Biznes Konsument

Rynek rozwiązań CEM zwiększy się dwukrotnie do 2024 roku

Rynek rozwiązań CEM zwiększy się dwukrotnie do 2024 roku
Tęsknota za zakupami z duszą napędza rynek Customer Experience i Customer

Data publikacji: 2020-11-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rynek rozwiązań CEM zwiększy się dwukrotnie do 2024 roku
Kategoria: BIZNES, Konsument

Tęsknota za zakupami z duszą napędza rynek Customer Experience i Customer Engagement.

Rynek rozwiązań CEM zwiększy się dwukrotnie do 2024 roku BIZNES, Konsument - Tęsknota za zakupami z duszą napędza rynek Customer Experience i Customer Engagement.

Wartość globalnego rynku rozwiÄ…zaÅ„ Customer Experience Management (CEM) wzroÅ›nie z 7.75 miliarda dolarów w 2019 roku do 14.5 miliarda dolarów w 2024 roku, a Å›rednioroczny wzrost wyniesie 13.3% – wynika z danych firmy badawczej MarketsandMarkets. Tak olbrzymie zapotrzebowanie na rozwiÄ…zania Customer Experience i Customer Engagement wynika przede wszystkim z tÄ™sknoty klientów za spersonalizowanym doÅ›wiadczeniem zakupowym – twierdzi MaÅ‚gorzata Gawrysiak, General Manager w Genesys Polska, firmie bÄ™dÄ…cej jednym z globalnych liderów rynku Customer Experience i Customer Engagement.

Eksplozja zainteresowania rozwiązaniami CEM była prognozowana już od dłuższego czasu. Między innymi firma Gartner w jednym ze swoich raportów sprzed kilku lat przewidywała, że bezduszne, analityczne systemy CRM będą musiały przejść ewolucję, tak aby zapewnić większą personalizację i spójność doświadczeń zakupowych użytkownika, a dzięki temu umożliwić budowanie emocjonalnej więzi z klientem. Gartner nazwał takie rozwiązania Customer Engagement Relationship Management.

„Wynika to z tego, że ludzie nadal oczekujÄ… tego samego spersonalizowanego doÅ›wiadczenia zakupowego, które znajÄ… z przeszÅ‚oÅ›ci. Nie chcemy zapomnieć o tym, co byÅ‚o przed cyfryzacjÄ…. Pewnie wielu z nas może przywoÅ‚ać w swoich wspomnieniach małą ksiÄ™garniÄ™ za rogiem, gdzie chodziliÅ›my przede wszystkim ze wzglÄ™du na to, że mogliÅ›my tam liczyć na kontakt z kompetentnym sprzedawcÄ…, który znaÅ‚ nasze upodobania. ByÅ‚ dla nas autorytetem. PokazywaÅ‚ nam, gdzie znajdujÄ… siÄ™ książki, które mogÄ… nas zainteresować. ByÅ‚ zapach i wiele innych wrażeÅ„. DziÅ› te odczucia sÄ… limitowane. Do tego przyszedÅ‚ koronowarius, który ograniczyÅ‚ dostÄ™p do sklepów, wpychajÄ…c nas w kanaÅ‚ ecommerce” – mówi MaÅ‚gorzata Gawrysiak.

Zdaniem przedstawicielki Genesys, nowe uwarunkowania spowodowały dramatyczny spadek w lojalności konsumentów. Potwierdzają to m.in. wyniki badań Forrester Research dotyczących kart podarunkowych, wedle których zaledwie 41 proc. konsumentów deklaruje jakieś przywiązanie do sklepu, który je wydał. Dla pozostałych, liczy się przede wszystkim to, gdzie można dostać większy rabat.

A to już wiesz?  Jerzy Skolimowski - Jackson Pollock z Polski

„Musimy wrócić w ecommerce z emocjami, spersonalizować i wpuścić tam ducha z naszych wspomnień. Tak aby konsumenci poczuli się, jak w księgarni za rogiem, gdzie mieliśmy pełne zaufanie do sprzedawcy, który zawsze miał w sobie spokój i był naszym przewodnikiem po zakupach. Sztuczna inteligencja, robotyzacja, automatyzacja może nam pomóc w dostosowaniu obsługi klienta do naszych oczekiwań. Musi to się jednak odbyć w sposób przemyślany, bo jeśli nie, to przyniesie to więcej szkód niż pożytku” – tłumaczy ekspertka Genesys,

Co zrobić, żeby było tak samo, mimo, że jest zupełnie inaczej?

W wykonaniu tego z pozoru niewykonalnego zadania mogą nam pomóc właśnie systemy CEM, które pozwalają zagregować w jednym miejscu dane na temat historii naszej relacji z klientami ze wszystkich kanałów. Dzięki temu wiemy, czego klient chce i możemy go obsłużyć w czasie rzeczywistym.

„Firmy mają obecnie potężne silosy danych na temat swoich klientów, tylko potrzebują rozwiązania, które będzie potrafiło to połączyć, a następnie wykorzystać tę wiedzę do podpowiadania, jaki jest wykorzystywany przez klienta kanał komunikacji i jego preferencje zakupowe. Taki system powinien też zapewnić przyjazne środowisko do komunikacji dla klientów i obsługujących ich pracowników, dając przy tym możliwość łatwego włączania potrzebnych kanałów kontaktu i umożliwiając spójny proces zakupowy, bez względu na czas i miejsce kontaktu” – mówi Małgorzata Gawrysiak.

Jak zaznacza przedstawicielka Genesys, rozwiązania CEM powinny też wspomagać sprawne i szybkie rozwiązywanie problemów klientów dzięki zastosowaniu automatyzacji i robotyzacji, a także z wykorzystaniem pracowników Contact Center do rozwiązywania bardziej złożonych problemów. Boty mogą bowiem rozwiązać jedynie ok. 20-25 proc. spraw. Cała reszta musi zostać obsłużona przez ludzi. Wszystko musi być też cały czas spersonalizowane, bo dzięki temu zostaje dodany element duszy do obsługi.

„Jeśli to wszystko się uda, to  znowu jesteśmy w stanie się stać tym fajnym sklepem za rogiem, bo klient będzie czuł, że jest w centrum uwagi. Na tym właśnie polega wizja stojąca za systemami Customer Experience i Customer Engagement, która jest odpowiedzią na naszą tęsknotę za zakupami z duszą” – podsumowuje ekspertka Genesys.

A to już wiesz?  „Stocznia GdaÅ„ska warta UNESCO”! – rusza kampania spoÅ‚eczna

Zobacz także film, pokazujący jak oparte o sztuczną inteligencję rozwiązania Customer Experience mogą wspomóc obsługę klienta: https://www.youtube.com/watch?v=hWmPLOJPYSc.

Dodatkowe informacje o Genesys

Genesys to wieloletni lider w corocznych raportach firm badawczych Gartner i Forrester dotyczących rozwiązań Call i Contact Center w chmurze. Bazując na rozwiązaniu Genesys Cloud można bardzo szybko stworzyć centrum obsługi w chmurze, które umożliwi spersonalizowanie obsługi klientów na niezwykle wysokim poziomie. Wszystko to z wykorzystaniem wielu różnych kanałów kontaktu, a także opartych o sztuczną inteligencję narzędzi automatyzujących wybrane obszary obsługi. Więcej informacji na temat firmy Genesys oraz jej platformy Genesys Cloud jest dostępnych pod adresem: www.genesys.com/pl.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Rynek rozwiązań CEM zwiększy się dwukrotnie do 2024 roku BIZNES, Konsument - Tęsknota za zakupami z duszą napędza rynek Customer Experience i Customer Engagement.
Hashtagi: #BIZNES #Konsument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy