podzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem na temat sztuki degustacji polskich specjałów. A wszystko to w duchu Conviviality, czyli sztuce dzielenia się wyjątkowymi chwilami w serdecznej atmosferze.
Z badaÅ„ wynika, iż 74% Polaków zgadza siÄ™ ze stwierdzeniem, że chwile spÄ™dzone z bliskimi i znajomymi to chwile radoÅ›ci i szczęścia, jednak aż 41% przyznaje, że w dzisiejszym digitalowym Å›wiecie ma coraz mniej czasu na spotkania z przyjaciółmi. Spotkania w domu przy suto zastawionym stole to już rzadkość, a wielogodzinne luźne rozmowy to dla wielu oznaka „luksusuâ€. Tradycja spotkaÅ„ w wiÄ™kszym gronie rodziny i znajomych zdaje siÄ™ zanikać wraz z rosnÄ…cym tempem życia, a jak pokazujÄ… badania sÄ… one źródÅ‚em szczęścia i przekÅ‚adajÄ… siÄ™ na dobre samopoczucie (tak twierdzi 68% badanych). Dlatego tak istotne jest, by byÅ‚y ważnÄ… częściÄ… naszego życia.
– Każde udane przyjęcie to nie tylko wyborne trunki i potrawy, ale przede wszystkim dobry gospodarz. Wita w drzwiach, prowadzi do stołu, tworzy serdeczną atmosferę, dba o gości i oczywiście serwuje wyjątkowe dla podniebienia smaki. Zaprasza do wspólnej biesiady, zabawy, opiekuje się należycie gośćmi, tak, by długo i miło wspominali ten czas – mówi Maciej Starosolski, Globalny  Ambasador marki Wyborowa. – Nasze spotkania edukacyjne z cyklu „Moc spotkań†będą wyjątkowe nie tylko dlatego, że do stołu w każdym mieście zaprosimy 250 osób, będzie to także zainicjowanie powrotu do tej tradycji w nowoczesnej odsłonie. Razem z Pascalem Brodnickim, znakomitym szefem kuchni, pokażemy jak przygotować takie przyjęcie, podpowiemy, które polskie dania komponują się najlepiej z naszym narodowym trunkiem, zaserwujemy przystawkę, danie główne i deser.
Wydarzenia w ramach cyklu Moc spotkaÅ„ odbÄ™dÄ… siÄ™ w Poznaniu, WrocÅ‚awiu, GdaÅ„sku, Katowicach, Krakowie oraz Åodzi. Uroczyste podsumowanie bÄ™dzie miaÅ‚o miejsce podczas caÅ‚odniowego spotkania w Warszawie. Każdy region, w którym odbÄ™dzie siÄ™ spotkanie, ma swojÄ… niepowtarzalnÄ… specyfikÄ™ i specjaÅ‚y, z których sÅ‚ynie. Nie może wiÄ™c ich zabraknąć podczas tych uroczystoÅ›ci. W Poznaniu do narodowego trunku podawany jest gzik, na Pomorzu Å›ledzik, w Warszawie nóżki. Co ważne, podczas wydarzeÅ„ Moc spotkaÅ„ bÄ™dÄ… one serwowane w interpretacji Pascala Brodnickiego.
A wszystko to w towarzystwie anegdot, ciekawych historii i dobrego humoru, po to, byśmy mogli się świetnie bawić, a przy okazji zaczerpnąć ze skarbnicy naszych najlepszych tradycji.
Harmonogram cyklu Moc spotkań:
– 24.04 – PoznaÅ„, Blow Up Hall
– 25.04 – WrocÅ‚aw, ZaklÄ™te Rewiry
– 9.05 – GdaÅ„sk, Centrum Stocznia GdaÅ„ska
– 14.05 – Katowice, Galeria Szyb Wilson
– 15.05 – Kraków, Forum WydarzeÅ„
– 21.05 – Åódź, Piotrkowska 217
– 15.06 – Warszawa, Plac Konesera 1
Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dodatkowe informacje oraz regulamin projektu znajdują się na stronie www.mocspotkan.pl.Liczba miejsc jest ograniczona.
Wydarzenia edukacyjne z cyklu Moc Spotkań objęło patronatem Muzeum Polskiej Wódki oraz Stowarzyszenie Polska Wódka.
Â
[i] Badanie „Idea Conviviality oczami dorosłych Polaków†zostało przeprowadzone na zlecenie Wyborowa Pernod Ricard, odbyło się w dniach 1 – 5 lutego 2019 r. i miało zasięg ogólnopolski. Wzięło w nim udział 1076 Polek i Polaków, w tym 564 kobiet oraz 512 mężczyzn. Wszystkie osoby, które uczestniczyły w badaniu, posiadają co najmniej 18 lat. Badanie miało formę wywiadów on-line na panelu internautów w ramach cyklicznego sondażu Omnibus.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE