Data publikacji: 2020-03-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Mały survival, czyli jak wykorzystać czas kwarantanny
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Trwający stan zagrożenia epidemicznego bez wątpienia uderzył w światowe giełdy, powodując przy tym ogromne tąpnięcia w gospodarkach wielu państw. I choć nastał czas cięcia kosztów, to dobrze zarządzany kryzys może być szansą na wzmocnienie firmy.

Nie da siÄ™ ukryć, iż wprowadzenie stanu epidemicznego w Polsce boleÅ›nie odczuÅ‚y zarówno maÅ‚e, jak i Å›rednie firmy – także te z branży MICE. I choć na „ustach†wielu przedsiÄ™biorstw pojawiÅ‚o siÄ™ pytanie „Co dalej?â€, to jednak dobrze zarzÄ…dzany kryzys stanowić może… bardzo dobry moment na przemyÅ›lenia.
Opracowana strategia od zaraz
Jak pokazało badanie PwC Global Crisis Survey z 2019 roku, w którym udział wzięło ponad 2 tys. firm z 43 krajów (w tym 94 z Polski), jedynie 5 proc. respondentów z Polski zadeklarowało „wykorzystanie†kryzysu do wzmocnienia pozycji swojego przedsiębiorstwa. „Wbrew pozorom czas kwarantanny stanowić może bardzo dobry moment na przemyślenia związane z dalszym prowadzeniem firmy, zaś dobrze zarządzany kryzys da szansę na jej wzmocnienie. Warto w tym czasie zadać sobie pytanie, co zmienilibyśmy w ramach naszej działalności, a także gdzie widzimy zagrożenia rynkowe i co nas wyróżnia na tle konkurencji†– przekonuje Aneta Radzimirska, CEO w Idea Productions Poland, która postanowiła wykorzystać czas spowolnienia na rynku na rozbudowę swojej marki, uzupełniając jej dotychczasową ofertę o nowe filary działalności – w tym między innymi o szerokie spektrum działań digitalowych. „Chcemy poświęcić najbliższe tygodnie na reorganizację naszej grupy, co umożliwi nam zaoferowanie kompleksowej usługi marketingowej w momencie „odbicia†całej branży. Jesteśmy w trakcie uzupełniania naszej oferty, a także promowania tych usług, które do tej pory stanowiły jedynie wsparcie dla wybranych działań. Taki „ruch†pozwoli nam bez wątpienia sprostać wysokim potrzebom i oczekiwaniom aktualnych oraz przyszłych klientów†– dodaje Aneta Radzimirska.
Co ciekawe, wiele przedsiębiorstw nie ma w ogóle wypracowanej strategii działania – nie tylko w czasie kryzysu, lecz także i przed nim. Potwierdzają to dane z raportu PwC. Okazuje się bowiem, że w przypadku 54 proc. firm w Polsce nie istnieje formalny podziału odpowiedzialności za reagowanie na sytuacje kryzysowe. Czas epidemii może zatem okazać się nie tak do końca straconym czasem, o ile zostanie przemyślana, a także opracowana dalsza strategia nie tylko działań kryzysowych, ale również rozwoju wybranego przedsiębiorstwa. Bez wątpienia pozwoli to na wyznaczenie nie tylko kierunku prowadzenia działalności, lecz także i na kontrolę realizacji poszczególnych działań.
Sięgając po nowe technologie
Obecna sytuacja epidemiczna zmusiła wiele osób do pozostania w domach, zaś z pomocą przyszły rozwiązania z zakresu nowych technologii. Wiele firm poświęca aktualnie okres przestoju w branży na przygotowanie oraz rozbudowę infrastruktury informatycznej. Takie działanie, poza wymiarem inwestycyjnym, wpływa również na umocnienie relacji z klientem. „Inwestując w nowe technologie dajemy jasny sygnał, że dbamy o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i partnerów biznesowych oraz naszych pracowników. Nie możemy bowiem wykluczyć, że podobne sytuacje zdarzą się jeszcze w przyszłości! Zauważmy zresztą, że szeroko pojęta komunikacja zmierza w kierunku informatyzacji, co pozwala obsługiwać projekty z poziomu różnych miejsc na świecie†– przekonuje Aneta Radzimirska.
N jak nowe narzędzia
OwÅ‚adniÄ™ci nierzadko „manią†promowania wÅ‚asnych klientów czÄ™sto zapominamy zadbać… o swój wÅ‚asny wizerunek i rozgÅ‚os. „Warto pamiÄ™tać, że szeroko pojÄ™ta promocja to nie licytacja – nie wygrywa ten, kto da wiÄ™cej, tylko ten, który zrobi to lepiej i efektywniej. Promujmy to, co uważamy za naszÄ… unikalnÄ… wartość, jednoczeÅ›nie dostosowujÄ…c jÄ… do obecnie panujÄ…cej sytuacji na rynku. I tak, dla przykÅ‚adu, choć do tej pory dziaÅ‚alność naszej firmy byÅ‚a mocno osadzona w „realuâ€, w tym trudnym niemal dla wszystkich branż czasie siÄ™gamy po dziaÅ‚ania w sieci, jak chociażby konferencje online†– podkreÅ›la Aneta Radzimirska.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE