Aktualności Biznes Kultura

Miasto skąpane w milionie barw. Light. Move. Festival. zachwycił po raz siódmy

Miasto skąpane w milionie barw. Light. Move. Festival. zachwycił po raz siódmy
W ostatni weekend tłumy łodzian oraz turystów z Polski i zagranicy przemierzały 15-kilometrową trasę festiwalową pełną atrakcji. Wstępne szacunki zakładają, że siódmą edycję Light. Move. Festival. obejrzało nawet 700 tysięcy

Data publikacji: 2017-10-03
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Miasto skąpane w milionie barw. Light. Move. Festival. zachwycił po raz siódmy
Kategoria: BIZNES, Kultura

W ostatni weekend tłumy łodzian oraz turystów z Polski i zagranicy przemierzały 15-kilometrową trasę festiwalową pełną atrakcji. Wstępne szacunki zakładają, że siódmą edycję Light. Move. Festival. obejrzało nawet 700 tysięcy osób.

Miasto skąpane w milionie barw. Light. Move. Festival. zachwycił po raz siódmy BIZNES, Kultura - W ostatni weekend tłumy łodzian oraz turystów z Polski i zagranicy przemierzały 15-kilometrową trasę festiwalową pełną atrakcji. Wstępne szacunki zakładają, że siódmą edycję Light. Move. Festival. obejrzało nawet 700 tysięcy osób.

W ostatni weekend tłumy łodzian oraz turystów z Polski i zagranicy przemierzały 15-kilometrową trasę festiwalową pełną atrakcji: nowoczesnych mappingów, kolorowych iluminacji kamienic, awangardowych rzeźb świetlnych w parkach, woonerfach i pasażach, koncertów i wielu wydarzeń towarzyszących. Wstępne szacunki zakładają, że siódmą edycję Light. Move. Festival. obejrzało nawet 700 tysięcy osób.

 

Siódma edycja Light Move Festival właśnie dobiegła końca. Impreza, zwana potocznie Festiwalem Światła, już od kilku lat stanowi mocny akcent na mapie wydarzeń kulturalnych Łodzi. O jej wysokiej randze świadczy między innymi fakt, że prezydent Hanna Zdanowska pojawiła się w piątek na Placu Wolności podczas inauguracyjnej projekcji mappingów „Paradox” i „Światłem malowane” i wraz
z Beatą Konieczniak, kreatorem artystycznym festiwalu zachęciły mieszkańców do zwiedzania zanurzonej w milionach kolorów Łodzi.

Przez cały weekend pogoda dopisywała. Całe rodziny wybrały się na wieczorny spacer i mogły bez przeszkód cieszyć się festiwalową atmosferą i kolorowymi atrakcjami, które robiły wrażenie nie tylko na najmłodszych.

Najbardziej emocjonujÄ…cym momentem, od którego wiÄ™kszość zwiedzajÄ…cych rozpoczynaÅ‚a nocnÄ… wÄ™drówkÄ™ po centrum Łodzi, byÅ‚y mappingi wyÅ›wietlane na najbardziej charakterystycznych budynkach miejskich. W tym roku oprócz tradycyjnego pokazu na Placu WolnoÅ›ci, lista takich miejsc wzbogaciÅ‚a siÄ™ o Łódzki Dom Kultury i Cerkiew Å›w. Aleksandra Newskiego. Oba mappingi – „Dom Kultu” i „ZawiÅ‚oÅ›ci” – bardzo siÄ™ podobaÅ‚y i wywoÅ‚aÅ‚y wiele pozytywnych komentarzy wÅ›ród oglÄ…dajÄ…cych. Różnorodne instalacje i rzeźby Å›wietlne także przyciÄ…gaÅ‚y uwagÄ™ goÅ›ci festiwalowych. Do najpopularniejszych i najczęściej fotografowanych należaÅ‚y miÄ™dzy innymi czerwone tygrysy „Digital Origami Tigers” prezentowane w Manufakturze, a także „Rezerwat” w Parku Staromiejskich, w którym przez caÅ‚y festiwal pokazywano kubistyczne dzikie zwierzÄ™ta: niedźwiedzia, jelenia i wilka.
Z kolei w Parku Sienkiewicza chwalono „Bramę do światła” Aleksandra Dynarka, która była najczęściej fotografowana przez zwiedzających.

A to już wiesz?  RoÅ›nie zainteresowanie personalizowanÄ… opiekÄ… medycznÄ…

Oczekiwania łodzian wobec festiwalu rosną z roku na rok, podsycane przez kolejne zaskakujące pomysły organizatorów.  Absolutną nowością tegorocznej edycji były punkty muzyczne oraz koncerty przy ulicy Piotrkowskiej. Łączyły one wrażenia słuchowe z efektami wizualnymi i w rezultacie przyciągały ogromną liczbę odbiorców. Ogromnym sukcesem zakończył się koncert zespołu Kamp!, który był częścią trasy koncertowej ich trzeciej płyty. 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Miasto skąpane w milionie barw. Light. Move. Festival. zachwycił po raz siódmy BIZNES, Kultura - W ostatni weekend tłumy łodzian oraz turystów z Polski i zagranicy przemierzały 15-kilometrową trasę festiwalową pełną atrakcji. Wstępne szacunki zakładają, że siódmą edycję Light. Move. Festival. obejrzało nawet 700 tysięcy osób.
Hashtagi: #BIZNES #Kultura

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy