Ze wzglÄ™du na ciÄ…gle rosnÄ…cÄ… inflacjÄ™ wielu Polaków zaczęło już szukać oszczÄ™dnoÅ›ci w domowych budżetach. Sieć Biedronka, w której sklepach zakupy robi nawet 4 mln klientów dziennie, chce im to uÅ‚atwić. Dlatego w tym tygodniu wystartowaÅ‚a z nowÄ… odsÅ‚onÄ… jednej z najpopularniejszych akcji lojalnoÅ›ciowych na polskim rynku. Tym razem Gang Bystrzaków ma zachÄ™cać klientów do oszczÄ™dzania i robienia zakupów z gÅ‚owÄ….Â
WedÅ‚ug wstÄ™pnego odczytu GUS inflacja w sierpniu wyniosÅ‚a 16,1 proc. rok do roku, a w stosunku do poprzedniego miesiÄ…ca wzrosÅ‚a o 0,8 proc. To najwyższy poziom od 25 lat. W obliczu drożyzny i szybkiego wzrostu cen wiele gospodarstw domowych zaczęło szukać oszczÄ™dnoÅ›ci w swoich budżetach. Z sierpniowego badania UCE Research i Grupy Blix („Bieżące nastroje konsumenckie. Na czym Polacy oszczÄ™dzajÄ…?â€) wynika, że już 60 proc. Polaków tnie wydatki na bieżące zakupy, podczas gdy jeszcze rok temu ten odsetek wynosiÅ‚ 40,9 proc. Jako główny przyczynek do oszczÄ™dzania badani wskazywali przede wszystkim na rekordowo wysokie ceny produktów codziennej potrzeby.
– W czasach zawirowania gospodarczego, którego obecnie doświadczamy, odkładanie części zarobków dla wielu z nas staje się wyzwaniem. Na dodatek inflacja wymusza na nas wszystkich uważniejsze zarządzanie swoim portfelem. Właśnie dlatego Biedronka postanowiła wesprzeć swoich klientów w tym zakresie, realizując tegoroczną akcję lojalnościową – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska.
Największa sieć handlowa, której sklepy codziennie odwiedza nawet 4 mln Polaków, 29 sierpnia wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych jak dotąd akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem – po Gangach Świeżaków, Słodziaków i Swojaków – przyszedł czas na nowych bohaterów – Gang Bystrzaków.
– W tym roku mechanizm opiera się na oszczędzaniu – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur. – W ramach kampanii Gang Bystrzaków będziemy nie tylko edukować na ten temat, ale też stwarzać naszym klientom możliwość realnych oszczędności przy codziennych zakupach i nagradzać ich za dokonywanie korzystnych wyborów.
Podobnie jak w poprzednich odsłonach tak i tym razem w ramach akcji lojalnościowej Biedronki za zebrane naklejki można otrzymać maskotkę. Zmieniły się jednak zasady dotyczące przyznawania naklejek, które następnie można wymienić na popularne zabawki. Tym razem premiowane będzie nie wydawanie, ale oszczędzanie podczas codziennych zakupów.
– W ramach akcji Gang Bystrzaków możemy oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając ze specjalnych okazji w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, w których klienci – dokonując codziennych zakupów i wybierając konkretne produkty – mają możliwość uzyskania natychmiastowych oszczędności – tłumaczy ekspertka. – Drugi sposób polega na odkładaniu części zapłaconej kwoty do wirtualnego portfela na karcie Moja Biedronka. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można wydać na zakupy w soboty, w czasie trwania akcji. Dzięki temu nasi klienci mogą oszczędzać dwa razy, do czego ich serdecznie zachęcamy.
Pierwsza Tygodniowa Misja OszczÄ™dzania wystartowaÅ‚a już 29 sierpnia pod hasÅ‚em „Kupuj w cenach niższych niż w zeszÅ‚ym rokuâ€. Klienci, którzy sÄ… posiadaczami karty Moja Biedronka, mogÄ… wiÄ™c kupić wybrane artykuÅ‚y taniej niż najniższa regularna cena danego produktu w 2021 roku. PromocjÄ… jest objÄ™ta ponad setka artykułów – od żywnoÅ›ci po kosmetyki i chemiÄ™ domowÄ…, a każdy z nich jest oznaczony specjalnym symbolem.
Jednocześnie za zakupy wybranych produktów co tydzień przyznawany jest rabat kwotowy, który automatycznie zapisuje się w Wirtualnym Portfelu na karcie Moja Biedronka. Wysokość zaoszczędzonej kwoty można na bieżąco sprawdzać w aplikacji Biedronki. Co więcej, środkami zaoszczędzonymi w Wirtualnym Portfelu będzie można zapłacić za zakupy w każdą sobotę w okresie trwania akcji Gang Bystrzaków.
– Oczywiście nie zapomnieliśmy o nieodłącznym elemencie akcji lojalnościowej, jakim są maskotki. Gang Bystrzaków składa się z trójki bohaterów, którzy łączą swoje supermoce w walce z inflacją i zachęcają do oszczędzania. Tradycyjnie akcji towarzyszy też książka, która – bazując na sytuacjach z codziennego życia – uczy dzieci, że warto oszczędzać – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.
Aby odebrać jedną z trzech maskotek, które promują tegoroczną akcję, trzeba zebrać 50 naklejek w specjalnym albumie dostępnym w sklepie. Naklejki będą przyznawane za każde zaoszczędzone 6 zł. Co istotne, zbieranie naklejek to jedyny sposób, żeby odebrać Bystrzaka, ponieważ w tym roku maskotki nie będą dostępne w sprzedaży.
Nowa akcja lojalnościowa Biedronki potrwa do 3 grudnia br.
Biedronka to najwiÄ™ksza sieć detaliczna w Polsce, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. Należy do niej prawie 3,3 tys. sklepów, zlokalizowanych w 1,1 tys. miejscowoÅ›ci. ZatrudniajÄ…c ok. 70 tys. osób, Biedronka jest też najwiÄ™kszym prywatnym pracodawcÄ… w Polsce i drugÄ… co do wielkoÅ›ci polskÄ… firmÄ….Â