Aktualności LIFESTYLE Styl życia

„Kto czyta, nie błądzi”, czyli dlaczego warto czytać etykiety

„Kto czyta, nie błądzi”, czyli dlaczego warto czytać etykiety
Rusza akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki, na którą składa się pięć animacji video opowiadających o tym, co czyni Polską Wódkę jedyną, wyjątkową oraz

Data publikacji: 2021-01-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: „Kto czyta, nie błądzi”, czyli dlaczego warto czytać etykiety
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Rusza akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki, na którą składa się pięć animacji video opowiadających o tym, co czyni Polską Wódkę jedyną, wyjątkową oraz niepowtarzalną.

„Kto czyta, nie błądzi”, czyli dlaczego warto czytać etykiety Styl życia, LIFESTYLE - Rusza akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki, na którą składa się pięć animacji video opowiadających o tym, co czyni Polską Wódkę jedyną, wyjątkową oraz niepowtarzalną.

Rusza akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki, na którą składa się pięć animacji video opowiadających o tym, co czyni Polską Wódkę jedyną, wyjątkową oraz niepowtarzalną.

Nie wszyscy kojarzą określenie „Chronione Oznaczenie Geograficzne”, jednak większość osób zdaje sobie sprawę, że istnieją produkty przypisane do danego kraju lub regionu, związane z jego tradycją i historią. Ich obecność na liście chronionych oznaczeń geograficznych oznacza, że ich receptura, składniki i miejsce produkcji są ściśle związane z danym krajem, a jednocześnie gwarantuje jakość i oryginalność produktu, chronione prawem UE. Przykładem mogą być powszechnie znane i lubiane rogale świętomarcińskie, jabłka grójeckie, andruty kaliskie czy ser koryciński, a to tylko namiastka flagowych produktów z Polski. Jednym z nich jest  Polska Wódka.

Choć w Polsce jest produkowanych wiele wódek, nie każdą z nich można nazwać mianem „Polskiej Wódki” – nazwa ta przysługuje jedynie produktom, które spełniają szereg wymogów prawnych. „Polska Wódka” może być produkowana wyłącznie z  pochodzących z Polski,  pięciu tradycyjnych rodzajów zbóż (żyto, pszenica, owies, jęczmień, pszenżyto) albo ziemniaków, a cały proces produkcji musi odbywać się na terenie naszego kraju. Dlatego też wódka stworzona z tofu lub ta wyprodukowana w Hiszpanii, mimo że faktycznie jest wódką, nie będzie mogła być nazywana „Polską Wódką”.

Dokładnie 8 lat temu, 13 stycznia 2013 roku, weszła w życie aktualna definicja Polskiej Wódki. W tym roku, celebrując nieoficjalny Dzień Polskiej Wódki właśnie 13 stycznia, Stowarzyszenie przygotowało pięć animacji o charakterze edukacyjnym, które w prosty i przyjemny sposób mają zachęcać konsumentów do czytania etykiet. Materiały można zobaczyć na stronie: https://pva.org.pl/pva_drupal/pl/kampania-edukacyjna.

A to już wiesz?  ABC wiosennego wyjazdu nad jezioro – co zrobić, aby byÅ‚ udany?

Znajomość oznaczeń widocznych na butelkach ma zachęcić konsumentów do podejmowania bardziej świadomych decyzji zakupowych. „Polska Wódka, podobnie jak francuski Cognac czy Scotch Whisky, została wpisana na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych i od wielu lat jest jednym z flagowych polskich produktów eksportowych, cenionym na całym świecie za smak i jakość. Naszym celem jest, aby przygotowane przez nas filmy edukowały i uświadamiały konsumentów, w jaki sposób rozpoznać nasz narodowy trunek, z którego chcemy i powinniśmy być dumni” – tłumaczy Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Jak więc odróżnić na sklepowej półce Polską Wódkę, chronione oznaczenie geograficzne od innych wódek? Zgodnie z określonymi kryteriami Polską Wódką jest jedynie produkt z obowiązkowym oznaczeniem Polska Wódka/Polish Vodka na butelce. Dodatkowo mogą być umieszczone na niej: napis „chronione oznaczenie geograficzne” lub skrót ChOG oraz unijne logo chronionego oznaczenia geograficznego, jak również znak Stowarzyszenia Polska Wódka przygotowany dla uczestników programu.

Kreację i koncepcję kampanii przygotował „Brand Kolektyw”.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
„Kto czyta, nie błądzi”, czyli dlaczego warto czytać etykiety Styl życia, LIFESTYLE - Rusza akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki, na którą składa się pięć animacji video opowiadających o tym, co czyni Polską Wódkę jedyną, wyjątkową oraz niepowtarzalną.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy