Poradnik

Obsluga klienta w instytucjach: skarb?wka wygrywa z ZUS

Obsluga klienta w instytucjach: skarb?wka wygrywa z ZUS
Obsluga klienta w instytucjach: skarb?wka wygrywa z ZUS Blisko polowa mikroprzedsiebiorc?w dobrze ocenia standardy obslugi urzednik?w skarb?wki. Slabiej pod tym wzgledem wypada ZUS, w przypadku

Obsluga klienta w instytucjach: skarb?wka wygrywa z ZUS

Blisko polowa mikroprzedsiebiorc?w dobrze ocenia standardy obslugi urzednik?w skarb?wki. Slabiej pod tym wzgledem wypada ZUS, w przypadku kt?rego dobre zdanie ma 38% – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiebiorczosci przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy inFakt.

Ocena skarb?wki rosnie wraz ze stazem prowadzenia biznesu
Przedsiebiorcy oceniali obsluge w swoim Urzedzie Skarbowym raczej dobrze i zdecydowanie dobrze – lacznie 46%. Zla opinie na ten temat mialo 18% ankietowanych, a pozostali ocenili ja „ani dobrze, ani zle”.

Warto przy tym zauwazyc, ze ocena ankietowanych przedsiebiorc?w rosnie wraz ze stazem prowadzenia dzialalnosci gospodarczej. Najmniej sklonni do pochwal byli bowiem przedsiebiorcy, kt?rzy prowadza sw?j biznes kr?cej niz rok (37%). Natomiast sposr?d tych, kt?rzy funkcjonuja na rynku powyzej 2 lat, az polowa pozytywnie ocenila obsluge klienta w swoich urzedach skarbowych.

Ocena ZUS nieco nizsza
W przypadku ZUS ocena przedsiebiorc?w jest nieco nizsza. 38% ankietowanych przez inFakt wskazalo, ze standardy obslugi w plac?wkach zakladu ocenia raczej dobrze lub zdecydowanie dobrze. Natomiast 19% odpowiedzialo, ze raczej zle lub zdecydowanie zle. Najwieksza grupa, stanowiaca 43% badanych, postrzega je neutralnie – „ani dobrze, ani zle”.

– Widac, ze US i ZUS staraja sie o profesjonalna obsluge przedsiebiorc?w. Jednak obsluga klient?w i wymiar „ludzki” urzedu to jedna strona medalu. Druga jest taka, ze az 76% ankietowanych przedsiebiorc?w oczekuje nizszych skladek ZUS, a 68% – nizszych podatk?w. Byly to dwa najczesciej wskazywane przez badanych ulatwienia w prowadzeniu biznesu, jakich oczekuja ze strony panstwa – podkresla Joanna Swatowska-Rybak, kierownik Badania Polskiej Mikroprzedsiebiorczosci w firmie inFakt.
Analizujac wyniki dla ZUS, warto tez pamietac, ze instytucja zostala w ostatnim czasie wyr?zniana m.in. za standardy dotyczace obslugi klient?w. W konkursie Miedzynarodowego Stowarzyszenia Zabezpieczenia Spolecznego ISSA Good Practice Award wyr?zniony zostal program „Po pierwsze klient”. Natomiast Polska Agencja Przedsiebiorczosci wyr?znila ZUS za wprowadzanie innowacji w zakresie elektronicznego kontaktu z klientem.
O badaniu

A to już wiesz?  Czy mozna rozliczyc hulajnoge elektryczna w dzialalnosci gospodarczej?

Badanie Polskiej Mikroprzedsiebiorczosci na reprezentatywnej grupie 1097 mikrofirm (osoby prowadzace jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza oraz sp?lki zatrudniajace do 9 os?b) przeprowadzila w marcu 2019 roku metoda CAWI agencja ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy inFakt.

Informacje o firmie inFakt
inFakt oferuje nowoczesne rozwiazania ksiegowe za pomoca aplikacji www oraz mobilnej. Opr?cz programu do fakturowania i ksiegowosci inFakt.pl swiadczy pelna obsluge ksiegowa za posrednictwem Og?lnopolskiego Biura Rachunkowego oraz pomaga od podstaw zalozyc jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Obecnie z uslug inFakt.pl korzysta ponad 460 000 firm.

inFakt.pl zostal wyr?zniony przez Aule Polska nagroda Auler 2011, przyznawana osobom i firmom bedacym wzorem dla polskiego biznesu technologicznego, w 2014 nagroda AppAward dla aplikacji mobilnej roku oraz gl?wna nagroda w konkursie Mobile Trends Awards 2015.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy