Wiadomości branżowe

Nowe technologie zacierają różnicę między tradycyjnymi a wirtualnymi zakupami. W innowacyjne systemy inwestują firmy odzieżowe i obuwnicze

Nowe technologie zacierają różnicę między tradycyjnymi a wirtualnymi zakupami. W innowacyjne systemy inwestują firmy odzieżowe i obuwnicze
Sklepy odzieżowe i obuwnicze w coraz wiÄ™kszym stopniu wykorzystujÄ… sztucznÄ… inteligencjÄ™ i uczenie maszynowe. W ten sposób mogÄ… zmaksymalizować doÅ›wiadczenie zakupowe użytkowników oraz usprawnić procesy sprzedaży za

Sklepy odzieżowe i obuwnicze w coraz wiÄ™kszym stopniu wykorzystujÄ… sztucznÄ… inteligencjÄ™ i uczenie maszynowe. W ten sposób mogÄ… zmaksymalizować doÅ›wiadczenie zakupowe użytkowników oraz usprawnić procesy sprzedaży za pomocÄ… analiz predykcyjnych i sterowanych procesów sprzedaży. Inteligentni asystenci cyfrowi polecajÄ… klientom ubrania na podstawie ich wzrostu i wagi, autonomiczne szatnie same dostarczajÄ… wybranÄ… odzież, zaÅ› w sklepach obuwniczych, dziÄ™ki skanowi stopy w 3D, klient nie musi mierzyć butów, system sam znajdzie mu odpowiedni rozmiar w zależnoÅ›ci od marki.

– Innowacje w przestrzeniach handlowo-usÅ‚ugowych sÄ… wymuszane przez technologiÄ™, doÅ›wiadczenia konsumentów w internecie oraz ogólny trend automatyzacji wszystkiego, co siÄ™ dzieje dookoÅ‚a, bo nie mówimy tylko o digitalizacji, ale automatyzacji. Ta automatyzacja to może być digitalizacja komunikacji, różnych procesów, ale też robotyzacja – wskazuje w rozmowie z agencjÄ… informacyjnÄ… Newseria Innowacje Piotr Badowski, prezes Nanovo.

Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do zwiÄ™kszania wydajnoÅ›ci w produkcji odzieży, a także w prowadzeniu przedsiÄ™biorstw. Nowe i pojawiajÄ…ce siÄ™ technologie można wykorzystać do poprawy zrównoważonego rozwoju i stworzenia spersonalizowanej, indywidualnej obsÅ‚ugi klienta. Sklepy odzieżowe i obuwnicze, aby skutecznie konkurować z e-commerce, w coraz wiÄ™kszym stopniu wykorzystujÄ… SI i uczenie maszynowe. DziÄ™ki temu mogÄ… zmaksymalizować doÅ›wiadczenie zakupowe użytkowników, poprawić wydajność systemów sprzedaży poprzez inteligentnÄ… automatyzacjÄ™ oraz usprawnić procesy sprzedaży za pomocÄ… analiz predykcyjnych. Polska firma Nanovo poszÅ‚a krok dalej. StworzyÅ‚a inteligentny system, który caÅ‚kowicie zastÄ™puje tradycyjnÄ… sprzedaż.

– To w peÅ‚ni zautomatyzowana, magiczna przymierzalnia. Kiedy jesteÅ›my zapraszani już po wyborze tego, czym jesteÅ›my zainteresowani, w sposób automatyczny na drzwiach szatni pojawiajÄ… siÄ™ te ubrania. Możemy korzystać z różnego rodzaju oÅ›wietlenia: wieczorowego, biurowego, Å›wiatÅ‚a dziennego, żeby zobaczyć, jak to wyglÄ…da w różnych warunkach. Jeżeli chcemy zmienić rozmiar albo kolor, to w peÅ‚ni zautomatyzowany sposób wybieramy te opcje na ekranie i po chwili pojawiajÄ… siÄ™ nowe ubrania. To jest pilotowany koncept, poczÄ…tkowo takich sklepów miaÅ‚o być pięć, teraz jest ich już 30 – podkreÅ›la Piotr Badowski.

A to już wiesz?  Aleksandra Wozniak: jestem przeciwna obecnie trwajacej histerii wok?l ustawy antyaborcyjnej

Nanovo oferuje autorskie oprogramowanie SIGNIO. Cyfrowe rozwiÄ…zania caÅ‚kowicie zastÄ™pujÄ… fizyczne modele wystawowe w przestrzeni sklepowej. Nie ma też tradycyjnych elementów scenograficznych, wszystko bazuje na monitorach w formie Å›cian wideo. ZamieniajÄ…c tradycyjny druk na wideo, sklepy mogÄ… też sporo zaoszczÄ™dzić – system zwraca siÄ™ w okoÅ‚o dwa lata od zakupu.

Platforma SIGNIO łączy sprzedaż w sieci z tradycyjnÄ… sprzedażą. Integruje procesy i pracÄ™ na piÄ™ciu typach terminali cyfrowych w przestrzeni sprzedaży, które wspierajÄ… proces wyboru produktów, ich dopasowania, zamówienia i sprzedaż, a samoobsÅ‚ugowe stanowiska zlokalizowane sÄ… w przestrzeni sprzedaży sklepu oraz w automatycznych przymierzalniach.

– To jest to samo doÅ›wiadczenie, które mamy, siedzÄ…c na kanapie w domu, natomiast natychmiastowo możemy te produkty przymierzyć. Przenosimy i mieszamy te doÅ›wiadczenia online’u z offline’em, generalnie chodzi o to, żeby to doÅ›wiadczenie byÅ‚o jak najbardziej wielokanaÅ‚owe – zaznacza ekspert.

Nanovo stworzyÅ‚o też innowacyjny system dedykowany sklepom obuwniczym, który pozwala na zeskanowanie stóp klienta w 3D i powiÄ…zanie ich cyfrowych parametrów z kontem użytkownika. DziÄ™ki temu w trakcie kolejnych zakupów aplikacja podpowie obuwie i dopasuje jego rozmiar w zależnoÅ›ci od marki. Umożliwia to idealne dobranie rozmiaru obuwia, sprawdza siÄ™ też przy zakupie specjalistycznych butów dla np. sportowców.

– Przenosimy część tego rozwiÄ…zania do sklepów tradycyjnych. Kiedy klient nie może znaleźć w sklepie odpowiedniego rozmiaru czy też wariantu, może podejść do tabletu i wybrać produkt, który go interesuje. Takie kategorie jak produkty gospodarstwa domowego majÄ… problem, żeby wystawić wszystkie swoje produkty. Wówczas elektroniczna forma ich pokazywania może siÄ™ bardzo dobrze sprawdzić – przekonuje przedstawiciel Nanovo.

Jak wskazuje ekspert, pandemia przyspieszyÅ‚a wprowadzanie innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„, nie tylko zresztÄ… do sklepów i galerii handlowych.

–  Granica pomiÄ™dzy zakupami w internecie i w sklepach tradycyjnych bÄ™dzie siÄ™ zacierać. To jest na pewno trend jak najwiÄ™kszego łączenia wiedzy o tym, co klienci kupujÄ… poprzez ekran w domu i w samym sklepie, i system rekomendacji pomiÄ™dzy tymi sklepami – ocenia Piotr Badowski.

A to już wiesz?  Najnowsza kolekcje Ewy Minge prezentowaly modelki bez wlos?w. Pokazem projektantka zainaugurowala dzialalnosc Fundacji "Black Butterflies"

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy