Data publikacji: 2020-07-13
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Nowe menu KOKU Sushi – wege, premium, family
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Mimo, że w branży gastronomicznej nadal panuje chaos, KOKU Sushi robi swoje.

Mimo, że w branży gastronomicznej nadal panuje chaos, KOKU Sushi robi swoje. Jak zwykle z nastaniem ciepÅ‚ego sezonu ogÅ‚asza nowe menu i zwyciÄ™zcÄ™ konkursu Best Restaurant, czyli najlepszy lokal w sieci. W tym roku wygraÅ‚a Åomża.
W ramach konkursu KOKU Sushi wybiera ekipę, która najsolidniej pracowała przez cały sezon i osiągnęła najlepsze wyniki. Zwycięzca otrzymuje puchar, ale bardziej liczy się tytuł Best Restaurant, ponieważ wcale nie łatwo jest go zdobyć. Jury bierze pod uwagę opinie klientów, jakość dań i obsługi, a także zaangażowanie zespołu. Zdaniem właścicieli największej w Polsce sieci sushi barów działa to na partnerów motywująco, budzi ich pomysłowość i zdrową konkurencję, a tym samym korzystnie wpływa na rozwój całej sieci.
Best Restaurant jest w Åomży
Nagrodzony franczyzobiorca z Åomży Daniel DÄ…bkowski wypowiada siÄ™ o swoim sukcesie skromnie:
Nie chodzi o fajerwerki. Powodzenie zapewnia regularność, powtarzalność, systematyczny rozwój i podnoszenie jakości, zauważanie i poprawianie niedociągnięć, a przede wszystkim codzienna dbałość o każdego klienta. Nie brzmi to spektakularnie, ale to właśnie daje efekt
– mówi Daniel DÄ…bkowski wÅ‚aÅ›ciciel KOKU Sushi w Åomży
Więcej dobrych słów o zwycięzcy dorocznego konkursu ma współwłaściciel sieci Piotr Olechno.
- Ta restauracja nie zniżkuje, nieustająco trzyma poziom i podnosi kwalifikacje kucharzy. Podczas audytów zdobywa największą liczbę punktów. Otrzymuje bardzo dobre recenzje od gości. Doceniliśmy też dbałość o lokal, który cały czas jest modernizowany i ulepszany-  wymienia Piotr Olechno. - Właściciel ciągle szuka nowych pomysłów. Kiedy w pandemii zaproponowaliśmy naszym partnerom długie trasy dowozów, był pierwszym, który przyłączył się do naszej akcji, i to z dużym powodzeniem.
Menu na czasie
Nowe menu zwykle jest przedstawiane podczas corocznego zjazdu franczyzobiorców. W tym roku z powodu pandemii ogÅ‚oszone zostaÅ‚o tylko w internecie. To moment finaÅ‚owy pracy nad kartÄ…, która trwa nawet pół roku. Poprzedza go wielomiesiÄ™czna analiza zachowaÅ„ klientów, Å›wiatowych trendów kulinarnych i statystyk z caÅ‚ej sieci. To co sprzedaje siÄ™ gorzej wymieniane jest na nowe, bardziej aktualne propozycje. Karta nie może być ani zbyt dÅ‚uga, ani za krótka. Powstaje na podstawie rozważnych wyborów, by w menu znalazÅ‚o siÄ™ “top of the topâ€.
W karcie, która obowiązuje w KOKU Sushi od połowy czerwca najwyraźniej zarysowują się trzy trendy: wege, premium, family.
- PoÅ‚ożyliÅ›my nacisk na dania wegaÅ„skie i wegetariaÅ„skie. PowstaÅ‚a specjalna oferta dla tej grupy klientów. W każdej dziale menu – od przekÄ…sek po desery – jest jakaÅ› potrawa dla wegetarian czy wegan, bo takie jest oczekiwanie klientów – mówi  Urszula Olechno, współwÅ‚aÅ›cicielka sieci. - Rozwijamy też nurt sushi premium. To dania bardzo urozmaicone, gdzie przenikajÄ…  siÄ™ różne struktury, obok siebie wystÄ™pujÄ… nieoczywiste smaki, dajÄ…c bardzo ciekawy efekt. Inspirujemy siÄ™ w tej kwestii kuchniÄ… z różnych stron Å›wiata i eksperymentujemy. W premium dużą wagÄ™ przykÅ‚ada siÄ™ do prezentacji dania.
W nowym menu znalazła się też poszerzona oferta rodzinna. Skonstruowana została na podstawie analizy tego, co zamawiają rodziny przychodzące do Koku Sushi na obiad czy kolację, a jest ich coraz więcej. Zestawy są więc bogatsze, bardziej urozmaicone i zróżnicowane.
Nowe menu to też zmiany napojów. Z nastaniem lata zimowe grzańce czy ciepłe herbaty zastąpiły letnie lemoniady na bazie owoców oraz drinki takie jak  gruszkowe wino verde czy arbuzowe prosecco.
Trzy genialne rolki
Ambicją wielu franczyzobiorców KOKU Sushi jest wymyślenie nowego dania, które na stałe wejdzie do menu sieci. Wszyscy więc bardzo poważnie podchodzą do ogłaszanego przez markę konkursu "Nowe Inspiracje" na najlepsze rolki i dania kuchni japońskiej.
Nie jest niespodziankÄ…, że laureatem I miejsca w tegorocznej edycji jest Grzegorz Cwalina,  sushi master w KOKU Sushi Åomża. Jest on autorem rolki uramaki Å‚osoÅ› unagi.
- StrzaÅ‚em w dziesiÄ…tkÄ™ byÅ‚o użycie sÅ‚odkiego sosu unagi kabayaki oraz owiniÄ™cie rolki wÄ™gorzem usmażonym w japoÅ„skim cieÅ›cie tempura, a połączenie z kawiorem daÅ‚o zaskakujÄ…cÄ… chrupkość. Jest to nowość w naszym menu, można w niej odnaleźć smak umami – komentuje Mariusz Olechno, sushi chef w sieci KOKU Sushi.
Drugie miejsce zajÄ…Å‚ Krzysztof Giżewski z lokalu na biaÅ‚ostockim Rynku, który stworzyÅ‚ uramaki rainbow. Kunszt wykonania tÄ™czowej rolki zaskoczyÅ‚ oceniajÄ…cych. Połączenie Å‚ososia, tuÅ„czyka, krewetki oraz saÅ‚atki z surimi wraz z egzotycznÄ… marakujÄ…, daÅ‚o efekt bomby smakowej. WyglÄ…d drugiej jego rolki zgÅ‚oszonej do konkursu – uramaki z tatarem z tuÅ„czyka i wÄ™gorzem w tempurze – jurorzy ocenili jako “kosmicznyâ€.
Nagroda za trzecie miejsce powędrowała do KOKU Sushi w Gnieźnie za sushi premium uramaki z tatarem z łososia i pikantnym tuńczykiem. Kapituła konkursu doceniła pomysłowe wykorzystanie papieru ryżowego do zwinięcia rolki, co wpłynęło na brawurową prezentację.
Konkurs “Nowe Inspiracje†to ukłon w stronę sushiloversów, którzy lubią być pozytywnie zaskakiwani, łakną nowych smaków i niebanalnych połączeń, ale przede wszystkim docenienie kreatywności kucharzy pracujących dla sieci.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE