Wiadomości branżowe

Malgorzata Leitner: W branzy staramy sie unikac klopotliwych artyst?w. To, jak gwiazda sie rozstaje ze swoim menedzerem, wplywa na jej kolejne wsp?lprace lub ich brak [DEPESZA]

Menedzerka oraz zalozycielka agencji Avant Management od ponad 15 lat odkrywa potencjal artyst?w i pomaga w rozwijaniu kariery modelkom i gwiazdom show-biznesu. Wsp?lpracowala m.in. z Kasia Struss, Sandra

Menedzerka oraz zalozycielka agencji Avant Management od ponad 15 lat odkrywa potencjal artyst?w i pomaga w rozwijaniu kariery modelkom i gwiazdom show-biznesu. Wsp?lpracowala m.in. z Kasia Struss, Sandra Kubicka, Karolina Pisarek, Joanna Krupa czy Anna Jagodzinska. W wywiadzie dla serwisu internetowego PRoto.pl Malgorzata Leitner opowiedziala, jak wygladaly poczatki jej zawodowej drogi oraz jakie sa r?znice miedzy funkcjonowaniem branzy w Polsce i za granica.

Menedzerka ukonczyla studia z zakresu marketingu, zarzadzania oraz ekonomii. Swoja kariere zwiazala z show-biznesem. Tlumaczy, ze powodem takiej decyzji byla chec wsp?lpracy z artystami, kt?rych potrzeby dobrze rozumiala. Zwraca uwage, ze przez ostatnie 15 lat branza menedzerska bardzo sie zmienila. Jej zdaniem obecnie tempo pracy jest duzo szybsze niz kiedys.

– Internet przyni?sl globalizacje. Wczesniej, zeby spotkac sie z partnerem biznesowym za granica, musialam kupic bilet sobie i mojemu artyscie oraz um?wic sie na spotkanie do biur w Paryzu czy Mediolanie. P?zniej mialam minute, zeby przekonac potencjalnego partnera biznesowego do wsp?lpracy. Bylo trudniej, ale rozmawialismy w cztery oczy. Wazna byla umiejetnosc autoprezentacji i personalny kontakt z ludzmi, kt?ry dzisiaj zostal zastapiony niemalze calkowicie wiadomosciami tekstowymi, mailami lub co najwyzej nagraniami glosowymi przekazywanymi w komunikatorze – m?wi w wywiadzie z PRoto.pl Malgorzata Leitner, menedzerka oraz zalozycielka i wlascicielka agencji Avant Management i szkoly Avant School.

Menedzerka na poczatku swojej drogi zawodowej mieszkala i pracowala w Stanach Zjednoczonych. Przyznaje, ze to wlasnie tam nauczyla sie, jak dzialac i byc skuteczna. Know-how, kt?re przywiozla z Nowego Jorku, z powodzeniem wykorzystuje w Polsce. Przyznaje, ze krajowe realia nieco r?znia sie od tych, z kt?rymi miala stycznosc w USA. Zaznacza jednak, ze r?znice w niedalekiej przyszlosci zaczna sie zacierac.

W Los Angeles ustanowione zasady rynkowe sa inne. Agenci to licencjonowani przedstawiciele artyst?w, kt?rzy w spos?b usystematyzowany pozyskuja zlecenia. Zostala tam wyraznie rozdzielona funkcja menedzera i agenta – w Polsce to najczesciej jeden podmiot. Ponadto prawo kalifornijskie wymaga, aby kazdy kontrakt zawierany przez artyste byl realizowany za posrednictwem licencjonowanego agenta. To sprawia, ze agenta postrzega sie jako osobe niezbedna, kt?ra warunkuje sukces artysty – analizuje Malgorzata Leitner.

A to już wiesz?  Najnowsza kolekcje Ewy Minge prezentowaly modelki bez wlos?w. Pokazem projektantka zainaugurowala dzialalnosc Fundacji "Black Butterflies"

Wedlug wlascicielki agencji Avant Management Polacy czesto sa bardziej kreatywni i pracowici niz ludzie z USA, dlatego wlasnie branza w ostatnim czasie rozwija sie tak dynamicznie. Menedzerka zaznacza r?wniez, ze nie traktuje codziennych obowiazk?w jak pracy. Postrzega je natomiast jako misje. Taka postawa pozwala jej skuteczniej kreowac kariery artyst?w, lecz r?wniez zdobywac sympatie ludzi z branzy. Leitner nie zgadza sie ze stwierdzeniem, jakoby w show-biznesie nie dalo sie znalezc prawdziwej przyjazni. Tlumaczy, ze wiezy ludzkie to temat duzo bardziej skomplikowany.

– Przyjaznie sie z topowymi menedzerami z branzy zar?wno polskiej, jak i zagranicznej. Pozostajemy w bardzo dobrych relacjach i regularnie sie wspieramy. Przyjazn jest mozliwa niezaleznie od tego, czy ze soba pracujemy, czy nie. To, czy sie z kims przyjaznimy, zalezy od wsp?lnych wartosci, podobienstw charakter?w i wielu pozostalych czynnik?w – zwraca uwage.

Malgorzata Leitner wspomina, ze jej pierwsza klientka – kilkanascie lat temu – byla modelka Kasia Struss. Zar?wno wtedy, jak i teraz menedzerka podczas dobierania podopiecznych posluguje sie gl?wnie intuicja. Przyznaje r?wniez, ze branza w Polsce jest mala i – aby uniknac ewentualnych problem?w – podejmujac decyzje o wsp?lpracy, zazwyczaj bierze sie pod uwage relacje z poprzednim managementem. Kreowanie wizerunku jest bowiem wazne na wielu plaszczyznach.

– W Hollywood m?wi sie, ze nie ma zlego PR-u. Problemem nie jest to, ze o kims m?wi sie zle, lecz to, ze o kims w og?le sie nie m?wi. To wplywa na rozpoznawalnosc. Jednak z punktu widzenia wartosci rynkowej artysty warto byc sp?jnym oraz unikac konflikt?w i kontrowersji – zaznacza.

Konflikty i kontrowersje wplywaja na to, czy menedzerowie decyduja sie na wsp?lprace z dana gwiazda. Dotyczy to zar?wno polskiego, jak i zagranicznego rynku. 

– To, jak gwiazda sie rozstaje lub jak sie wypowiada na temat swoich poprzednich partner?w biznesowych, wplywa na jej kolejne wsp?lprace. Moze tez nie miec ich juz wcale. Branza jest bardzo mala i kazdy z nas chce unikac klopotliwych artyst?w. Bierze sie wiec pod uwage ich relacje z poprzednim managementem, zanim zainwestuje sie sw?j czas, pieniadze i energie w nowa osobe – podkresla. 

A to już wiesz?  Katarzyna Warnke: dziecko zmienia postrzeganie swiata, ale jestem tej zmiany bardzo ciekawa

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy