ByÅ‚a modelka zna polski rynek reklamy od podszewki, ponieważ to wÅ‚aÅ›nie ona byÅ‚a jednÄ… z pierwszych polskich modelek, które braÅ‚y udziaÅ‚ w kampaniach i prezentowaÅ‚y najnowsze kolekcje znanych projektantów na wybiegach w Polsce i za granicÄ…. WystÄ…piÅ‚a również w ponad 100 telewizyjnych spotach reklamowych, zostaÅ‚a twarzÄ… Loterii „Teletombola”, a na ulicach można byÅ‚o zobaczyć dziesiÄ…tki billboardów z jej wizerunkiem. DziÅ› z dużym sentymentem wspomina tamte czasy i cieszy siÄ™, że miaÅ‚a szansÄ™ obserwować poczÄ…tki branży reklamowej w naszym kraju.
SwojÄ… przygodÄ™ z reklamami telewizyjnymi Katarzyna Butowtt zaczęła w latach 90. Jak zauważa, ludzie stawiali swoje pierwsze kroki w tej branży nieco nieÅ›miaÅ‚o. PoczÄ…tki do Å‚atwych nie należaÅ‚y, ale twórcy mieli duży potencjaÅ‚, wykazywali siÄ™ kreatywnoÅ›ciÄ… i to wszystko szybko zaprocentowaÅ‚o.
– PoczÄ…tek reklam w Polsce byÅ‚ dosyć dziwny, siermiężny, aczkolwiek bardzo szybko rozwinÄ…Å‚ siÄ™ na tyle, że znani reżyserzy jak na przykÅ‚ad Juliusz Machulski czy Laco Adamik chcieli robić reklamy, w których braÅ‚am udziaÅ‚, w zwiÄ…zku z tym byÅ‚y to takie maÅ‚e filmiki, maÅ‚e dzieÅ‚a sztuki. Dla nas to wszystko byÅ‚o nowe, dla wszystkich: dla realizatorów, dla mnie tym bardziej, ale byÅ‚o to ciekawe wyzwanie – mówi agencji Newseria Lifestyle Katarzyna Butowtt.
Modelka szybko zostaÅ‚a okrzykniÄ™ta królowÄ… polskiej reklamy i zostaÅ‚a prezenterkÄ… niezwykle popularnej w tamtym czasie Loterii „Teletombola”. Ten projekt przyniósÅ‚ jej duży rozgÅ‚os i sÅ‚awÄ™.
– Telewizja i reklamy przyniosÅ‚y mi popularność, zdajÄ™ sobie z tego sprawÄ™ i bardzo siÄ™ cieszÄ™, że tak siÄ™ staÅ‚o, że mam nazwisko takie, jakie mam, czyli dosyć charakterystyczne. W zwiÄ…zku z tym teraz dobrze mi idzie odcinanie kuponów od tego, co robiÅ‚am przez tyle lat – mówi.
W tamtych czasach na reklamie można byÅ‚o zarobić spore pieniÄ…dze. Kontrakty telewizyjne byÅ‚y wówczas dużo lepiej opÅ‚acane niż modowe, dlatego Katarzyna Butowtt chÄ™tnie przyjmowaÅ‚a wÅ‚aÅ›nie takie zlecenia. Nie baÅ‚a siÄ™ nowoÅ›ci ani ryzyka i doskonale wiedziaÅ‚a, jak wykorzystać niszÄ™ rynkowÄ…. Przez pewien czas prowadziÅ‚a też agencjÄ™ modelek.
– PoczÄ…tkowo byÅ‚o dużo pracy, a maÅ‚o modelek i to byÅ‚o super. Potem jak już namnożyÅ‚y siÄ™ agencje modelek, to zaczęła siÄ™ konkurencja i kompletnie inaczej przedstawiaÅ‚ siÄ™ ten rynek. Teraz doszliÅ›my do normalnoÅ›ci w tej branży, w tej dziedzinie. Moda to jest biznes, umówmy siÄ™, że jest to biznes, chyba na trzecim miejscu po zbrojeniówce i farmacji – mówi.
DziÅ› modeling pojawia siÄ™ w jej życiu sporadycznie. Zdarza jej siÄ™ powrócić na wybieg, czasami przyjmuje bowiem zaproszenia od znanych projektantów i bierze udziaÅ‚ w ich pokazach specjalnych, ale przede wszystkim skupia siÄ™ na dziaÅ‚aniach charytatywnych.
– Jestem zwiÄ…zana z FundacjÄ… Dr Clown i moje nazwisko dziaÅ‚a na przykÅ‚ad wtedy, kiedy odzywam siÄ™ do firm i cieszÄ™ siÄ™, że po prostu udaje mi siÄ™ coÅ› zaÅ‚atwić dla fundacji – dodaje Katarzyna Butowtt.