Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Starbucks podsumowuje pierwszy rok walki z marnowaniem jedzenia

Starbucks podsumowuje pierwszy rok walki z marnowaniem jedzenia
Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. W tym czasie firma uratowała ponad 150 tys. produktów przed wyrzuceniem i ograniczyła emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110

Data publikacji: 2020-10-16
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Starbucks podsumowuje pierwszy rok walki z marnowaniem jedzenia
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. W tym czasie firma uratowała ponad 150 tys. produktów przed wyrzuceniem i ograniczyła emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton!

Starbucks podsumowuje pierwszy rok walki z marnowaniem jedzenia Styl życia, LIFESTYLE - Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. W tym czasie firma uratowała ponad 150 tys. produktów przed wyrzuceniem i ograniczyła emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton!

Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. Do tej pory firma uratowała przed wyrzuceniem łącznie ponad 45 tys. tzw. paczek-niespodzianek, ograniczając emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton! W ten sposób Starbucks ogranicza liczbę odpadów i dąży do stania się firmą pozytywną pod kątem zasobów.

W 2019 roku – dokładnie 16 października w Światowy Dzień Żywności – Starbucks, jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, dołączył do partnerów aplikacji Too Good To Go, razem z którą ratuje m.in. swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem. Choć z początku oferta była dostępna wyłącznie dla mieszkańców Warszawy, Krakowa i Trójmiasta, od ponad pół roku do walki z marnowaniem mogą przyłączyć się wszyscy goście kawiarni Starbucks w 11 polskich miastach. Obsługa aplikacji jest bardzo prosta: wystarczy wybrać kawiarnię oznaczoną na mapie na zielono, kupić paczkę, w której znajdą się niesprzedane danego dnia posiłki ze zniżką min. 70%, a następnie odebrać ją o wyznaczonej godzinie. W ten sposób wielu Polaków zyskało już miano Pogromców Marnowania Jedzenia, jak z przymrużeniem oka określani są użytkownicy aplikacji Too Good To Go.

– DziÄ™ki współpracy z Too Good To Go w pierwszym roku uratowaliÅ›my ponad 45 tysiÄ™cy paczek (ok. 150 tysiÄ™cy produktów!), ograniczajÄ…c emisjÄ™ CO2 do atmosfery o ponad 110 ton. W ten sposób przeciwdziaÅ‚amy problemowi marnowania, jednoczeÅ›nie zapobiegajÄ…c zmianom klimatycznym, których konsekwencje dosiÄ™gnÄ… nas wszystkich. Jestem dumny z naszych Partnerów, którzy podjÄ™li siÄ™ tego ambitnego zadania. Brawa jednak należą siÄ™ przede wszystkim naszym GoÅ›ciom, którzy każdego dnia udowadniajÄ…, że los naszej planety nie jest im obojÄ™tny – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks Polska. – DziÄ™kujemy Too Good To Go za pozytywnÄ…, peÅ‚nÄ… pasji i energii współpracÄ™ – razem robimy coÅ› naprawdÄ™ wspaniaÅ‚ego!

A to już wiesz?  Akcja #pokaPITa. Anita SokoÅ‚owska namawia internautów do pomagania

Dobre praktyki Starbucks

Walka z marnowaniem jedzenia to nie jedyne działanie firmy prowadzone w duchu zero waste. Od ponad 10 lat goście kawiarni Starbucks w Polsce mogą liczyć m.in. na atrakcyjną zniżkę 1 PLN za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem Bring Your Own Tumbler, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. Z początkiem tego roku przy drzwiach polskich kawiarni pojawiły się także kosze z poporcjowanymi kawowymi fusami, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo i wykorzystać potem jako np. peeling do ciała, nawóz do kwiatów czy ekologiczny środek do czyszczenia domu.

– PomysÅ‚ z dystrybucjÄ… fusów w kawiarni narodziÅ‚ siÄ™ z koÅ„cem zeszÅ‚ego roku i poczÄ…tkowo wydawaÅ‚ siÄ™ maÅ‚y – przynajmniej w porównaniu z innymi naszymi akcjami prowadzonymi na globalnÄ… skalÄ™. Dzisiaj fusy sÄ… do odbioru w niemal wszystkich kawiarniach w Polsce, a inicjatywa cieszy siÄ™ bardzo dużym zainteresowaniem i sympatiÄ… goÅ›ci. Nie spoczywamy jednak na laurach i caÅ‚y czas szukamy nowych sposobów na ograniczenie liczby odpadów i bycie bardziej eko – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Starbucks podsumowuje pierwszy rok walki z marnowaniem jedzenia Styl życia, LIFESTYLE - Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. W tym czasie firma uratowała ponad 150 tys. produktów przed wyrzuceniem i ograniczyła emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton!
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy