Data publikacji: 2019-11-20
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Globalne trendy w konsumpcji przekÄ…sek – raport MondelÄ“z International
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Współczesny tryb życia, a co za tym idzie zmieniające się potrzeby konsumentów, mają istotny wpływ na odżywianie i dietę.

Współczesny tryb życia, a co za tym idzie zmieniające się potrzeby konsumentów, mają istotny wpływ na odżywianie i dietę. Z najnowszego raportu Mondelēz International wynika, że coraz częściej sięgamy po przekąski, które odgrywają istotną rolę zarówno w żywieniu, czy szeroko pojętym dbaniu o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, jak również w relacjach międzyludzkich. Badanie przeprowadzono rok po tym, jak Mondelēz International wprowadził na całym świecie nową, długoterminową strategię odpowiedzialnego spożywania przekąsek - snacking made right.
Â
Â
MondelÄ“z International ogÅ‚osiÅ‚ dzisiaj pierwszy raport pod nazwÄ… State of Snacking ™. Globalne badanie trendów okreÅ›la rolÄ™, jakÄ… przekÄ…ski odgrywajÄ… na caÅ‚ym Å›wiecie w zaspokajaniu potrzeb konsumentów, które dynamicznie zmieniajÄ… siÄ™ w zwiÄ…zku z intensywnym stylem życia ludzi. Badanie pokazuje, iż na caÅ‚ym Å›wiecie wzrasta znaczenie przekÄ…sek, a regionalne podobieÅ„stwa okreÅ›lajÄ… sposób, w jaki przekÄ…ski wpÅ‚ywajÄ… na przyszÅ‚ość żywnoÅ›ci, odpowiadajÄ…c na szereg potrzeb w naszym codziennym życiu.Â
Raport o trendach na rynku przekÄ…sek, opracowany we współpracy z firmÄ… badawczÄ… The Harris Poll – uzupeÅ‚nia globalnÄ… wiedzÄ™ MondelÄ“z International na temat tego segmentu, o nowe badania przeprowadzone wÅ›ród tysiÄ™cy konsumentów w dwunastu krajach. Raport ukazuje, że ludzie na caÅ‚ym Å›wiecie coraz częściej spożywajÄ… przekÄ…ski. Szczególnie że6 na 10 dorosÅ‚ych osób twierdzi, że woli jeść wiÄ™cej maÅ‚ych posiÅ‚ków w ciÄ…gu dnia zamiast kilku wiÄ™kszych (59 proc.), przy czym mÅ‚odsi konsumenci lubiÄ… przekÄ…ski zdecydowanie bardziej niż posiÅ‚ki – w tym przypadku liczba ta wzrasta do 7 osób na 10 wÅ›ród badanych Millenialsów (70 proc.).Â
Poniżej skrót ważnych i ciekawych wniosków z ww. raportu:
Nasze postrzeganie żywności zasadniczo się zmienia.
Rola żywnoÅ›ci w dbaniu o zdrowie i samopoczucie staje siÄ™ coraz ważniejsza dla konsumentów na caÅ‚ym Å›wiecie. Znacznie częściej zastanawiajÄ… siÄ™, jaki wpÅ‚yw na ich samopoczucie oraz zdrowie psychiczne i fizyczne ma spożywanie mniejszych porcji – przekÄ…sek.Â
Dla ponad 8 z 10 osób wygoda (87 proc.) oraz jakość (85 proc.) należąÂ
do najważniejszych czynników wpływających na wybór danej przekąski.
80 proc. konsumentów szuka zdrowszych wariantów przekÄ…sek, produkowanychÂ
z troskÄ… o Å›rodowisko.Â
71 proc. dorosłych twierdzi, że przekąski pomagają im kontrolować głód i liczbę dostarczanych kalorii w ciągu dnia.
Sprawianie sobie drobnych przyjemnoÅ›ci w ciÄ…gu dnia nadal odgrywa ważnÄ… rolÄ™.Â
80 proc. dorosłych na całym świecie widzi potrzebę zachowania równowagi, doceniając zdrowe, jak i smaczne przekąski, po które sięgają w zależności od potrzeby danej chwili.
77 proc. konsumentów zgadza się, że jest czas i miejsce zarówno na zdrową przekąskę, jak i na tę sprawiającą radość, którą konsumujemy dla przyjemności.
Większość ludzi twierdzi, że przekąski są tak samo ważne dla ich sprawności umysłowej (71 proc.), jak i dobrego samopoczucia (70 proc.)Przekąski to o wiele więcej niż to, co jemy.
Dla ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie przekÄ…ski stanowiÄ… nie tylko pożywienie, ale element kultury, tradycji oraz poczucia tożsamoÅ›ci, którymi chcÄ… dzielić siÄ™ ze swoimi znajomymi i rodzinami.Â
71 proc. twierdzi, że przekąski przypominają im o rodzinnym domu.
7 na 10 dorosÅ‚ych stara siÄ™ dzielić z innymi swoimi ulubionymi przekÄ…skamiÂ
z dzieciństwa (70 proc.).
Ponad 8 na 10 rodziców na całym świecie wykorzystuje czas poświęcony na przekąskę jako okazję do kontaktu z dziećmi (82 proc).
76 proc. rodziców siÄ™ga po przekÄ…ski, aby przekazywać dzieciom rytuaÅ‚y zwiÄ…zaneÂ
z kulturą jedzenia takich posiłków.
Ponad 3 na 4 rodziców twierdzi, że wybierane przez nich przekąski są zgodne z tym, jak postrzegają siebie jako rodziców.
 „Rynek przekÄ…sek na caÅ‚ym Å›wiecie roÅ›nie. Staramy siÄ™ poznać i lepiej zrozumieć sposoby, w jakie konsumenci traktujÄ… przekÄ…ski, aby zachÄ™cić ich do spożywania tych odpowiednich[1]†– powiedziaÅ‚ Dirk Van de Put, Prezes i CEO MondelÄ“z International. „Wiemy, że przeciÄ™tny dorosÅ‚y spożywa obecnie wiÄ™cej przekÄ…sek niż peÅ‚nowartoÅ›ciowych posiÅ‚ków w danym dniu. Nasi konsumenci zmieniajÄ… swoje nawyki, co jest zwiÄ…zane w dużej mierze z trybem i stylem ich życia, w tym z rosnÄ…cÄ… potrzebÄ… wygody oraz dzielenia siÄ™ emocjonalnymi i kulturowymi doÅ›wiadczeniami. Z tego powodu chcemy zaoferować im szeroki wybór przekÄ…sek, zarówno tych zdrowych, jak i sÅ‚użących sprawieniu sobie chwili przyjemnoÅ›ciâ€.  Â
MondelÄ“z International publikuje raport nt. globalnych trendów w konsumowaniu przekÄ…sek rok po ogÅ‚oszeniu nowego celu i strategii biznesowej. W ostatnim czasie firma poczyniÅ‚a znaczne postÄ™py w realizacji swojej misji, polegajÄ…cej na oferowaniu konsumentom odpowiednich przekÄ…sek, we wÅ‚aÅ›ciwym momencie i we wÅ‚aÅ›ciwy sposób, czyli takich, które nie tylko sÄ… pyszne, ale także sÄ… wyprodukowane z wysokiej jakoÅ›ci surowców, pozyskanych w zrównoważony sposób, z poszanowaniem Å›rodowiska naturalnego i lokalnych spoÅ‚ecznoÅ›ci. Zdrowy styl życia i zbilansowana dieta to ważny temat dla konsumentów. Dlatego MondelÄ“z International nieustannie pracuje nad profilem żywieniowym swoich produktów, ich skÅ‚adem oraz dostÄ™pnymi porcjami, aby wesprzeć konsumentów w racjonalnym odżywianiu i uÅ‚atwić im kontrolowanie porcji. W ten sposób MondelÄ“z International jako lider rynkowy, chce inspirować konsumentów do wiÄ™kszej uważnoÅ›ci wobec nawyków żywieniowych.Â
„Rozumiemy, że sposób spożywania przekÄ…sek na caÅ‚ym Å›wiecie jest różny, podobnie jak nasi konsumenci – kontynuuje Van de Put. –  Nie powinni oni jednak stawać przed wyborem miÄ™dzy przekÄ…skÄ… a wÅ‚aÅ›ciwym odżywianiem ani martwić siÄ™ wpÅ‚ywem, jaki ich wybór może mieć na otoczenie oraz ich spoÅ‚eczność. Dlatego dokÅ‚adamy wszelkich staraÅ„, aby umożliwić ludziom dostÄ™p do odpowiednich przekÄ…sekâ€.
Â
Â
Â
Â
Â
O metodologii badawczejÂ
Ankieta została przeprowadzona online przez firmę Harris Poll w imieniu Mondelēz International w dniach 16–27 września 2019 r. wśród 6068 osób dorosłych w wieku 18 lat i starszych. Badanie objęło 12 rynków, w tym: Stany Zjednoczone (n = 504), Kanada (n = 506), Meksyk (n = 505), Brazylia (n = 515), Francja (n = 501), Niemcy (n = 503), Wielka Brytania (n = 501), Rosja (n = 515), Chiny (n = 503), Indie (n = 508), Indonezja (n = 504) i Australia (n = 504). Inne kluczowe analizowane grupy obejmują: Pokolenie Z w wieku 18-22 lat (n = 602), Millenialsi, czyli Pokolenie Y w wieku 23-38 lat (n = 2404), Pokolenie X w wieku 39-54 lat (n = 1702), pokolenie Baby Boomers, czyli wyżu demograficznego, wiek 55-73 lat (n = 1236), oraz tak zwane ciche pokolenie w wieku ponad 75 lat (n = 124). W razie potrzeby dane są uśredniane w celu dostosowania ich do rzeczywistych proporcji w populacji. Zastosowano wskaźniki globalne, aby zapewnić proporcjonalny udział każdego kraju w globalnej sumie.
Â
[1]Odpowiednie przekąski to według Mondelēz International takie, które dostarczają cennych składników odżywczych; są pożywne i wyróżniają się prostym składem, a do ich produkcji wykorzystano surowce, pozyskane w sposób przyjazny naturze;
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE