Informacja prasowa Radzyn Podlaski, 8 stycznia 2020 r.
Udany debiut Plantwear na NewConnect
Producent drewnianych akcesori?w lifestylowych Plantwear zadebiutowal dzis na NewConnect. Akcje sp?lki wzrosly o 51,5 proc. do 10,00 zlotych. Jest to 376 sp?lka na tym rynku i pierwsza, kt?ra zadebiutowala na warszawskiej gieldzie w 2020 roku. Funkcje autoryzowanego doradcy w procesie wprowadzenia akcji do obrotu pelnilo INC S.A. Jednoczesnie to pierwsza sp?lka, kt?ra prowadzila kampanie crowdinvestingowa i debiutuje na NewConnect od uruchomienia Programu Crowdfundingowego GPW.
– Z ogromna satysfakcja dolaczylismy do grona sp?lek notowanych na NewConnect. Za nami rok intensywnego rozwoju – w tym czasie Plantwear przeksztalcil sie z jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej w gieldowa sp?lke. Bylo to mozliwe m.in. dzieki przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej oraz budowie spolecznosci klient?w i inwestor?w. – m?wi Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Zgodnie z szacunkami podanymi przez Plantwear, przychody w calym 2019 r. wyniosly 9,1 mln zl i byly o 92 proc. wyzsze niz rok wczesniej. W samym IV kwartale 2019 r. sprzedazy wyniosla 3,0 mln zl. Bizuteria z drewna stanowila w ubieglym roku okolo 50 proc. sprzedazy sp?lki, co oznacza ponad 5 krotny wzrost r/r. Przygody ze sprzedazy drewnianych zegark?w wyniosly 3,7 mln zl i byly wyzsze r/r o niecale 10 proc.
– Wyniki sprzedazy w 2019 r. znaczaco przekroczyly nasze szacunkowe zalozenia i potwierdzaja slusznosc opracowanej przez nas i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju. Opr?cz rozbudowywania naszej oferty produktowej, szczeg?lnie wazne sa dla nas relacje z klientami i otaczajacym nas srodowiskiem. Dzialamy zgodnie z polityka zero-waste, a takze regularnie organizujemy akcje sadzenia drzew. – dodaje Ewelina Bury, wiceprezes Plantwear
W I polowie 2019 roku sp?lka przeprowadzila kampanie crowdinvestingowa na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC. Dodatkowo sp?lka w II p?lroczu ubieglego roku przeprowadzila prywatna emisje akcji. nacznie sp?lka pozyskala od inwestor?w 2,4 mln zl, przy wycenie na poziomie 10,0 mln zl.
Za wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect odpowiada autoryzowany doradca INC S.A. Debiut Plantwear na warszawskiej gieldzie to pierwsze upublicznienie projektu, kt?ry prowadzil kampanie na platformie CrowdConnect.pl. To r?wniez pierwsza sp?lka, kt?ra pozyskala kapital w kampanii crowdinvestingowej i debiutuje na NewConnect po rozpoczeciu programu Partner Crowdfundingowy GPW.
O SP?nCE:
Plantwear – lider rynku lifestylowych akcesori?w drewnianych w Polsce, producent wysokiej jakosci, unikatowych drewnianych zegark?w, bizuterii i akcesori?w. Dzialajaca od 2013 roku marka systematycznie zwieksza sprzedaz i rozwija portfolio produktowe. Poza dzialalnoscia biznesowa, Plantwear koncentruje sie na budowaniu relacji ze srodowiskiem i spolecznoscia w kt?rej dziala. Ekologiczna filozofia, objawiajaca sie w polityce zero-waste, korzystaniu z certyfikowanego drewna oraz misji posadzenia wiekszej liczny drzew niz wykorzystuje w produkcji, sprawia, ze wok?l marki tworzy sie zaangazowana spolecznosc. Na poczatku stycznia 2020 r. Plantwear zamierza zadebiutowac na rynku NewConnect.