Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Sprite wprowadza specjalną edycję puszki w kolorach tęczy.

Sprite wprowadza specjalną edycję puszki w kolorach tęczy.
To gest marki w ramach kampanii „Niech gadają. Żyj rześko” wspierającej różnorodność, prawo do bycia sobą oraz wolność do wyrażania tego, kim się

Data publikacji: 2019-06-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Sprite wprowadza specjalną edycję puszki w kolorach tęczy.
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

To gest marki w ramach kampanii „Niech gadają. Żyj rześko” wspierającej różnorodność, prawo do bycia sobą oraz wolność do wyrażania tego, kim się jest.

Sprite wprowadza specjalną edycję puszki w kolorach tęczy. Styl życia, LIFESTYLE - To gest marki w ramach kampanii „Niech gadają. Żyj rześko” wspierającej różnorodność, prawo do bycia sobą oraz wolność do wyrażania tego, kim się jest.

Marka Sprite, należąca do portfolio firmy Coca-Cola, wprowadza limitowaną edycję puszki z logo 
w kolorach tęczy, symbolu równouprawnienia osób LGBTQ+. Premierowo puszka pojawi się podczas samplingu na Paradzie Równości 8 czerwca w Warszawie, a następnie na lokalnych paradach równości w Polsce. To jedna z odsłon kampanii Sprite pod hasłem ”I love you hater”, której istotą jest wspieranie autentyczności, prawa do bycia sobą oraz wolności wyrażania tego. Hejt i brak równego traktowania osób ze społeczności LGBTQ+ to jeden z przejawów dyskryminacji wobec tych, którzy różnią się od nas wyglądem, kolorem skóry, religią czy poglądami. Dlatego Sprite zabiera głos: „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające”. „Niech gadają. Żyj rześko”. 

 

Limitowana edycja tęczowej puszki, by świętować prawo do bycia sobą

Specjalna, limitowana edycja puszki z logo marki w kolorach tęczy i sloganem „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające” powstała z bardzo ważnych powodów. Sprite, marka, której DNA opiera się na autentyczności, wierzy w to, że każdy ma prawo do bycia tym, kim chce, wyrażania tego oraz, że miłość to miłość, bez względu na płeć. Sprite chce inspirować do świętowania różnorodności oraz wolności do wyrażania siebie. Aż 1/4 hejtu w Polsce dotyczy osób homoseksualnych, a z hejtem spotyka się większość osób ze środowisk LGBTQ+.* Symboliczny gest marki to wyraz wsparcia dla społeczności LGBTQ+ w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Tęczowa puszka zadebiutuje podczas samplingu, 8 czerwca na Paradzie Równości w Warszawie. Pojawi się również na lokalnych paradach równości w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu.

A to już wiesz?  Razem na rzecz potrzebujÄ…cych

Zaangażowanie Sprite we wsparcie organizacji wspierających LGBTQ+ ma szerszy wymiar. Wspólnie z Fundacją Wolontariat Równości Sprite utworzył grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizację w innych miastach w Polsce. Razem z grupą Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny. 

Sprite wierzy, że masowe, silne marki mają dziś do odegrania ważną rolę. Są słuchane, a to oznacza odpowiedzialność. Dlatego powinny mówić o rzeczach ważnych, a za takie uznaje równość, różnorodność i prawo do bycia sobą. 

 

Trwa sezon hejterów

Limitowana puszka Sprite z tęczowym logo oraz działania wspierające środowiska LGBTQ+ to polska odsłona globalnej kampanii Sprite „I love you hater”, która dotyczy wielu przejawów hejtu wobec różnych grup i indywidualności oraz dyskryminacji. Kampania marki nie tylko wspiera różnorodność, ale idzie o krok dalej – mówi o tym, czego może dotyczyć hejt i jaka postawa wobec hejtu ma sens. Slogany: „Trwa sezon hejterów” „Niech gadają. Żyj rześko”, które towarzyszą kampanii, to nie tylko diagnoza otoczenia, w którym żyjemy - ciągłego poddawania ludzi ocenom i eskalacji uprzedzeń, ale inspiracja do stawienia temu czoła i bycia tym, kim się chce.

Komunikacja kampanii opiera siÄ™ na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujÄ…cych komentarzach, z jakimi siÄ™ spotykali. DziÅ›, gdy znajÄ… swojÄ… wartość i potrafiÄ… zdystansować siÄ™ do ataków, dzielÄ… siÄ™ swoim doÅ›wiadczeniem z innymi. Bohaterami„I love you hater” na caÅ‚ym Å›wiecie zostali nie aktorzy, aleosoby, które same doÅ›wiadczyÅ‚y agresji ze wzglÄ™du na swojÄ… odmienność, a mimo to speÅ‚niajÄ… swoje marzenia. Twarze kampanii to m.in. artyÅ›ci, sportowcy, spoÅ‚ecznicy – np. polski tancerz latynoamerykaÅ„ski,wytatuowana „rave girl”, mistrzyni olimpijska w pÅ‚ywaniu Rocio Velazquez,surferka Liz Romer ze Szwecji, czy zawodniczki damskiej drużyny piÅ‚karskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Wszyscy oni zetknÄ™li siÄ™ z krytykÄ… dotyczÄ…cÄ… różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazujÄ…, że można i warto robić to, co siÄ™ kocha, podążać za swojÄ… pasjÄ… i być wiernym sobie, niezależnie od ocen.Bohaterowie kampaniidajÄ… prostÄ… radÄ™: hejt rodzi hejt, walcz z nim miÅ‚oÅ›ciÄ…. StÄ…d przekaz, wstukiwany w odpowiedzi na komentarze hejterów: #iloveyouhater. 

A to już wiesz?  Muzyczna dusza akcji „ZostaÅ„ bohaterem!” od zespoÅ‚u OMNI

Hejt nie zniknie z dnia na dzień, ale można się na niego uodpornić. To prostsze, kiedy wiemy, że hejt to nie siła, ale słabość, bo wynika ze strachu przed innością – przed innym wyglądem, kolorem skóry, religią, kulturą, czy orientacją seksualną. To wiara w siebie i życie w zgodzie ze sobą, dają siłę, która, pozwala przeciwstawić się hejtowi. Trzeba złapać do niego dystans, wierzyć w siebie i być sobą, a jedynym sposobem na niego jest miłość. Stąd też hasło „I love you hater” i melodia „All you need is love” jako motyw muzyczny kampanii.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Sprite wprowadza specjalną edycję puszki w kolorach tęczy. Styl życia, LIFESTYLE - To gest marki w ramach kampanii „Niech gadają. Żyj rześko” wspierającej różnorodność, prawo do bycia sobą oraz wolność do wyrażania tego, kim się jest.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy