Wiadomości branżowe

Spoiler Alert! Samsung sprawdza jak Europa oglada seriale

Zgodnie z nowym raportem firmy Samsung dotyczacym zwyczaj?w europejskich widz?w, jestesmy zaskakujaco ostrozni w ujawnianiu watk?w fabuly. Siedem na dziesiec os?b (71 procent) przyznalo, ze nigdy nie ujawniloby szczeg?l?w fabuly serialu umyslnie, gdyz sami nie chcieliby, aby ich to spotkalo. Aby podkreslic role, jaka telewizja pelni w zyciu europejskich widz?w, firma Samsung opublikowala raport „Spos?b w jaki ogladamy telewizje”, kt?ry ujawnia

Zgodnie z nowym raportem firmy Samsung dotyczacym zwyczaj?w europejskich widz?w, jestesmy zaskakujaco ostrozni w ujawnianiu watk?w fabuly. Siedem na dziesiec os?b (71 procent) przyznalo, ze nigdy nie ujawniloby szczeg?l?w fabuly serialu umyslnie, gdyz sami nie chcieliby, aby ich to spotkalo.

Aby podkreslic role, jaka telewizja pelni w zyciu europejskich widz?w, firma Samsung opublikowala raport “Spos?b w jaki ogladamy telewizje”, kt?ry ujawnia  dlaczego ludzie tak bardzo kochaja to medium. Raport wskazuje na to, ze widzowie powszechnie  lubia delektowac sie ulubionymi serialami ogladajac tylko jeden odcinek na raz. W taki spos?b ulubione seriale oglada az polowa widz?w w Europie (52 procent). Wlochy i Szwajcaria stanowia jednak odstepstwo od tej reguly, gdyz odsetek widz?w zasiadajacych do wieloodcinkowych maraton?w wynosi tam odpowiednio 60 i 62 procent.

U podloza zachowan europejskich widz?w lezy szacunek wobec innych, gdyz jedna trzecia (36 procent) twierdzi, ze zawsze pyta przyjaci?l lub znajomych czy obejrzeli program, zanim zacznie z nimi rozmawiac na jego temat, aby uniknac ujawnienia szczeg?l?w fabuly.  Jeden na pieciu respondent?w (18 procent) stwierdza, ze natkniecie sie na spoiler w mediach spolecznosciowych wywolaloby u niego irytacje. Az jedna czwarta europejskich widz?w unika medi?w spolecznosciowych, czasopism, gazet i audycji radiowych, aby nie trafic na szczeg?ly dotyczace ulubionego serialu telewizyjnego.

Poproszona o komentarz ceniona cyberpsycholog Berni Good, stwierdza: – Przy tak emocjonalnym zaangazowaniu w serial telewizyjny nie jest zaskakujace, ze zdradzenie fabuly wywoluje spore wzburzenie. Psychologowie zauwazyli, ze ludzie odpowiadaja na pozytywne zachowanie, takie jak nieujawnianie szczeg?l?w fabuly, innymi przyjaznymi zachowaniami. Nazywa sie to wzajemnoscia. Daje im to poczucie postepowania “fair play”. Wzajemnosc jest czyms pozytywnym, poniewaz mala przysluga moze wywolac uczucie zobowiazania i wspaniale rozwijac relacje miedzyludzkie. W zwiazku z tym nieujawnianie szczeg?l?w fabuly w przypadku, gdy wiesz, ze ktos inny lubi dany serial, pozwala nabrac pewnosci, ze inni nie beda r?wniez tego robic w stosunku do nas.

Z raportu wynika r?wniez, ze dla az polowy (50 procent) europejskich widz?w telewizyjnych ogladanie telewizji stanowi odskocznie od codziennego zycia, kt?ra jednoczesnie wiaze sie ze stresem. Wynika on z emocjonalnego zaangazowanie w ogladane seriale. Prawie polowa (46 procent) europejskich widz?w przyznala, ze odczuwa smutek gdy ich ulubiony serial telewizyjny sie konczy. Z kolei ponad polowa (51 procent) po zakonczeniu serialu angazuje sie w cos nowego, przy czym jedna sz?sta (16 procent) przyznaje sie do potrzeby natychmiastowego “wypelnienia pustki” innym serialem. Ponadto, ogladanie kluczowych moment?w seriali telewizyjnych moze grac na emocjach europejskich widz?w ” tylko 43 procent z nich twierdzi, ze nie wraca myslami do zlych rzeczy, kt?re przytrafiaja sie ich ulubionym bohaterom, a jedna trzecia (33 procent) odczuwa niepok?j po zawieszeniu akcji. Przerwanie ogladania serialu takze jest zr?dlem stresu. Prawie polowa (45 procent) widz?w staje sie tak pochlonieta ogladaniem serialu telewizyjnego, ze stresuje sie, a nawet zlosci w takiej sytuacji.

A to już wiesz?  Joanna Horodynska: Nie mam przyjaci?l wsr?d gwiazd. To tylko znajomi

Europejscy widzowie telewizyjni wyraznie rozkoszuja sie swoimi serialami, ogladajac kazdy odcinek z uwaga i unikajac spoiler?w, gdzie tylko to mozliwe. Wiemy, ze ogladanie telewizji w gronie rodzinnym jest nadal niezwykle popularne. Dlatego nasza pasja jest zapewnianie im jak najlepszych wrazen. Premierowe i finalowe odcinki seriali sa waznymi momentami dla widz?w, kt?rzy zasluguja na najlepsze wrazenia. Tych dostarcza telewizory Samsung Curved UHD. – stwierdza Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.

* Badanie przeprowadzone przez www.onepoll.com we wrzesniu 2014

Badanie przeprowadzono w pieciu krajach europejskich (Wielka Brytania, Wlochy, Belgia, Szwecja i Szwajcaria) na reprezentatywnej grupie 4500 os?b powyzej 16 roku zycia. Przeprowadzono ok. 1000 wywiad?w w kazdym kraju, z wyjatkiem Szwajcarii, gdzie mialo miejsce 500 wywiad?w.


dostarczyl infoWire.pl

nr?dlo Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.. Dostarczyl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy