Data publikacji: 2020-05-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Starbucks walczy z marnowaniem żywności – teraz w całej Polsce
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Wraz z ponownym otwarciem kawiarni Starbucks w opcji na wynos, od 4 maja w aplikacji Too Good To Go dostępne są wszystkie lokale działające na terenie całego kraju.
Starbucks od kilku miesiÄ™cy walczy z marnowaniem żywnoÅ›ci w ramach współpracy z Too Good To Go. Wraz z ponownym otwarciem kawiarni w opcji na wynos, od 4 maja w aplikacji dostÄ™pne sÄ… wszystkie lokale dziaÅ‚ajÄ…ce na terenie caÅ‚ego kraju. Już teraz z możliwoÅ›ci ratowania paczek-niespodzianek mogÄ… cieszyć siÄ™ mieszkaÅ„cy Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Szczecina, Poznania, Åodzi, Katowic, WrocÅ‚awia, Zielonej Góry i Bydgoszczy.
Starbucks to pierwsza ogólnopolska sieć kawiarni, która dołączyła do Too Good To Go. Teraz, wraz ze złagodzeniem części rządowych restrykcji, wszystkie należące do sieci lokale w 11 miastach Polski, przystępują do walki z marnowaniem. Dzięki temu mieszkańcy wielu miast, gdzie Too Good To Go nie miało jeszcze swojej oficjalnej premiery, mogą śmiało zacząć ratować żywność przed wyrzuceniem.
Od początku współpracy, Pogromcy Marnowania Jedzenia, jak nazywani są użytkownicy Too Good To Go, uratowali wraz z siecią Starbucks ponad 15 tysięcy posiłków, co odpowiada 38 tys. kg CO2. To tyle ile emituje samolot lecący 8 razy dookoła świata!
 – Współpraca z Too Good To Go od samego poczÄ…tku daje nam wiele satysfakcji. Do tej pory w aplikacji byliÅ›my dostÄ™pni w Warszawie, Krakowie i TrójmieÅ›cie, ale teraz użytkownicy mogÄ… ratować nasze paczki-niespodzianki z niesprzedanymi produktami: kanapkami, deserami, saÅ‚atkami i nabiaÅ‚em, w aż 73 kawiarniach Starbucks w 11 polskich miastach! ZachÄ™camy do dołączania do inicjatywy także inne lokale gastronomiczne. Czy warto? Liczby mówiÄ… same za siebie – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska.
Jak to działa?
Too Good To Go w prosty sposób łączy użytkowników aplikacji, z miejscami takimi jak: kawiarnie, cukiernie, restauracje, hotele czy sklepy, gdzie na koniec dnia zostaje niesprzedana żywność, która choć świeża, ze względu na przepisy musiałaby zostać wyrzucona. W Polsce, aplikacja zyskała popularność wśród 177 tysięcy użytkowników, którzy przechwycili ponad 100 tysięcy paczek-niespodzianek.
– Rzeczywistość z jakÄ… musimy siÄ™ mierzyć, w zwiÄ…zku z pandemiÄ… pokazuje, jak niewydolne sÄ… nasze systemy. Marnowanie żywnoÅ›ci jest jednym z problemów, który wymaga pilnych dziaÅ‚aÅ„ i współpracy, zarówno nas-konsumentów, jak i biznesów. Cieszymy siÄ™, że ogólnopolskie sieci, takie jak Starbucks, z całą mocÄ… angażujÄ… siÄ™ w niwelowanie marnotrawstwa we wszystkich lokalach. To ważny krok i informacja, że jesteÅ›my razem w naszych staraniach o Å›wiat bez marnowania – mówi Karolina Woźniak, PR Managerka Too Good To Go.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE