Wiadomości branżowe

Trzy czwarte Polek odczuwa presje, by zawsze wygladac dobrze. Jedynie polowa uwaza sie za piekne

60 proc. kobiet na swiecie uwaza sie za atrakcyjne. Liczba pan zadowolonych ze swojego wygladu spadla w por?wnaniu z poprzednim rokiem az o 5 proc. Ankietowane, pochodzace z 12 panstw, w tym z Polski,

60 proc. kobiet na swiecie uwaza sie za atrakcyjne. Liczba pan zadowolonych ze swojego wygladu spadla w por?wnaniu z poprzednim rokiem az o 5 proc. Ankietowane, pochodzace z 12 panstw, w tym z Polski, uzalezniaja piekno gl?wnie od stanu zdrowia i samopoczucia. Coraz wiecej kobiet chce miec swiadomosc sygnal?w, jakie wysyla im organizm.

– W Polsce 53 proc. kobiet uwaza siebie za piekne. Jest to dobry wynik, zwlaszcza jesli por?wnamy go do rezultat?w otrzymanych w innych krajach europejskich. W Wielkiej Brytanii analogiczny odsetek to jedynie 30 proc. – m?wi w rozmowie z agencja Newseria Lifestyle Maria Otmar-Szymanska, insight & analytics manager marki Philips.

Wiekszosc kobiet uwaza, ze aby wygladac promiennie, nalezy przede wszystkim osiagnac wewnetrzna r?wnowage. Jednoczesnie przyznaja, ze trudniej jest wydobyc z siebie piekno we wsp?lczesnym, zabieganym swiecie.

– Wedlug Polek na piekno wplywa przede wszystkim poczucie stabilnosci emocjonalnej. Co ciekawe coraz wiekszy wplyw na jego postrzeganie maja r?wniez pozytywne nastawienie i aktywnosc fizyczna – dodaje ekspertka.

Z roku na rok spada odsetek kobiet uzalezniajacych swoje piekno od aprobaty spoleczenstwa. Dwa lata temu bylo to az 66 proc. ankietowanych, obecnie wsp?lczynnik ten wynosi jedynie 40 proc. Spadek jest znakiem, ze Polki czesciej wsluchuja sie w swoje wnetrze. Okazuje sie jednak, ze tym, co nie pozwala paniom zrezygnowac z dbania o urode, coraz czesciej jest ambicja.

– Trzy czwarte kobiet w Polsce czuje presje, zeby zawsze wygladac dobrze. Co ciekawe wym?g ten stawiamy sobie same. Na pytanie o to, dlaczego Polki codziennie chca prezentowac sie pieknie, najczesciej odpowiadaja, ze robia to dla wlasnego samopoczucia. Z roku na rok spada liczba pan, kt?re przypisuja presje czynnikom zewnetrznym – tlumaczy Maria Otmar-Szymanska.

Kobiety chcialyby, aby w doborze odpowiednich produkt?w do stylizacji pomagal im ekspert. R?wnie wazna okazuje sie dla nich rekomendacja najblizszych. W kwestiach pielegnacyjnych az 49 proc. pan zasiega informacji wsr?d przyjaci?l, rodziny lub znajomych. Dla por?wnania jedynie 37 proc. ankietowanych szuka porad w mediach spolecznosciowych.

A to już wiesz?  Krzysztof SkórzyÅ„ski: Dziennikarstwo jest przede wszystkim ciekawoÅ›ciÄ… drugiego czÅ‚owieka. Teraz rozmowy robiÄ™ dokÅ‚adnie z takÄ… samÄ… ciekawoÅ›ciÄ… jak przez ostatnie 20 lat

– Przyszlosc kategorii beauty to przede wszystkim produkty, kt?re sa naturalne, a w zwiazku z tym pozwalaja zachowac piekno i zdrowie. Z kolei, jezeli chodzi o produkty technologiczne, kobietom bardzo zalezy, zeby urzadzenia byly dopasowane do ich zindywidualizowanych potrzeb. W tym aspekcie panie wciaz czuja niedosyt – m?wi specjalistka.  

Polki zdaja sobie sprawe, ze czesta stylizacja wplywa na kondycje wlos?w i moze powodowac oslabienie ich struktury. Pomimo tej swiadomosci wiekszosc pan (68 proc.) deklaruje, ze nie zamierza rezygnowac z dotychczasowych zabieg?w, takich jak prostowanie czy suszenie. Coraz czesciej jednak szukaja urzadzen, kt?re w jak najmniejszym stopniu wplyna na stan ich wlos?w.

– Kobietom zalezy na holistycznym podejsciu do tematu beauty i mozliwosci kontrolowania zmian zachodzacych w ich organizmie. Chca sprawdzac stan swoich wlos?w i sk?ry po to, zeby m?c jak najszybciej zareagowac na potencjalne zagrozenia, kt?re moglyby wplynac na ich wyglad – zwraca uwage Maria Otmar-Szymanska.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy