Data publikacji: 2021-01-18
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: „Kto czyta, nie błądziâ€, czyli dlaczego warto czytać etykiety
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Rusza akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki, na którą składa się pięć animacji video opowiadających o tym, co czyni Polską Wódkę jedyną, wyjątkową oraz niepowtarzalną.
Rusza akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki, na którą składa się pięć animacji video opowiadających o tym, co czyni Polską Wódkę jedyną, wyjątkową oraz niepowtarzalną.
Nie wszyscy kojarzÄ… okreÅ›lenie „Chronione Oznaczenie Geograficzneâ€, jednak wiÄ™kszość osób zdaje sobie sprawÄ™, że istniejÄ… produkty przypisane do danego kraju lub regionu, zwiÄ…zane z jego tradycjÄ… i historiÄ…. Ich obecność na liÅ›cie chronionych oznaczeÅ„ geograficznych oznacza, że ich receptura, skÅ‚adniki i miejsce produkcji sÄ… Å›ciÅ›le zwiÄ…zane z danym krajem, a jednoczeÅ›nie gwarantuje jakość i oryginalność produktu, chronione prawem UE. PrzykÅ‚adem mogÄ… być powszechnie znane i lubiane rogale Å›wiÄ™tomarciÅ„skie, jabÅ‚ka grójeckie, andruty kaliskie czy ser koryciÅ„ski, a to tylko namiastka flagowych produktów z Polski. Jednym z nich jest Polska Wódka.
Choć w Polsce jest produkowanych wiele wódek, nie każdÄ… z nich można nazwać mianem „Polskiej Wódki†– nazwa ta przysÅ‚uguje jedynie produktom, które speÅ‚niajÄ… szereg wymogów prawnych. „Polska Wódka†może być produkowana wyłącznie z  pochodzÄ…cych z Polski,  piÄ™ciu tradycyjnych rodzajów zbóż (żyto, pszenica, owies, jÄ™czmieÅ„, pszenżyto) albo ziemniaków, a caÅ‚y proces produkcji musi odbywać siÄ™ na terenie naszego kraju. Dlatego też wódka stworzona z tofu lub ta wyprodukowana w Hiszpanii, mimo że faktycznie jest wódkÄ…, nie bÄ™dzie mogÅ‚a być nazywana „PolskÄ… WódkÄ…â€.
Dokładnie 8 lat temu, 13 stycznia 2013 roku, weszła w życie aktualna definicja Polskiej Wódki. W tym roku, celebrując nieoficjalny Dzień Polskiej Wódki właśnie 13 stycznia, Stowarzyszenie przygotowało pięć animacji o charakterze edukacyjnym, które w prosty i przyjemny sposób mają zachęcać konsumentów do czytania etykiet. Materiały można zobaczyć na stronie: https://pva.org.pl/pva_drupal/pl/kampania-edukacyjna.
Znajomość oznaczeÅ„ widocznych na butelkach ma zachÄ™cić konsumentów do podejmowania bardziej Å›wiadomych decyzji zakupowych. „Polska Wódka, podobnie jak francuski Cognac czy Scotch Whisky, zostaÅ‚a wpisana na listÄ™ Chronionych OznaczeÅ„ Geograficznych i od wielu lat jest jednym z flagowych polskich produktów eksportowych, cenionym na caÅ‚ym Å›wiecie za smak i jakość. Naszym celem jest, aby przygotowane przez nas filmy edukowaÅ‚y i uÅ›wiadamiaÅ‚y konsumentów, w jaki sposób rozpoznać nasz narodowy trunek, z którego chcemy i powinniÅ›my być dumniâ€Â – tÅ‚umaczy Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.
Jak więc odróżnić na sklepowej półce Polską Wódkę, chronione oznaczenie geograficzne od innych wódek? Zgodnie z określonymi kryteriami Polską Wódką jest jedynie produkt z obowiązkowym oznaczeniem Polska Wódka/Polish Vodka na butelce. Dodatkowo mogą być umieszczone na niej: napis „chronione oznaczenie geograficzne†lub skrót ChOG oraz unijne logo chronionego oznaczenia geograficznego, jak również znak Stowarzyszenia Polska Wódka przygotowany dla uczestników programu.
KreacjÄ™ i koncepcjÄ™ kampanii przygotowaÅ‚ „Brand Kolektywâ€.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE