Biznes Kultura

Operowe matki w natarciu

Operowe matki w natarciu
Matki, żony i… śpiewaczki operowe, czyli Les Femmes, wyjątkowy operowy tercet u progu swojej kariery. Natalia Krajewska-Kitowska, Joanna Sobowiec-Jamioł i Emilia Osowska to trzy niezwykłe

Data publikacji: 2020-07-10
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Operowe matki w natarciu
Kategoria: BIZNES, Kultura

Matki, żony i… śpiewaczki operowe, czyli Les Femmes, wyjątkowy operowy tercet u progu swojej kariery. Natalia Krajewska-Kitowska, Joanna Sobowiec-Jamioł i Emilia Osowska to trzy niezwykłe kobiety.

Operowe matki w natarciu BIZNES, Kultura - Matki, żony i… śpiewaczki operowe, czyli Les Femmes, wyjątkowy operowy tercet u progu swojej kariery. Natalia Krajewska-Kitowska, Joanna Sobowiec-Jamioł i Emilia Osowska to trzy niezwykłe kobiety.

Matki, żony i… Å›piewaczki operowe, czyli Les Femmes, wyjÄ…tkowy operowy tercet u progu swojej kariery. Natalia Krajewska-Kitowska, Joanna Sobowiec-JamioÅ‚ i Emilia Osowska to trzy niezwykÅ‚e kobiety, które Å›piewajÄ…co łączÄ… rozwój kariery artystycznej z opiekÄ… nad niezłą gromadkÄ… swoich pociech. Razem majÄ… prawdziwÄ… drużynÄ™ piÅ‚karskÄ… – aż jedenaÅ›cioro cudownych dzieci!

Les Femmes śpiewają całe dnie… Nad garem gotującej się zupy i w stercie wypranych skarpet nie do pary. Prasując i ubierając pościel… Wynosząc pranie, odkurzając dywan w salonie i podlewając kwiaty… Każda domowa sytuacja inspiruje do wydania niezwykłych dźwięków – a im większe wyzwanie, tym coraz wyższe tony!  Bo cóż może bardziej uspokoić niż śpiew na ustach, gdy wchodzi się do pokoju maluchów i widzi taki wielki chaos, że aż ręce opadają? Albo gdy syn po raz kolejny przychodzi z rozbitym kolanem, gdyż zamiast przez furtkę, przechodził przez wysoki płot… Śpiewa się też podczas odprowadzania pociech do przedszkola
i układania ich do snu. Śpiewa, pomagając w lekcjach tym starszym i machając im na pożegnanie, gdy jadą na kolonie. No cóż – matki będą wprawdzie bardzo tęsknić, ale na pewno wykorzystają dany im wolny czas na intensywną pracę.

Dziewczyny z Neapolu i Trójmiasta

WÅ‚aÅ›nie przygotowujÄ… wyjÄ…tkowe przedstawienie „Dziewczyny z Neapolu” – Opera Home Made by Les 
Femmes & Friends, które już pod koniec lipca będzie dostępne dla publiczności w wersji online. Wraz z Les 
Femmes wystąpią jako muzycy i aktorzy (!): Arkadiusz Farkowski (fortepian) i Piotr Jamioł (skrzypce). To 
niezwykłe pasticcio operowe nagrywają w swojej sali prób na ulicy Kochanowskiego w Pruszczu Gdańskim, tworząc filmową wersję operowego dzieła w swojej autorskiej odsłonie, którą samodzielnie reżyserują! A wszystko w atmosferze wzajemnej przyjaźni, radości ze współpracy, z energią, której można im tylko pozazdrościć.

Już teraz można podglądać ich pracę na profilu https://www.facebook.com/LesFemmesOpera/. Tutaj także będzie dostępna premiera filmowej wersji Dziewczyn z Neapolu, czyli od tawerny do La Scali. W ramach koncertu pojawią się arie włoskich kompozytorów: A.Vivaldiego, G.Rossiniego, V.Belliniego, G.Donizettiego, G.Verdiego, P.Mascagniego, G.Pucciniego czy L.Berio. Ten spektakl po raz pierwszy przygotowałyśmy na Festiwal Kultury Włoskiej w Polkowicach w 2014 r. Potem grałyśmy go w Gdyńskim Centrum Kultury, na Zamku w Krokowej, w Filharmonii Koszalińskiej, w Operze Bałtyckiej, a także podczas Międzynarodowego Forum Młodych, w ramach Bydgoskiego Festiwalu Operowego w Operze Nova – opowiada Natalia, która podczas tego festiwalu zajęła pierwsze miejsce w Konkursie na Najciekawszą Osobowość.

A to już wiesz?  Tikkurila Argentum 20 – skuteczna ochrona powierzchni przed bakteriami

Dzieci i ich wartość

O tym jak być matką i śpiewaczką operową jednocześnie doskonale wie każda z Les Femmes. Emilia ma najwięcej, bo aż piątkę dzieci, została więc nazwana „Ekstremalna!”  Przy takim doświadczeniu Emi potrafi znaleźć wyjście z każdej ekstremalnej sytuacji, zarówno w zespole, jak i w życiu, więc przydomek pasuje do niej jak ulał. Uwielbia samotne wyprawy w Tatry, żeglarstwo morskie, a do tego muzykę Rossiniego, Wagnera
i innych „ekstremalnych” kompozytorów. Twierdzi, że z każdą kolejną pociechą jeszcze bardziej chce śpiewać – właśnie mimo kolejnych wyzwań i ekstremalnego zmęczenia. Nasze dzieci nazywamy femmesowymi, bo prawie wszystkie urodziły się, gdy zespół już istniał – mówi Emilia. Uważamy, że ma to ogromną wartość.
Nic tak nie wyzwala człowieka jak kontakt z drugą osobą, a zwłaszcza z dzieckiem, które jest emocjonalnym wulkanem, pełnym pomysłów i bezpośrednich komentarzy. Uwielbiamy patrzeć na świat ich oczami.
To najlepsza inspiracja na scenę. I wreszcie, czy jest ktoś, kto nie byłby ciekaw, jak śpiewa i wygląda śpiewaczka, która urodziła pięcioro dzieci?

Przenikające się światy

Atrakcyjny wyglÄ…d to jedno, ale jak pogodzić bycie mamÄ… i karierÄ™ artystek wielkich scen? Przecież sÄ… to dwa niezwykle trudne i pracochÅ‚onne wyzwania… Aby odnaleźć siÄ™ w roli matki i Å›piewaczki operowej z pewnoÅ›ciÄ… trzeba być sobÄ… i dbać o spójność swojej osoby – mówi Joanna, mama sÅ‚odkiej czwórki dzieci. Joanna znana jest w zespole jako „Improwizacja!”, bo wÅ‚aÅ›nie to sÅ‚owo najtrafniej okreÅ›la jÄ… muzycznie. To jej przychodzi do gÅ‚owy wiÄ™cej pomysłów, niż da siÄ™ zrealizować i to ona zwykle wymyÅ›la tytuÅ‚y przedstawieÅ„. Nie trzeba grać roli mamy, czy roli artystki-Å›piewaczki. Dzieci szybko wyczuwajÄ…, że mama naddaje, przesadza, wymyÅ›la, żeby tylko być mamÄ… idealnÄ…. Publiczność też nie lubi sztucznoÅ›ci, nadmiernej kurtuazji. Å»eby odnaleźć siÄ™ w obu Å›wiatach i mówiÄ…c żartem – nie dostać schizofrenii, wystarczy wszÄ™dzie odnajdować inne swoje oblicze i siÄ™ tym cieszyć, bawić. SpeÅ‚nienie w sferze artystycznej, możliwość wyÅ›piewania emocji oczyszcza nas i wprowadza spokój, który jest potrzebny do bycia kochajÄ…cÄ… i cierpliwÄ… mamÄ…. OczywiÅ›cie, jest to teoria, bo w praktyce życie jest peÅ‚ne niespodzianek i wymaga od nas ogromnej elastycznoÅ›ci. Czasem jednÄ… nogÄ… jesteÅ›my jeszcze w Å›wiecie opery (zwÅ‚aszcza Å›wieżo po próbie czy koncercie, albo przygotowujÄ…c swojÄ… partiÄ™), a drugÄ… w Å›wiecie naszych matczynych obowiÄ…zków. Łapiemy siÄ™ wtedy na tym, że dzieci coÅ› do nas mówiÄ…, a my włączamy siÄ™ do rozmowy dopiero po czasie, gdy w naszej gÅ‚owie przestaje brzmieć muzyka. Nasze dzieci wiedzÄ…, kiedy mama, gotujÄ…c obiad nadal jest w jakiejÅ› roli scenicznej…. Wtedy czÄ™sto albo przeczekujÄ…, albo nas wybudzajÄ… z tego snu na jawie. W naszej pracy natomiast czuÅ‚ość i stanowczość, którÄ… mamy przy wychowywaniu dzieci procentuje budowaniem dobrych relacji w zespole, dbaniem o dobrÄ… atmosferÄ™ pracy – "jak w rodzinie". W ten sposób oba Å›wiaty siÄ™ przenikajÄ….

A to już wiesz?  Kostka Domino PÅ‚ukane – nowość w ofercie firmy ABW Superbruk

Nie da się nie być sobą

Natalia, mama energetycznej dwójki, która potrafi zamieszać tak, jakby była ich ósemka… znana jako „Grande!” (lubi utwory na liczne składy, wielkie wydarzenia na dużych scenach z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej
i odbiera życie niezwykle emocjonalnie) dodaje, że niesamowity jest moment „wchodzenia w rolÄ™ mamy" po powrocie ze spektaklu, koncertu czy nawet próby i odwrotnie… wkraczanie w magicznÄ… przestrzeÅ„ sceny. Oba te Å›wiaty majÄ… wymagajÄ…cego i oczekujÄ…cego prawdy odbiorcÄ™! Krótko mówiÄ…c, nie da siÄ™ nie być sobÄ…. To wielka radość, gdy staje siÄ™ na scenie i można „zaszaleć" i jest to caÅ‚kowicie usprawiedliwione. TakÄ… samÄ… radość niesie nam powrót do roli mamy, gdzie można poÅ›wiÄ™cić siÄ™ ukochanemu maÅ‚emu czÅ‚owiekowi, wysÅ‚uchać emocji jakie niesie trening piÅ‚karski, czy wspólnie siÄ™ powygÅ‚upiać… W obu przypadkach prawda jest kluczem do przysÅ‚owiowego sukcesu.

Operowe matki sÄ… w natarciu! IdÄ… Å›miaÅ‚o po sukces! WiedzÄ… czego chcÄ… i nie odpuszczÄ… – już za chwilÄ™ bÄ™dzie o nich jeszcze gÅ‚oÅ›niej. Jak skoÅ„czy siÄ™ pandemia, planujÄ… wielkÄ… muzycznÄ… podróż, a za pięć lat bÄ™dÄ… w samym Å›rodku Å›wiatowego tournée…! Tymczasem… Najważniejsze dla nas miejsce, gdzie chcemy być to przestrzeÅ„,
w której możemy rozwijać skrzydła jako Les Femmes i jednocześnie trwać przy swoich rodzinach. Pragniemy kochać naszych mężów, towarzyszyć dorastającym dzieciom oraz cieszyć się życiem w gronie przyjaciół – mówi Emilia. To klucz do szczęścia i najlepszej muzyki.

 

Les Femmes, „Życie i scena”: https://www.youtube.com/watch?v=56yItIajRTI

 

Les Femmes – (Joanna Sobowiec-Jamioł – sopran; Natalia Krajewska-Kitowska – sopran, Emilia Osowska – mezzosopran;) to niezależny zespół muzyki klasycznej z Trójmiasta założony w 2011 r. W głównym nurcie zespołu są autorskie kolaże operowe sięgające tradycji pasticcio XVII I XVIII w.
Są to spektakle muzyczne zbudowane z arii, pieśni i innych fragmentów dzieł kompozytorów muzyki klasycznej, które łączy spójna fabuła i nowy kontekst interpretacyjny. To oryginalne zestawienie tworzy nową jakość, skłania do zabawy formą oraz nakłada świeże interpretacje sceniczno–muzyczne. Cechą charakterystyczną grupy są przedstawiania nacechowane silnymi emocjami, wyrazistymi bohaterami, a zarazem posiadające pozytywne
i niebanalne przesłanie. W swoim dotychczasowym dorobku, Les Femmes ma na swoim koncie ponad 400 koncertów i spektakli na polskich oraz zagranicznych scenach muzycznych. W 2019 r. zespół wydał swoją pierwszą płytę “Pejzaż polski” z pieśniami polskich kompozytorów, a w 2020 r. płytę
z piosenkami kina międzywojennego zaaranżowanymi na jazzowo pt. „W małym kinie”. Les Femmes współpracował m.in. z: Filharmonią im. Romualda Traugutta w Warszawie; Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Nova w Bydgoszczy, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku, Filharmonią Koszalińską, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Bałtycką Agencją Artystyczną BART w Sopocie, Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku, Domem Polskim w Wilnie czy Théâtre Ephéméride w Val de Reuil. Brał udział w licznych festiwalach, w tym: w Festiwalu Pieśni Kompozytorów Polskich w Warszawie, Międzynarodowym Bydgoskim Festiwalu Operowym (Operowe Forum Młodych), Międzynarodowym Festiwalu muzyki kameralnej „Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Międzynarodowym Festiwalu „Belle Voci” w Brzegu Dolnym, Międzynarodowym Festiwalu „Mistrzowie Modlitwy Muzyką” w Katowicach, „Festiwalu Konfrontacji Sztuki Kobiecej” w Słupsku, Kościańskim Festiwalu Baśni (spektakl dla dzieci), Festiwalu „Wieczory Muzyczne u Luteranów” w Zielonej Górze (koncert inaugurujący), XXXV Jubileuszowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Kartuzach (koncert inaugurujący) czy „Fete de la Musique” na okręcie francuskiej fregaty De Grasse w Gdyni. Zespół na stałe współpracuje z pianistami: Arkadiuszem Farkowskim, Sebastianem Godzińskim, Łukaszem Jankowskim, Ignacym Wiśniewskim oraz Anną Rocławską – Musiałczyk; z Zespołem kameralnym Piotra Jamioła oraz z Orkiestrą Kameralną Św. Pawła,
a także Ignacy Wiśniewski Jazz Band. W 2017 r. śpiewaczki zaprosiły do współpracy blogerkę operową Nadię Attavanti.

A to już wiesz?  Konsumenci wybierajÄ… Termo OrganikÄ™!

 

www.lesfemmes.pl 
https://www.facebook.com/LesFemmesOpera/ 
https://www.youtube.com/channel/UCvMUfP0f5HwxZTSOJ_CUeiQ

 

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Operowe matki w natarciu BIZNES, Kultura - Matki, żony i… śpiewaczki operowe, czyli Les Femmes, wyjątkowy operowy tercet u progu swojej kariery. Natalia Krajewska-Kitowska, Joanna Sobowiec-Jamioł i Emilia Osowska to trzy niezwykłe kobiety.
Hashtagi: #BIZNES #Kultura

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy