Data publikacji: 2016-05-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Program „Zdrowie – nietrudne†warto się włączyć
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
W dobie współczesności promocja zdrowego stylu życia to kolejne i zarazem bardzo istotne działanie, w które aktywnie powinni włączać się przedstawiciele oświaty. Efekty mają bowiem bezpośrednie przełożenie na wyniki nauczania.
W dobie współczesności promocja zdrowego stylu życia to kolejne i zarazem bardzo istotne działanie, w które aktywnie powinni włączać się przedstawiciele oświaty. Efekty mają bowiem bezpośrednie przełożenie na wyniki nauczania – dieta i jakość stylu życia najmłodszych wpływa na ich samopoczucie, poziom koncentracji oraz całokształt zdolności.
W roku szkolnym 2015/2016 wdrażana byÅ‚a I edycja programu edukacyjnego „Zdrowie – nietrudneâ€, skierowana do uczniów klas I-III szkół podstawowych. Realizacji zaÅ‚ożeÅ„ programowych podjęło siÄ™ ponad tysiÄ…c szkół, w tym prawie 40 tys. uczniów, którzy zaangażowali do pracy nad zmianÄ… nawyków żywieniowych także swoich rodziców. Nauczyciele mieli do dyspozycji wiele atrakcyjnych i darmowych materiałów dydaktycznych,  m.in.: scenariusze lekcji wraz z kartami pracy, filmy, gry, quizy czy bajki, które czytaÅ‚ Wiktor Zborowski. Dzieci mogÅ‚y również uczestniczyć w wyjÄ…tkowych warsztatach kulinarnych prowadzonych przez Piotra Kucharskiego i uczyć siÄ™ przygotowywać smaczne, zdrowe oraz proste posiÅ‚ki. To wszystko bez wÄ…tpienia uczyniÅ‚o naukÄ™ przyjemnÄ… i efektywniejszÄ….
Zwieńczeniem akcji był konkurs, w którym oceniany był całokształt działań podejmowanych przez dzieci, pedagogów i rodziców na rzecz realizowania zasad zdrowego stylu życia. Klasa II d z Tarnobrzegu, która wygrała tę zabawę, w nagrodę obędzie szkolną wycieczkę połączoną ze wspólnym gotowaniem z Piotrem Kucharskim. Autorzy pozostałych pięciu wyróżnionych prac otrzymają atrakcyjne zestawy upominkowe, a nauczyciele prowadzący markowy sprzęt.
Pomysłodawcą akcji jest marka Kupiec, która w myśl kształtowania prawidłowych nawyków i postaw powołała Fundację Kupiec, a ta będzie odpowiedzialna za start kolejnej edycji, co będzie miało miejsce już we wrześniu. Impulsem do powstania projektu była ustawa sklepikowa wprowadzona w życie z początkiem roku szkolnego. Teraz mają w niej pojawić się zmiany, jednak tym bardziej należy zadbać, żeby podnieść świadomość dzieci w kwestiach prozdrowotnych i pomóc im dokonywać słusznych, samodzielnych decyzji zakupowych. Planowana kontynuacja programu i aktywne uczestnictwo na pewno się temu przysłużą.
Partnerami akcji zostali MAC Edukacja, PHILIPS, Delikatesy ALMA24.pl, Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, a ambasadorami Piotr Kucharski, dietetyk Ewa Ceborska-Scheiterbauer oraz pedagog Małgorzata Jańczuk. Patronat medialny objął miesięcznik Dyrektor Szkoły, portal Nadzór Pedagogiczny, Głos Pedagogiczny, serwis Pedagogia i onet.pl.
Â
Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE