Dziennikarka przyznaje, ze chetnie bierze udzial w zbi?rkach i akcjach charytatywnych. Zalezy jej bowiem, aby poprzez swoja popularnosc zwracac uwage spoleczenstwa na wazne, niekiedy pomijane lub bagatelizowane problemy. Dlatego wlasnie zdecydowala sie wspom?c kampanie edukacyjna organizowana przez Fundacje Glioma Center im. Hani Magiery. Jej celem jest rozpoczecie szerszej dyskusji na temat dostepnosci diagnostyki molekularnej w Polsce. To umozliwiloby pacjentom cierpiacym na glejaka latwiejszy dostep do spersonalizowanych i innowacyjnych terapii.
Paulina Drazba wie, ze dzieki social mediom mozna latwo dotrzec do ogromnej liczby os?b. Dlatego tez czesto udostepnia informacje o osobach, kt?re potrzebuja pomocy. Wierzy, ze jej obserwujacy zjednocza sie w imie wsp?lnego celu.
– Staram sie wykorzystywac moja rozpoznawalnosc w jak najlepszy spos?b. Bardzo lubie pomagac, dlatego biore udzial w kampaniach i akcjach, kt?re dotycza os?b starszych, bezbronnych, chorych na serce lub majacych podobnie jak ja problemy z tarczyca – m?wi w rozmowie z agencja Newseria Lifestyle dziennikarka.
Zaznacza, ze nie jest jej obojetny takze los najmlodszych. W konsekwencji zawsze, gdy nadarza sie okazja, by wesprzec akcje charytatywne majace na celu pomoc chorym i potrzebujacym dzieciom, stara sie to robic. Paulina Drazba zwraca uwage, ze dobro, kt?re wysylamy w swiat, jest w stanie wiele zdzialac.
– Jesli akcja dotyczy dzieci, oczywiscie r?wniez staram sie pom?c. To dziala jak lancuch ludzkich serc. Bardzo czesto Kasia Zielinska czy Paulina Sykut-Jezyna przysylaja mi wiadomosci z pytaniem: czy moglabym umiescic informacje o charytatywnej akcji czy zbi?rce na swoim Instagramie czy Facebooku. Robie to i widze, ze kolejne osoby r?wniez. W ten spos?b udaje sie zebrac pieniadze, kt?re sa potrzebne na leczenie dziecka. Wtedy raduje sie moje serce i dusza – tlumaczy.
Fundacja Glioma Center im. Hani Magiery to organizacja non-profit. Jej dzialalnosc skupia sie gl?wnie na zwiekszaniu swiadomosci znaczenia badan molekularnych glejaka. Badania te, mimo ze sa niezwykle pomocne, nadal wykonuje sie bardzo rzadko. Dzieki nim mozliwy jest dob?r innowacyjnego postepowania medycznego, kt?re wyraznie wydluza zycie pacjenta i zwieksza jego komfort. Opr?cz Pauliny Drazby w kampanii biora udzial takze inne gwiazdy: Olga Borys, Anna Dereszowska, Slawomir Doliniec, Krystian Kukulka, Wojciech Majchrzak, Joanna Moro, Karolina Pilarczyk, Ewelina Ruckgaber, Julia Wr?blewska, Katarzyna Zielinska i Izabela Zwierzynska.
– Kiedy zobaczylam zdjecia dziewiecioletniej Hani Magiery, wiedzialam, ze musze zaangazowac sie w te kampanie. Rodzice dziewczynki po smierci swojego dziecka zalozyli Fundacje Glioma Center. Zeszly miesiac, czyli maj, byl miesiacem budowania swiadomosci na temat guz?w m?zgu, a kampania ma na celu szerzenie wiedzy na temat tej choroby – zwraca uwage prezenterka.
Paulina Drazba przyznaje, ze jest wdzieczna organizatorom za to, ze zaproponowali jej udzial w przedsiewzieciu. Tlumaczy, ze promujaca akcje sesja zdjeciowa, realizowana przez fotografa Jacka Porembe, moze pom?c w skutecznym dotarciu do wiekszej grupy ludzi. Prezenterka telewizyjna jest wzruszona tym, ze 12 znanych os?b postanowilo poswiecic sw?j czas i energie, aby wesprzec osoby chore.
– Za sesja stoi konkretna historia i tragedia rodzic?w, wiec mysle, ze nasz udzial w niej ma szanse wiele zdzialac. Dzieki zdjeciom wiele os?b dowiedzialo sie o kampanii, a w zwiazku z tym r?wniez o glejaku i badaniach molekularnych. Akcja buduje swiadomosc i wysyla w swiat konkretne informacje. Jesli bedziemy szerzyc wiedze na temat badan molekularnych, moze zaczna byc latwiej dostepne, a to wielu osobom pomoze – tlumaczy.
Fundacja Glioma Center zacheca do wspierania kampanii poprzez udostepnianie informacji o niej na swoich mediach spolecznosciowych. Pomoze to osiagnac zalozony cel i poszerzyc swiadomosc spoleczna na temat nowotworu m?zgu, powstalego z kom?rek glejowych i rdzenia, nazywanego takze glejakiem.