Najwiekszy polski dystrybutor e-book?w i audiobook?w rozszerza oferte produkt?w cyfrowych o gry do pobrania, kt?re bedzie sprzedawal empik.com
W swiecie nowoczesnych technologii mamy do czynienia z przenikaniem sie r?znych kanal?w sprzedazy rozmaitych produkt?w cyfrowych, dlatego sp?lka Virtualo postanowila wykorzystac ten potencjal i wprowadzic do oferty gry do pobrania. Obecnie do sieci dystrybucji naleza takie sklepy jak: empik.com, Merlin.pl, Gandalf.com, Legimi.com, ebook.pl i 20 innych podmiot?w, kt?re beda mogly szybko poszerzyc portfolio oferowanych produkt?w o gry. Aktualnie na ten krok zdecydowal sie empik.com. Do sieci dystrybucji Virtualo dolaczyl r?wniez nowy sklep – Muve.pl, kt?ry specjalizuje sie w grach, ale chce r?wniez zaoferowac swoim Klientom e-booki i audiobooki.
Wlaczenie do oferty gier do pobrania to decyzja wynikajaca z posiadania przez Virtualo zaawansowanej platformy do dystrybucji produkt?w cyfrowych, z kt?rych korzystaja najwieksze sklepy internetowe. Obslugujemy kilka megastore’?w. Potrzebuja one r?znorodnego kontentu cyfrowego, a integrowanie rozwiazan technologicznych z nowymi podmiotami jest dla sklep?w czasochlonne i wymaga duzych zasob?w. Sklepy sa z Virtualo juz zintegrowane, wiec wprowadzenie nowego asortymentu to kwestia decyzji biznesowej, a nie integracji technologicznej – m?wi Robert Rybski, Prezes Virtualo.
W ofercie Virtualo znajduje sie prawie 800 gier takich wydawc?w jak Sony, Ubisoft, Blizzard, Electronic Art i wielu innych. Gry przeznaczone sa na r?zne platformy: konsole, PC i Mac. W sprzedazy sa bestsellery wszech czas?w i nowosci jak GTA, Diablo, Battlefield, Assaisn’s Creed, The Sims, Lara Croft, Resident Evil, FIFA, Call of duty, Alan Wake, Hitman, a takze abonamenty Play Station. Gl?wna zaleta gier sprzedawanych w ten spos?b, jest blyskawiczna dostawa i mozliwosc grania zaraz po zakupie.
Wartosc polskiego rynku gier w 2012 zostala oszacowana przez Rzeczpospolita na 1,12mld zl i rosnie w tempie 60% rocznie. Zgodnie z badaniem wykonanym przez Newzoo w 2012 roku liczba graczy w Polsce wynosi prawie 12mln, z kt?rych ponad 50% kupuje gry, 12% zakup?w to gry do pobrania. Rynek gier jest rynkiem bardzo interesujacym z uwagi na duza dynamike wzrostu, wiec nie wykluczamy, ze poza technologiczna obsluga dystrybucji gier, przyjrzymy sie blizej mozliwosci rozwoju tego segmentu w ramach naszej platformy – komentuje Robert Rybski, Prezes Virtualo.
Ksiazki elektroniczne i gry postrzegane jako asortyment cyfrowy nie sa bardzo od siebie r?zne. Sprzedaz obu bazuje na atrakcyjnej dla Klienta cenie oraz dobrym kontencie. Dodatkowo zar?wno e-ksiazki jak gry sa adresowane do podobnego targetu – entuzjast?w nowych technologii, kt?rzy swietnie orientuja sie w Internecie. Wprowadzenie oferty e-book?w do sklep?w z grami bedzie ciekawym wyzwaniem. Zadajemy sobie pytanie, czy latwiej przekonac do e-ksiazek osoby, kt?re funkcjonuja w cyberprzestrzeni, czy jednak czytanie e-book?w bedzie bardziej interesujace dla os?b czytajacych ksiazki papierowe. Odpowiedz poznamy zapewne w ciagu kilku kolejnych miesiecy – m?wi Malgorzata Blaszczyk, Marketing Manager Virtualo.
Gry do pobrania wlaczone do sieci Virtualo to kolejny krok w rozwijaniu oferty najwiekszego, polskiego dystrybutora kontentu cyfrowego. To r?wniez znak XXI wieku, w kt?rym masowa kulture cyfrowa tworza r?wniez: ksiazki elektroniczne, gry, muzyka czy filmy chetnie kupowane w Internecie w jednym miejscu.
