Data publikacji: 2019-06-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Sprite wprowadza specjalną edycję puszki w kolorach tęczy.
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
To gest marki w ramach kampanii „Niech gadają. Żyj rześko†wspierającej różnorodność, prawo do bycia sobą oraz wolność do wyrażania tego, kim się jest.
Marka Sprite, należąca do portfolio firmy Coca-Cola, wprowadza limitowanÄ… edycjÄ™ puszki z logoÂ
w kolorach tÄ™czy, symbolu równouprawnienia osób LGBTQ+. Premierowo puszka pojawi siÄ™ podczas samplingu na Paradzie RównoÅ›ci 8 czerwca w Warszawie, a nastÄ™pnie na lokalnych paradach równoÅ›ci w Polsce. To jedna z odsÅ‚on kampanii Sprite pod hasÅ‚em â€I love you haterâ€, której istotÄ… jest wspieranie autentycznoÅ›ci, prawa do bycia sobÄ… oraz wolnoÅ›ci wyrażania tego. Hejt i brak równego traktowania osób ze spoÅ‚ecznoÅ›ci LGBTQ+ to jeden z przejawów dyskryminacji wobec tych, którzy różniÄ… siÄ™ od nas wyglÄ…dem, kolorem skóry, religiÄ… czy poglÄ…dami. Dlatego Sprite zabiera gÅ‚os: „Bycie sobÄ… jest konkretnie orzeźwiajÄ…ceâ€. „Niech gadajÄ…. Å»yj rzeÅ›koâ€.Â
Â
Limitowana edycja tęczowej puszki, by świętować prawo do bycia sobą
Specjalna, limitowana edycja puszki z logo marki w kolorach tęczy i sloganem „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające†powstała z bardzo ważnych powodów. Sprite, marka, której DNA opiera się na autentyczności, wierzy w to, że każdy ma prawo do bycia tym, kim chce, wyrażania tego oraz, że miłość to miłość, bez względu na płeć. Sprite chce inspirować do świętowania różnorodności oraz wolności do wyrażania siebie. Aż 1/4 hejtu w Polsce dotyczy osób homoseksualnych, a z hejtem spotyka się większość osób ze środowisk LGBTQ+.* Symboliczny gest marki to wyraz wsparcia dla społeczności LGBTQ+ w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Tęczowa puszka zadebiutuje podczas samplingu, 8 czerwca na Paradzie Równości w Warszawie. Pojawi się również na lokalnych paradach równości w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu.
Zaangażowanie Sprite we wsparcie organizacji wspierajÄ…cych LGBTQ+ ma szerszy wymiar. Wspólnie z FundacjÄ… Wolontariat RównoÅ›ci Sprite utworzyÅ‚ grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizacjÄ™ w innych miastach w Polsce. Razem z grupÄ… Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.Â
Sprite wierzy, że masowe, silne marki majÄ… dziÅ› do odegrania ważnÄ… rolÄ™. SÄ… sÅ‚uchane, a to oznacza odpowiedzialność. Dlatego powinny mówić o rzeczach ważnych, a za takie uznaje równość, różnorodność i prawo do bycia sobÄ….Â
Â
Trwa sezon hejterów
Limitowana puszka Sprite z tÄ™czowym logo oraz dziaÅ‚ania wspierajÄ…ce Å›rodowiska LGBTQ+ to polska odsÅ‚ona globalnej kampanii Sprite „I love you haterâ€, która dotyczy wielu przejawów hejtu wobec różnych grup i indywidualnoÅ›ci oraz dyskryminacji. Kampania marki nie tylko wspiera różnorodność, ale idzie o krok dalej – mówi o tym, czego może dotyczyć hejt i jaka postawa wobec hejtu ma sens. Slogany: „Trwa sezon hejterów†„Niech gadajÄ…. Å»yj rzeÅ›koâ€, które towarzyszÄ… kampanii, to nie tylko diagnoza otoczenia, w którym żyjemy - ciÄ…gÅ‚ego poddawania ludzi ocenom i eskalacji uprzedzeÅ„, ale inspiracja do stawienia temu czoÅ‚a i bycia tym, kim siÄ™ chce.
Komunikacja kampanii opiera siÄ™ na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujÄ…cych komentarzach, z jakimi siÄ™ spotykali. DziÅ›, gdy znajÄ… swojÄ… wartość i potrafiÄ… zdystansować siÄ™ do ataków, dzielÄ… siÄ™ swoim doÅ›wiadczeniem z innymi. Bohaterami„I love you hater†na caÅ‚ym Å›wiecie zostali nie aktorzy, aleosoby, które same doÅ›wiadczyÅ‚y agresji ze wzglÄ™du na swojÄ… odmienność, a mimo to speÅ‚niajÄ… swoje marzenia. Twarze kampanii to m.in. artyÅ›ci, sportowcy, spoÅ‚ecznicy – np. polski tancerz latynoamerykaÅ„ski,wytatuowana „rave girlâ€, mistrzyni olimpijska w pÅ‚ywaniu Rocio Velazquez,surferka Liz Romer ze Szwecji, czy zawodniczki damskiej drużyny piÅ‚karskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Wszyscy oni zetknÄ™li siÄ™ z krytykÄ… dotyczÄ…cÄ… różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazujÄ…, że można i warto robić to, co siÄ™ kocha, podążać za swojÄ… pasjÄ… i być wiernym sobie, niezależnie od ocen.Bohaterowie kampaniidajÄ… prostÄ… radÄ™: hejt rodzi hejt, walcz z nim miÅ‚oÅ›ciÄ…. StÄ…d przekaz, wstukiwany w odpowiedzi na komentarze hejterów: #iloveyouhater.Â
Hejt nie zniknie z dnia na dzień, ale można się na niego uodpornić. To prostsze, kiedy wiemy, że hejt to nie siła, ale słabość, bo wynika ze strachu przed innością – przed innym wyglądem, kolorem skóry, religią, kulturą, czy orientacją seksualną. To wiara w siebie i życie w zgodzie ze sobą, dają siłę, która, pozwala przeciwstawić się hejtowi. Trzeba złapać do niego dystans, wierzyć w siebie i być sobą, a jedynym sposobem na niego jest miłość. Stąd też hasło „I love you hater†i melodia „All you need is love†jako motyw muzyczny kampanii.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE