Data publikacji: 2017-03-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Silesia City Center pokonuje barierę dźwięku
Kategoria: BIZNES, Konsument
Silesia City Center, jako pierwsze i jedyne centrum handlowe na Śląsku, wprowadziła od lutego br. usługę tłumacza dla osób Głuchych.
Silesia City Center znana jest z dbania o potrzeby swoich odwiedzających. Teraz może pochwalić się dołożeniem kolejnej cegiełki na rzecz integracji i traktowania na równi wszystkich klientów. Jako pierwsze i jedyne centrum handlowe na Śląsku, wprowadziła bowiem od lutego br. usługę tłumacza dla osób Głuchych.
Codzienna rzeczywistość ludzi Głuchych w Polsce często wygląda tak, że aby załatwić jakąkolwiek sprawę w urzędzie, w sklepie czy w kawiarni muszą oni zabrać ze sobą osobę towarzyszącą, która będzie pośredniczyła w rozmowie. W praktyce jest to na tyle uciążliwe, że osoby te często ograniczają konieczność komunikacji ze słyszącymi do absolutnego minimum. W naszym Centrum dokładamy wszelkich starań, by każdy klient czuł się komfortowo i by mógł bez przeszkód zrealizować wszystkie cele, po które do nas przyszedł. Wierzymy, że aplikacja, którą stworzyliśmy okaże się dla osób Głuchych pomocna i pozwoli w pełni i samodzielnie korzystać z usług, które oferujemy na co dzień – mówi Monika Pyszkowska, dyrektor Silesia City Center.
Bezpłatna usługa tłumacza języka migowego w Silesia City Center dostępna jest od połowy lutego br. Działa ona w trzech obszarach odpowiadając na wszelkie rodzaje interakcji, jakie osobom Głuchym mogą sprawiać potencjalny problem.
Pierwszy obszar działania to witryna internetowa. Na stronie głównej SCC, w prawym górnym roku widnieje ikonka, której naciśnięcie powoduje połączenie wideo z tłumaczem języka migowego. Tłumacz prowadzi rozmowę z osobą Głuchą; w jej imieniu kontaktuje się z odpowiednim sklepem, składa reklamację i w czasie rzeczywistym odpowiada na wszystkie pytania. Infolinia umożliwia połączenie trójstronne tak, by na ekranie widać było twarze wszystkich uczestników rozmowy: tłumacza, pracownika Centrum oraz osoby dzwoniącej.
Drugim obszarem działania jest wideo terminal dostępny w Punkcie Informacyjnym Silesia City Center. Jeśli osoba Głucha będzie potrzebować pomocy na miejscu – w Centrum – wystarczy, że uda się do punktu informacji, gdzie pracownicy połączą ją z tłumaczem języka migowego za pomocą urządzenia z kamerą. I podobnie, jak w przypadku strony internetowej, tłumacz będzie pośrednikiem między osobą Głuchą a pracownikami Centrum, którzy pomogą rozwiązać jej problem.
Trzeci i najważniejszy obszar działania, który umożliwia osobom Głuchym sprawniejsze funkcjonowanie na co dzień – w sytuacjach związanych nie tylko z wizytą w SCC – to aplikacja mobilna Tłumacz Migowy Seventica. Narzędzie to umożliwia skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego w dowolnym miejscu w Polsce (tam, gdzie zasięg sieci 3G pozwala na transmisję obrazu). Aplikacja wyświetla również mapę wszystkich punktów dostosowanych do obsługi ludzi Głuchych w kraju. Tłumacz Migowy Seventica działa na systemach android, można go pobrać w Google Play. Aplikacja jest darmowa, ale korzystanie z niej wiąże się z opłatami za transfer danych.
Autorem usÅ‚ugi tÅ‚umacza dla osób GÅ‚uchych jest firma Seventica, krajowy lider systemów komunikacji niewerbalnej. Jak piszÄ… twórcy na stronie, skÄ…d można pobrać aplikacjÄ™, celem tego narzÄ™dzia jest: „walka z wykluczeniem jakie dotyka ludzi GÅ‚uchych w naszym kraju. DziÄ™ki naszej aplikacji wizyta w urzÄ™dzie, sklepie, czy zaÅ‚atwienie sprawy na mieÅ›cie przestaje urastać do rangi dużego problemu komunikacyjnego i pozwala uczestniczyć ludziom GÅ‚uchym w życiu spoÅ‚ecznym, kulturalnym i zawodowym na równi z caÅ‚ym spoÅ‚eczeÅ„stwemâ€.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument