Wiadomości branżowe

Sieciowa rewolucja czyli jak konsumujemy muzyke. Raport NuPlays na temat polskiego rynku muzycznego

Internet jest dla prawie polowy Polak?w gl?wnym źr?dlem pozyskiwania muzyki. Blisko 60 procent konsument?w w wieku 15-50 lat w og?le nie kupuje juz plyt CD, a internet stal sie gl?wnym miejscem zdobywania muzyki dla 42 procent respondent?w – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie NuPlays.pl.Internet i r?znica pokolen Raport z badan zleconych przez NuPlays - serwis oferujacy pliki i gadzety muzyczne oraz transmisje na zywo z koncert?w - pokazuje,jak ogromne znaczenie dla funkcjonowania przemyslu muzycznego w Polsce ma dzisiaj internet. Wskazuje r?wniez na zainteresowanie Polak?w wydarzeniami muzycznymi na zywo, takimi jak koncerty i festiwale.Badanie wyraźnie uwydatnia r?znice pokoleniowa jaka rysuje sie odnosnie sposobu korzystania z muzyki – dla os?b przed 30. rokiem zycia liczy sie przede wszystkim internet i nowe technologie. Natomiast osoby, kt?re przekroczyly te granice wiekowa ciagle chetniej siegaja po CD, a nawet po plyty winylowe. Raport wychwytuje takze wieksza sklonnosc os?b reprezentujacych te grupe wiekowa (35-50 lat) do placenia za muzyke. O ile w populacji do 24. roku zycia az 50 procent badanych sciaga muzyke za darmo z sieci, to wsr?d os?b, kt?re przekroczyly 35 lat polowa nadal kupuje plyty CD w tradycyjnych sklepach muzycznych lub sklepach internetowych.Siec gl?wnym źr?dlem muzyki, ale za darmo Warto przy tym odnotowac, ze w

Internet jest dla prawie polowy Polak?w gl?wnym zr?dlem pozyskiwania muzyki. Blisko 60 procent konsument?w w wieku 15-50 lat w og?le nie kupuje juz plyt CD, a internet stal sie gl?wnym miejscem zdobywania muzyki dla 42 procent respondent?w – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie NuPlays.pl.

Internet i r?znica pokolen

Raport z badan zleconych przez NuPlays – serwis oferujacy pliki i gadzety muzyczne oraz transmisje na zywo z koncert?w – pokazuje,jak ogromne znaczenie dla funkcjonowania przemyslu muzycznego w Polsce ma dzisiaj internet. Wskazuje r?wniez na zainteresowanie Polak?w wydarzeniami muzycznymi na zywo, takimi jak koncerty i festiwale.

Badanie wyraznie uwydatnia r?znice pokoleniowa jaka rysuje sie odnosnie sposobu korzystania z muzyki – dla os?b przed 30. rokiem zycia liczy sie przede wszystkim internet i nowe technologie. Natomiast osoby, kt?re przekroczyly te granice wiekowa ciagle chetniej siegaja po CD, a nawet po plyty winylowe. Raport wychwytuje takze wieksza sklonnosc os?b reprezentujacych te grupe wiekowa (35-50 lat) do placenia za muzyke. O ile w populacji do 24. roku zycia az 50 procent badanych sciaga muzyke za darmo z sieci, to wsr?d os?b, kt?re przekroczyly 35 lat polowa nadal kupuje plyty CD w tradycyjnych sklepach muzycznych lub sklepach internetowych.

Siec gl?wnym zr?dlem muzyki, ale za darmo

Warto przy tym odnotowac, ze w grupie 42 procent Polak?w, kt?rzy zdeklarowali, ze siec jest ich gl?wnym zr?dlem pozyskiwania muzyki, nie placi za nia dokladnie jedna trzecia (33 procent). Jednak tyle samo procent deklaruje kupowanie plyt CD i plik?w muzycznych mp3. W najmlodszej grupie badanych (15-24 lata) odsetek ten wynosi ponad 50 procent. Az 57 procent badanych w og?le nie kupuje juz plyt CD, a odsetek os?b, kt?re wydaja na ten cel wiecej niz 200 zl miesiecznie wynosi tylko 1 procent.

A to już wiesz?  Dorota Gardias: najmilsze wspomnienia zwiazane z latem to wakacje spedzane u babci na wsi

Koncerty maja sie dobrze

Raport NuPlays pokazuje r?wniez, ze Polacy dosc chetnie wydaja pieniadze na koncerty. Uczestnictwo w r?znego rodzaju platnych imprezach muzycznych na zywo deklaruje blisko 20 procent?w badanych, przy czym prawie jedna trzecia z nich (32 procent) przeznacza na bilety co najmniej 100 zl miesiecznie.

Badanie potwierdza takze, ze wr?cila moda na kolekcjonowanie plyt winylowych. Sa one obiektem zainteresowania dla ponad 5 procent uczestnik?w badania, przy czym najchetniej siegaja po nie osoby po 35. roku zycia. Blisko 70 procent kupujacych, na czarne plyty wydaje powyzej 20 zl miesiecznie (co jest zrozumiale ze wzgledu na wysoka cene tych nosnik?w).

Streaming tak, ale bez abonamentu

Co ciekawe, na pytanie o korzystanie z serwis?w streamingowych prawie co piaty badany (17 procent) odpowiedzial, ze korzysta z tej formy pozyskiwania muzyki. Jednak tylko 2% wszystkich badanych zdeklarowalo, ze ma wykupiony abonament w tego typu serwisie i jest on gl?wnym zr?dlem pozyskiwania przez niego muzyki.

Raport przygotowany zostal na podstawie wynik?w badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badan Rynkowych. Badanie zostalo przeprowadzone w grudniu 2013 roku z wykorzystaniem ankiety internetowej technika RTS. Analiza objeto grupe 800 os?b w wieku 15-50 lat.

***

O NuPlays

NuPlays to internetowy serwis stanowiacy polaczenie internetowego sklepu z MP3 i platformy sprzedazowej dla artyst?w i wytw?rni. Umozliwia sprzedaz muzyki oraz dowolnych gadzet?w i uslug z nia zwiazanych: ubran, CD, winyli, koncert?w, uslug i przedmiot?w kolekcjonerskich.

Serwis umozliwia takze odplatne transmitowanie koncert?w na zywo przez internet do fan?w w dowolnym miejscu na swiecie.

Dla artyst?w, kt?rzy jeszcze nie maja swoich gadzet?w, NuPlays udostepnia usluge NuPlays On Demand: koszulki, kt?re produkuja i dostarczaja sie same wprost do fan?w!

Wiecej informacji dostepnych jest na http://blog.nuplays.pl/oraz http://nuplays.pl/

A to już wiesz?  Serinus zakontraktowal urzadzenie wiertnicze do prac w Rumunii

nr?dlo NuPlays S.A.. Dostarczyl netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy