Poradnik

Polacy nie lubia sp?znialstwa i spedzania czasu w telefonie

Informacja prasowa Warszawa, 7 listopada 2019 r. zycie w ciaglym niedoczasie to zr?dlo sporej frustracji dla naszego spoleczenstwa – pokazuja badania “Czas ma znaczenie. Opinie

Informacja prasowa
Warszawa, 7 listopada 2019 r.

zycie w ciaglym niedoczasie to zr?dlo sporej frustracji dla naszego spoleczenstwa – pokazuja badania “Czas ma znaczenie. Opinie i zwyczaje Polak?w zwiazane z czasem”, przeprowadzone przez marke Lorus. Polacy podkreslaja tez, ze nie toleruja sp?znialstwa, ale jednoczesnie nie lubia byc pospieszani. Denerwuje nas r?wniez, gdy bliska nam osoba spedza czas?? wpatrzona w ekran smartfona, albo gdy nie ma czasu na rozmowe. Irytujacych zachowan zwiazanych z czasem jest zdecydowanie wiecej i co ciekawe, opinie mezczyzn i kobiet w kilku kwestiach znacznie sie od siebie r?znia.

Wyniki badania – najbardziej nie lubimy sp?znialstwa
W procesie badawczym “Czas ma znaczenie. Opinie i zwyczaje Polak?w zwiazane z czasem”, przeprowadzonym dla marki Lorus, uczestnicy badani mieli wskazac trzy najbardziej irytujace zachowania swoich bliskich (mialy one dotyczyc szeroko pojetego czasu). Ponad z czwarta ankietowanych (27 proc.) uwaza, ze sp?znianie sie to najbardziej irytujacy “nawyk”. Druga najczestsza odpowiedzia bylo spedzanie czasu w telefonie – wskazalo ja 24 proc. badanych. Nasze spoleczenstwo nie lubi tez poczucia, ze ktos nie szanuje ich czasu (21 proc. odpowiedzi) oraz bycia pospieszanym. W mniejszym stopniu irytuje nas spedzanie czasu przed komputerem, marnowanie go na malo istotne czynnosci, brak chwili na rozmowe lub spotkanie, zbyt dlugie spedzanie czasu w lazience i tym samym blokowanie pomieszczenia dla innych, czy przepracowywanie sie.

– Wyniki badania przynosza cenny wniosek: Polacy sa swiadomi tego, ze sa w wiecznym niedoczasie i zirytowanie takimi aspektami, jak sp?znialstwo czy pospieszanie to dow?d na to, ze doceniamy wartosc czasu i wiemy, jak duze ma znaczenie dla prawidlowego funkcjonowania w codziennej rzeczywistosci – komentuje Aleksandra Choinska, ekspert marki Lorus.

Sp?znialstwo i pospiech
Nie lubimy sie sp?zniac, bo punktualnosc jest dzis w cenie i czesto wymieniana jest obok zestawu cech takich, jak rzetelnosc, obowiazkowosc i sumiennosc – slowem, cech, kt?rymi – zdaniem wielu – powinien charakteryzowac sie na przyklad dobry pracownik. Z kolei pospiech towarzyszy nam codziennie i w niemal kazdym aspekcie zycia. Spieszymy sie to do pracy, na zajecia, czy spotkanie – przeciez chcemy byc punktualni i wymagamy tego od innych. Gdy juz dotrzemy do pracy, bywa, ze musimy wykonac ja do okreslonej godziny, bo goni nas widmo deadline??u. Po wyjsciu z pracy ruszamy na zakupy, kt?re tez chcielibysmy zrobic odpowiednio wczesniej – na przyklad zeby ustrzec sie dlugiego oczekiwania w kolejce. A potem pedzimy do domu, zn?w w pospiechu??

A to już wiesz?  Ukraina - KOV rozpoczyna nowy odwiert K-7

Czas i brak czasu
?? by potem odpoczywac, ogladajac telewizje, wpatrujac sie w ekran smartfona czy komputera i nie poswiecajac odpowiednio duzo uwagi bliskim osobom. Pospiech wynika wiec z checi punktualnosci i funkcjonowania “na czas”, ale wobec nieumiejetnego zarzadzania swoim czasem i poswiecania go na nieistotne, ale absorbujace aktywnosci zyjemy w poczuciu, ze wszystko ucieka nam przez palce i przestajemy panowac nad rzeczywistoscia.

O marce Lorus:
LORUS to marka stworzona w roku 1982 przez japonski koncern SEIKO, kt?remu przyswieca idea tworzenia zegark?w dla os?b pozytywnie nastawionych do zycia i potrafiacych cieszyc sie nim kazdego dnia. Na polski rynek trafila w roku 2007, od tej pory cieszy sie duzym zainteresowaniem. Kazda kolekcja LORUS laczy trzy cechy. Po pierwsze – szeroki wachlarz zegark?w dla niej i dla niego zar?wno w eleganckich, casualowych, jak i sportowych tonacjach, po drugie – atrakcyjna p?lka cenowa, a po trzecie -jakosc potwierdzona przez SEIKO.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy