Ekspozycja „Miasto jako wystawa architektury” przedstawia Warszawe widziana z perspektywy samochodu. Celem wystawy, kt?ra tworzy szesc fotograficznych tryptyk?w, jest zainspirowanie odbiorc?w do nowego sposobu patrzenia na samoch?d i przestrzen wok?l nich. Ekspozycje mozna ogladac do konca roku w warszawskim salonie marki DS.
Ekspozycje „Miasto jako wystawa architektury” tworzy szesc tryptyk?w fotograficznych fotografa i architekta Simone&HASH39;a De Iacobis. Zdjecia wykonane sa klasyczna technika fotograficzna, kt?ra pozwolila z samochodu zatrzymac w kadrze konkretne widoki, przy zachowaniu kanonu fotografii architektonicznej. Fotografie wyeksponowane zostaly tak, by zwiedzajacy wystawe doswiadczali ruchu takze w relacji do przedstawionych na nich budynk?w. W ten spos?b wystawa opowiada szesc r?znych historii o Warszawie.
– Mamy na przyklad panorame Warszawy, wnetrze garazu na ul. Woronicza, centrum w okolicy Dworca Centralnego, budynki przy Trasie nazienkowskiej. To jest bardzo ciekawy przyklad, dlatego ze te budynki byly swiadomie komponowane jako wlasnie te postrzegane z samochodu. Dziennie przez ten most przejezdza 95 tys. samochod?w, czyli jako kompozycja architektoniczna jest to najczesciej ogladana kompozycja – m?wi agencji informacyjnej Newseria Malgorzata Kuciewicz, autorka koncepcji wystawy.
Tw?rcy wystawy chca przekonac Polak?w, ze architektura miasta dostrzegana jest nie tylko przez pieszych, ale takze przez osoby zmotoryzowane. Pragna takze zainspirowac odbiorc?w do postrzegania samochodu nie tylko jako srodka komunikacji, ale takze przesuwajacego sie w czasie i miejscu punktu odbioru architektury. Ekspozycja „Miasto jako wystawa architektury” powstala przy wsp?lpracy marki DS i Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej. To juz drugi wsp?lny projekt tych dw?ch instytucji – pierwszym byla wystawa rzezb mlodego polskiego artysty Tomasza G?rnickiego.
– Staramy sie dostarczyc DS materialu, kt?ry ilustruje powiedzenie l’esprit de l’avant-garde, czyli duch awangardy. I uzupelniamy to piekno, kt?re proponuje DS pieknem – to moze nie jest najbardziej adekwatne slowo do tego, co pokazujemy, ale interesujaca np. architektura czy rzezba jak w poprzednim pokazie, wystepujemy jako partnerzy projektu – m?wi Piotr Nowicki, Prezes Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej.
Marka DS ma nadzieje, ze jej warszawski salon w niedalekiej przyszlosci stanie sie nowym centrum kultury na mapie stolicy. Chce, by bylo to miejsce, w kt?rym artysci beda mogli wyrazac siebie i swoje emocje. Wlasciciele marki dostrzegaja bowiem bardzo bliskie zwiazki pomiedzy sztuka a motoryzacja – dla artysty design jest tak samo wazny, jak dla tw?rc?w samochod?w marek premium.
– Chcemy przede wszystkim pokazac, ze marka DS to nie tylko samoch?d, lecz caly wszechswiat. Spotkanie swiata sztuki i swiata motoryzacji jest prawdopodobne, ale tylko taka marka jak nasza, francuska marka premium, moze pretendowac do miana tej, kt?ra takiego polaczenia dokona – m?wi David Guerin, dyrektor marki DS w Polsce.
Ekspozycje „Miasto jako wystawa architektury” mozna ogladac do 31 grudnia 2015 roku w warszawskim salonie marki DS przy Al. Krakowskiej 206.