– Biedronka stworzyÅ‚a kolekcjÄ™ wÅ‚asnych ubraÅ„, Fan Collection, wÅ‚aÅ›nie z myÅ›lÄ… o swoich fanach. Od lat obserwujemy trendy na rynku w Polsce i za granicÄ…, widzimy, że pojawia siÄ™ wiele kolekcji dedykowanych markom. StwierdziliÅ›my, że w Polsce jesteÅ›my już na tyle duzi i lubiani, że możemy sami zdecydować siÄ™ na taki krok – mówi Monika Bogusz, marketing project manager w sieci Biedronka. NajwiÄ™ksza w kraju sieć handlowa liczy, że pierwsza w prawie 30-letniej historii marki linia ubraÅ„ stanie siÄ™ jednym z wakacyjnych hitów. TowarzyszÄ…ca jej kampania w social mediach rozchodzi siÄ™ viralowo.
– WÅ‚asna linia odzieżowa to byÅ‚ naturalny krok w stronÄ™ poszerzenia naszego asortymentu modowego – mówi agencji Newseria Biznes Monika Bogusz. – TworzyliÅ›my jÄ… z myÅ›lÄ… o mÅ‚odszej grupie targetowej, o ludziach, którzy lubiÄ… bawić siÄ™ modÄ…, sÄ… odważni, wyluzowani, znajÄ… swojÄ… wartość i majÄ… dystans. Bo nasza kolekcja tworzona byÅ‚a z przymrużeniem oka, co zresztÄ… widać w naszej kampanii marketingowej.
T-shirty i bluzy z kapturem w wersji mÄ™skiej i damskiej, sportowe sneakersy, skarpetki w połączeniu z klapkami – wszystko to skÅ‚ada siÄ™ na pierwszÄ… kolekcjÄ™ ubraÅ„ sygnowanych logo Biedronki, utrzymanÄ… w kolorach charakterystycznych dla marki, czyli żóÅ‚tym i czerwonym. CaÅ‚a kolekcja, zaprojektowana w duchu streetwear, jest dostÄ™pna w sklepach sieci już od 4 lipca br.
Jak podkreÅ›la przedstawicielka Biedronki, nowa kolekcja to odpowiedź na trendy konsumenckie obserwowane na rynku w Polsce i za granicÄ…, gdzie coraz wiÄ™cej marek niezwiÄ…zanych z modÄ… decyduje siÄ™ na wprowadzenie wÅ‚asnych linii odzieżowych. NajwiÄ™ksza sieć handlowa w Polsce, która na bieżąco Å›ledzi postrzeganie swojej marki, też zdecydowaÅ‚a siÄ™ na podobny krok. I to, jak wskazuje marketing project manager z sieci Biedronka, okazaÅ‚o siÄ™ strzaÅ‚em w dziesiÄ…tkÄ™.
– Na bieżąco monitorujemy sprzedaż naszej kolekcji i po kilku dniach możemy już Å›miaÅ‚o pochwalić siÄ™ wynikami sprzedaży. Jest to kolekcja limitowana, wiÄ™c można nazwać fajnym osiÄ…gniÄ™ciem i niedÅ‚ugo bÄ™dziemy mogli poinformować o peÅ‚nym sukcesie naszej kampanii – mówi Monika Bogusz.
Sporym zainteresowaniem cieszy siÄ™ też kampania towarzyszÄ…ca nowej kolekcji – w tym szeroko zakrojona akcja w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.
– NawiÄ…zaliÅ›my wspóÅ‚pracÄ™ z mÅ‚odymi kreatywnymi twórcami, tiktokerami, którzy stworzyli z nami bardzo fajne materiaÅ‚y dotyczÄ…ce naszej kolekcji. CieszÄ… siÄ™ one zresztÄ… bardzo dobrym odbiorem. ZdecydowaliÅ›my siÄ™ też na zakup praw do utworu, który jest bardzo popularny wÅ›ród mÅ‚odzieży i na YouTubie ma ok. 26 mln wyÅ›wietleÅ„. W ten sposób chcieliÅ›my jeszcze lepiej dotrzeć do tej grupy odbiorców i wyróżnić siÄ™ na rynku – mówi ekspertka.
Jak podkreÅ›la, kampania już staÅ‚a siÄ™ viralem w social mediach, co odzwierciedla liczba wyÅ›wietleÅ„ zwiÄ…zanych z niÄ… materiaÅ‚ów oraz pozytywny odbiór i komentarze fanów marki.
– SpotkaliÅ›my siÄ™ z bardzo dobrym odbiorem wÅ›ród naszych konsumentów. PojawiÅ‚o siÄ™ mnóstwo komentarzy, że jest to nasza najlepsza reklama, że jest Å›wietnie dopasowana, że w sumie mogÄ… jÄ… oglÄ…dać bez koÅ„ca i naprawdÄ™ sprawia im to przyjemność. To też widać po wynikach wyÅ›wietleÅ„, siÄ™gajÄ…cych już kilku milionów odsÅ‚on – mówi Monika Bogusz.
Od czwartku 14 lipca wszystkie produkty z limitowanej linii Fan Collection dostÄ™pne sÄ… w niższych cenach, w ramach specjalnie przygotowanej przez sieć Biedronka promocji na tekstylia. Przy zakupie dwóch produktów z kategorii tekstylia klient otrzyma 50 proc. rabatu na każdy z nich.
Biedronka należy do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. Swój pierwszy sklep w Polsce otworzyÅ‚a w 1995 roku, dziÅ› w caÅ‚ym kraju ma już prawie 3,3 tys. placówek zlokalizowanych w 1,1 tys. miejscowoÅ›ci. To najwiÄ™ksza na polskim rynku sieć handlowa, która każdego dnia obsÅ‚uguje nawet 4 mln Polaków. Jej program lojalnoÅ›ciowy – Moja Biedronka – ma ponad 12 mln użytkowników.