Luksus

Przyszlosc branzy d?br luksusowych

Przyszlosc branzy d?br luksusowych
Przyszlosc branzy d?br luksusowych Alkohole, kt?rych nie kupujemy wylacznie do picia, samochody, kt?re nie tylko pomagaja nam sie przemieszczac, zegarki i bizuteria jako zdywersyfikowane zr?dlo

Przyszlosc branzy d?br luksusowych

Alkohole, kt?rych nie kupujemy wylacznie do picia, samochody, kt?re nie tylko pomagaja nam sie przemieszczac, zegarki i bizuteria jako zdywersyfikowane zr?dlo inwestycji. Produkty i uslugi z sektora Lux to satysfakcja i przyjemnosc, kt?ra wyr?znia z tlumu. Przyjemnosc, z kt?rej korzysta coraz szersze grono Polak?w.

Rynek d?br luksusowych w Polsce sukcesywnie rosnie. Wedlug KPMG, w 2016 roku wynosil on 16,4 mld zl, odnotowujac 15 proc. wzrost w stosunku do roku 2015. Tendencja wzrostowa bedzie sie utrzymywac i moze osiagnac w najblizszych latach ok. 21 mld zl. To oznacza, ze Polacy sie bogaca. Najczesciej bogaca sie ci, kt?rzy podatek placa na terenie wojew?dztw: mazowieckiego, slaskiego i dolnoslaskiego. Ich dochody przekraczaja 7,1 tys. zl brutto miesiecznie.

Czy to znaczy, ze w Polsce segment produkt?w Lux jest zarezerwowany tylko dla najbogatszych? – Aby m?c odpowiedziec na to pytanie, nalezaloby przyjac dana definicje slowa “Lux”. Jest to pojecie bardzo subiektywne. W Polsce czesto produkty Premium uwazane sa za luksusowe i wtedy mozna stwierdzic, iz sa dostepne dla szerszego grona, a nie tylko dla najbogatszych. Jesli jednak spojrzymy na aspekt ekonomiczny, to faktem jest, iz gl?wna cecha produktu luksusowego jest jego wysoka cena – i tu juz grono konsument?w sie znacznie zaweza – m?wi Karolina Gadzimska Szefowa Strategic Communication i byla PR Manager La Manii, kt?ra specjalizuje sie w doradztwie strategicznym w zakresie komunikacji i marketingu marek luksusowych oraz marek z branzy modowej.

– Pamietajmy r?wniez, ze dzisiaj luksusem nie sa juz tylko najdrozsze samochody, prywatne samoloty czy markowa odziez – ale jest to czas, mozliwosc podr?zowania i zwiedzania swiata, czy weekend wolny od maili i firmowych telefon?w. Majac to na uwadze, jak i kilkanascie r?znych definicji luksusu, nie jestesmy w stanie ocenic dla kogo jest on zarezerwowany. Dla mnie nadal ekonomicznie dobra luksusowe sa zarezerwowane dla najbogatszych, bo to oni posiadaja srodki finansowe, aby wejsc w ich posiadanie “- dodaje Karolina Gadzimska.

Rozw?j segmentu “luxury brands” w Polsce jest wyjatkowo dynamiczny i to mimo kryzysu swiatowego. Jednak caly czas jest na etapie ciaglego rozwoju. Co zatem pozwala rozwijac sie firmom i fachowcom z tej branzy? Czy spotkania, wydarzenia, konferencje lub warsztaty maja na to istotny wplyw? – Uwazam, ze przede wszystkim jest to temat, kt?ry wymaga ciaglej analizy – ewoluuje wraz z rozwojem ekonomicznym, jak i zmiana naszego zachowania w stosunku do spedzania czasu i podejscia do zycia w og?le – podkresla Karolina Gadzimska – Sama mialam okazje brac udzial w kilku spotkaniach poswieconych analizie rynku d?br luksusowych w Polsce i smialo moge stwierdzic, ze byly one dla mnie bardzo wartosciowe. Co wazniejsze, jest to temat bardzo subiektywny, wymaga spojrzenia na niego z wielu stron, wysluchania wielu opinii i zrozumienia istoty i sedna luksusu .

A jak wyglada wsp?lpraca fachowc?w PR i marketingu z branzy Lux z producentami? Czy obie strony maja swiadomosc i potrafia wsp?lnie budowac pozycje marki Lux? Karolina Gadzimska uwaza, ze

rynek polski jest dosyc specyficzny – Luksus u nas dopiero rozwija sie, przecietny Polak ma inne wyobrazenie o zyciu w luksusie niz osoba, kt?ra sie w nim wychowala. Chociazby ze wzgledu na to, bardzo trudno jest przekazac informacje producentowi czym jest marka luksusowa i co utozsamia. Jest to kwestia swiadomosci, kt?rej po prostu czesto nie ma.

Limitowane edycje, kolekcjonerskie dobra luksusowe od lat odnotowuja wysokie stopy zwrotu z inwestycji. Polacy chetnie kupuja produkty Lux, zeby wynagrodzic sobie ciezka prace lub po prostu zainwestowac. Jak zatem bedzie wygladac przyszlosc branzy d?br luksusowych? Jak branza wykorzysta nowoczesne technologie? Gdzie i w jaki spos?b bedzie szukac nowych klient?w? Pr?ba odpowiedzi na te pytania byla dyskusja, kt?ra toczyla sie w ramach Polish Luxury Market Summit 2017 w Warszawie 24 maja.

To juz druga edycja Polish Luxury Market Summit,, a zarazem jedyna taka impreza w Polsce. Wydarzenie jest niepowtarzalna okazja nie tylko do wymiany doswiadczen, nawiazania nowych kontakt?w, ale przede wszystkim tw?rczego dialogu klient?w i os?b zwiazanych z “luxury brands” na temat przyszlosci branzy.

Organizatorem wydarzenia byla ESSE Media agencja, znana ze swojego autorskiego przewodnika Book of Luxury. Calemu przedsiewzieciu partnerowali m.in.: Dr Irena Eris, LuxHub Havas Media, BMW Group Poland, Villa Foksal i Black Rabbit.

nr?dla:

https://home.kpmg.com/content/dam/kpmg/pl/pdf/2017/01/pl-The-Luxury-Goods-Market-in-Poland-2016.pdf;

Book Of Luxury