Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Going. sprawdził jak Polacy bawili się w minione wakacje

Going. sprawdził jak Polacy bawili się w minione wakacje
Going. – czołowa platforma eventowo-biletowa sprawdził, jak Polacy bawili się w miesiącach

Data publikacji: 2019-10-10
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Going. sprawdził jak Polacy bawili się w minione wakacje
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Going. – czołowa platforma eventowo-biletowa sprawdził, jak Polacy bawili się w miesiącach wakacyjnych.

Going. sprawdził jak Polacy bawili się w minione wakacje Styl życia, LIFESTYLE - Going. – czołowa platforma eventowo-biletowa sprawdził, jak Polacy bawili się w miesiącach wakacyjnych.

Za oknami już jesień, więc to idealny moment, aby podsumować minione lato, które pod względem imprez i festiwali było wyjątkowo gorące. Going. – czołowa platforma eventowo-biletowa sprawdził, jak Polacy bawili się w miesiącach wakacyjnych.

Blisko 100 000 biletów

W okresie od czerwca do sierpnia za pośrednictwem platformy Going. sprzedano blisko 100 000 biletów na imprezy, koncerty, festiwale oraz inne wydarzenia rozrywkowe. W porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym oznacza to wzrost o67 proc. Miały na to wpływ zarówno rosnące zainteresowanie Polaków aktywnymi formami spędzania wolnego czasu, jak również coraz szersza oferta wydarzeń i imprez dostępnych w wakacje. Według danych Going. największą grupę kupujących bilety, bo aż 80 proc., stanowiły osoby w przedziale wiekowym 18-34 lata. Biorąc pod uwagę zarówno imprezy bezpłatne, jak i te biletowane, przeciętnie użytkownik platformy uczestniczył w ciągu wakacji w przynajmniej jednym wydarzeniu rozrywkowym.

Królowały festiwale

Dane Going. pokazujÄ…, że najbardziej popularnÄ… kategoriÄ… wydarzeÅ„ rozrywkowych wÅ›ród Polaków sÄ… festiwale muzyczne. To wÅ‚aÅ›nie one wygenerowaÅ‚y najwiÄ™kszÄ… sprzedaż biletów spoÅ›ród wszystkich eventów dostÄ™pnych na platformie. Na drugim miejscu uplasowaÅ‚y siÄ™ koncerty, dla których rekordowym miesiÄ…cem byÅ‚ sierpieÅ„ – 36 proc. udziaÅ‚u w sprzedaży. O trzecie miejsce rywalizowaÅ‚y imprezy klubowe i stand-upy. Wyniki sprzedaży biletów potwierdziÅ‚y, że wÅ›ród Polaków zapanowaÅ‚a prawdziwa moda na stand-upy. Åšwietnie obrazujÄ… to dane za lipiec – prawie co czwarty bilet sprzedany w tym miesiÄ…cu za poÅ›rednictwem Going. byÅ‚ wejÅ›ciówkÄ… na stand-up.

czerwiec

festiwale – 54 proc.

koncerty – 24 proc. 

A to już wiesz?  Wysoka frekwencja na MaÅ‚opolskich Targach Åšlubnych

imprezy klubowe – 8 proc.

stand-upy – 6 proc.

lipiec

festiwale – 40 proc.

koncerty – 25 proc.

stand-upy- 23 proc.

imprezy klubowe – 6 proc.

sierpień

festiwale -44 proc.

koncerty -36 proc.

imprezy klubowe -6 proc.

stand-upy -6 proc.

Imprezowa mapa Polski 

W oparciu o dane ze sprzedaży wejÅ›ciówek Going. stworzyÅ‚ imprezowÄ… mapÄ™ Polski i wskazaÅ‚ miejsca, które cieszyÅ‚y siÄ™ najwiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… w czasie wakacji. Niezmiennie numerem jeden w sezonie letnim pozostaÅ‚y imprezy otwarte – szczególnie te organizowane na Å›wieżym powietrzu. Z kolei wÅ›ród wydarzeÅ„ biletowanych zestawienie zdominowaÅ‚y kluby i oÅ›rodki kultury zlokalizowane w najwiÄ™kszych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Poznaniu i WrocÅ‚awiu.

Top 3 miejsc – Warszawa
czerwiec: Pogłos, Iskra Pole Mokotowskie, Klub SPATiF

lipiec: Pogłos, Progresja, Klub SPATiF

sierpień: Klub SPATiF, Pogłos, Progresja

 

Top 3 miejsc – Kraków 

czerwiec: Zet Pe Te, Klub Studio, Klub Studencki Żaczek

lipiec: Klub Studencki Żaczek, Klub Studio, Zet Pe Te

sierpień: Klub Studio, Klub Studencki Żaczek, Klub RE 

 

Top 3 miejsc – Poznań

czerwiec: Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, Studio Słodownia +3, Republika Sztuki Tłusta Langusta

lipiec i sierpień: Tama, 9stóp Akademickie Centrum Kultury i Sportu, Schron

 

Top 3 miejsc – Wrocław

czerwiec: Dziedziniec wrocławskiego Arsenału, Hala Stulecia, Akademia Club

lipiec: Dziedziniec wrocławskiego Arsenału, Akademia Club, HotSpot

sierpień: D.K. Luksus, Akademia Club, Narodowe Forum Muzyki

Ile Polacy wydajÄ… na rozrywkÄ™

W okresie od czerwca do sierpnia użytkownicy platformy Going. mogli wybierać spoÅ›ród setek wydarzeÅ„ i imprez – poczÄ…wszy od imprez darmowych, aż po najbardziej popularne festiwale i koncerty, w przypadku których koszt wejÅ›ciówki siÄ™gaÅ‚ nawet 300 zÅ‚. Najdroższymi imprezami w sezonie wakacyjnym biorÄ…c pod uwagÄ™ cenÄ™ biletów byÅ‚y: festiwal Colours of Ostrava, koncert Ms. Lauryn Hill w Katowicach i Fest Festival. PrzeciÄ™tnie użytkownik Going. przeznaczyÅ‚ na udziaÅ‚ w imprezach wakacyjnych 140,7 zÅ‚, zaÅ› Å›redni koszt biletu na wydarzenia dostÄ™pne na platformie wyniósÅ‚ 78,48 zÅ‚.

A to już wiesz?  OskoÅ‚a – wypróbuj jÄ… jeszcze dziÅ›!

Bilety w aplikacji   

Większość użytkowników zdecydowała się na zakup biletu w aplikacji- ponad 50 proc. Natomiast z serwisu internetowego skorzystało ponad 40 proc. kupujących. Przewagą zdalnych kanałów sprzedaży jest możliwość wygodnego nabycia wejściówek i dostęp do wszystkich zakupionych biletów bezpośrednio z poziomu aplikacji. Dodatkową wartość dla użytkowników stanowią również obecne na platformie unikalne treści i materiały promocyjne poświęcone wydarzeniom i wykonawcom.

Platforma 360 stopni 

Going. to nowoczesna platforma, dzięki której użytkownicy mogą w prosty i wygodny sposób kupić bilety na wybrane wydarzenie, a także stworzyć własny kalendarz imprez wybierając z katalogu ponad 10 000 pozycji – biletowanych i darmowych. Innowacyjne rozwiązania Going. sprawiają, że proces zakupu biletów został skrócony do zaledwie kliku kliknięć i można go dokonać z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Z aplikacji mobilnej Going. korzysta już ponad 300 tysięcy osób, a serwis Goingapp.pl odnotowuje ponad milion odwiedzin miesięcznie. W 2018 roku Going. stał się częścią Grupy Empik. W efekcie powstała największa w Polsce wielokanałowa platforma biletowa i informacyjna dotyczącą wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, która obejmuje swoim zasięgiem 17 milionów odbiorców i ponad 100 miast.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Going. sprawdził jak Polacy bawili się w minione wakacje Styl życia, LIFESTYLE - Going. – czołowa platforma eventowo-biletowa sprawdził, jak Polacy bawili się w miesiącach wakacyjnych.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy