Data publikacji: 2018-05-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: O rynku usług cateringowych
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
O perspektywach rozwoju rynku cateringowego i o tym, kto naprawdÄ™ wyznacza jego kierunek opowiada dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy w firmie DELI Catering, Damian Wiatrak.
Â
Jak ocenia Pan kondycję rynku usług cateringowych?
Rynek cateringowy ma się bardzo dobrze. Ba! Stanowi on tak naprawdę jeden z najszybciej rosnących sektorów w gastronomii! Wartość tego segmentu szacuje się na około 4,5 mld złotych i co ważne, będzie on nadal rósł – zwłaszcza w sektorze MŚP oraz korporacji.
Dlaczego akurat w tych sektorach?
Bo mamy do czynienia z coraz większą liczbą działań marketingowych. Bez dwóch zdań zwiększa się z każdym kolejnym rokiem świadomość roli, jaką odgrywają eventy. I to nie tylko w komunikacji, lecz także i strategii – zarówno marketingowej, jak i HR-owej. Tak oto korzystanie z usług cateringowych przestało być domeną wyłącznie dużych graczy rynkowych.
Zaczynaliście Państwo 3 lata temu. Jak wtedy kształtował się rynek cateringowy?
Na pewno konkurencja była zdecydowanie mniejsza niż dziś. Dodatkowo Klient nie oczekiwał jeszcze wtedy w pełni kompleksowej usługi. Dziś ogromnego znaczenia nabrała zarówno obsługa kelnerska, jak i zastawa stołowa czy dekoracja oraz oprawa artystyczna.
Co w Pana odczuciu sprawiło, że w ciągu tych trzech lat Deli Catering wyrósł na jednego z najważniejszych dostawców usług cateringowych na polskim rynku?
Złożyło się na to wiele czynników. Raz, że w Deli Catering od samego początku postawiliśmy na specjalizację, jaką są kulinaria eventowe. Dziś nieustannie powtarza się, że kluczem do sukcesu jest wiedzieć, czego się chce. I to prawda – w naszym przypadku na pewno się to sprawdziło. Dwa – u nas od zawsze ogromne znaczenie miał i ma produkt, na którym pracujemy. Nie dość, że sięgamy wyłącznie po te, zakupione od sprawdzonych dostawców, to jeszcze rozmawiamy z nimi i często sami sprawdzamy, w jakich warunkach powstają ich wyroby! Nie opieramy się wyłącznie o dobre referencje. Daje nam to gwarancję na świeżą i pozbawioną chemicznych dodatków żywność.
Wydaje się, że dziś trend „eko†jest bardzo ważny.
Trend ten bardzo moco przyczyniÅ‚ siÄ™ do rozwoju rynku usÅ‚ug cateringowych. Wraz z jego nadejÅ›ciem skoÅ„czyÅ‚ siÄ™ czas oferowania jedynie certyfikowanych produktów – znaczenia nabraÅ‚a szeroko pojÄ™ta dbaÅ‚ość o Å›rodowisko naturalne i szerzenie wiedzy o zdrowym odżywianiu. StÄ…d coraz wiÄ™kszÄ… wagÄ™ zaczÄ™to przywiÄ…zywać nie tylko do tego „coâ€, lecz także i „jak†podawać. I tak, zamiast po popularne styropianowe kubki czy plastikowe talerze nierzadko siÄ™ga siÄ™ po ich ekologiczne odpowiedniki. Nasza marka, dla przykÅ‚adu, chÄ™tnie wykorzystuje szklane oraz jadalne opakowania.
Jadalne? Brzmi nieco egzotycznie?
Ich ogromnÄ… zaletÄ… jest możliwość tworzenia tego typu opakowaÅ„ z surowców ogólnie i powszechnie dostÄ™pnych oraz tanich. WrÄ™cz prognozuje siÄ™, że w obliczu niezwykle rygorystycznych przepisów dotyczÄ…cych higieny i bezpieczeÅ„stwa żywnoÅ›ci, to wÅ‚aÅ›nie one częściowo – lub nawet caÅ‚kowicie – zastÄ…piÄ… ich konwencjonalne odpowiedniki.
Kto, według Pana, wyznacza kierunek rozwoju rynku usług cateringowych?
Zdecydowanie Klienci, a dokładniej ich oczekiwania. Jak już wspomniałem, kiedyś nie liczyli oni na w pełni kompleksową usługę. Dziś to się zmieniło, a standardowa forma serwisu należy już to rzadkości.
Jakie wyzwania widzi Pan przed tym rynkiem?
Z racji nieustannie zmieniajÄ…cych siÄ™ preferencji Klientów bez wÄ…tpienia rynek usÅ‚ug cateringowych czeka ciÄ…gÅ‚a praca nad wÅ‚asnymi, autorskimi grupami asortymentowymi. Dodatkowo, choć na tym rynku mamy pewne nisze czekajÄ…ce wciąż na „zagospodarowanieâ€, to jednak konkurencja jest na tyle duża, że nieunikniona wydaje siÄ™ tu konsolidacja – sÅ‚absi gracze odpadnÄ…, zaÅ› silniejsi bÄ™dÄ… siÄ™ łączyć w wiÄ™ksze projekty.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE