Poradnik

Sztuczna inteligencja dopuszczona do glosu

Sztuczna inteligencja dopuszczona do glosu
Warszawa, 11 lutego 2020 r. Sztuczna inteligencja dopuszczona do glosu Boty szturmem zdobywaja obsluge klienta Sztuczna inteligencja szturmem wdziera sie w coraz to nowe dziedziny

Warszawa, 11 lutego 2020 r.

Sztuczna inteligencja dopuszczona do glosu
Boty szturmem zdobywaja obsluge klienta

Sztuczna inteligencja szturmem wdziera sie w coraz to nowe dziedziny naszego zycia. Juz 90 % Polak?w dostrzega obecnosc AI. Rozwiazania oparte na sztucznej inteligencji towarzysza nam obecnie na kazdym kroku, ulatwiajac chociazby dojazd do punktu docelowego czy wyb?r filmu na wieczorny seans. Wykorzystanie nowych technologii wspomaga r?wniez firmy w obsludze klienta – zmienia sie spos?b komunikacji marka-konsument, na znaczeniu zyskuja voiceboty i chatboty. Wszystko po to, aby odpowiadac na potrzeby konsument?w i budowac pozytywne customer experience.

Mimo ze termin “sztuczna inteligencja” po raz pierwszy zostal uzyty juz w 1955 roku, mozna smialo powiedziec, ze jeszcze nigdy ta tematyka nie elektryzowala opinii publicznej tak bardzo jak dzis. Wedlug raportu “Sztuczna inteligencja w spoleczenstwie i gospodarce” opublikowanego przez NASK, juz 90% Polak?w dostrzega wplyw, jaki AI ma na nasza codziennosc. Coraz szybciej postepujaca rewolucja technologiczna sprawia, ze “myslace maszyny” zaczynaja byc integralna czescia naszego zycia. Przyklad?w jest wiele – nie trzeba daleko szukac – wystarczy siegnac po telefon kom?rkowy i zapytac o pogode czy repertuar najblizszego kina.

Obecnie zaawansowanie rozwiazan opartych o sztuczna inteligencje pozwala nie tylko usprawnic szereg proces?w, kt?re do tej pory zarezerwowane byly dla ludzi, lecz takze udoskonalac te, kt?re juz jakis czas temu zostaly zrobotyzowane. Przykladem, kt?ry dobrze ilustruje rozw?j jaki przechodzi AI, jest obsluga klienta. Jeszcze do niedawna w tej sferze kr?lowal system IVR bazujacy na nagranych wczesniej komunikatach i wybieraniu tonowym. Wprowadzone pod koniec lat 90. rozwiazanie, bylo wtedy powiewem wielkiego swiata. Dzis slyszac w sluchawce glos zachecajacy do zatwierdzenia wyboru, czujemy zniecierpliwienie, a intuicja podpowiada nam, ze po “wyklikaniu” wlasciwych cyferek i tak uslyszymy, ze “wszyscy konsultanci sa w tej chwili zajeci”.

A to już wiesz?  Sekret wszystkich system?w zarzadzania czasem... ujawniony!

Nowe technologie sprawiaja, ze zyjemy coraz sprawniej i szybciej. Tego tez wymagamy od obslugi klienta. Jak wynika z badan SAP Customer Experience niemal 75% konsument?w twierdzi, ze jest gotowa zrezygnowac z interakcji z marka, jesli ta zbyt wolno reaguje na ich zapytania. Wychodzac naprzeciw naszym oczekiwaniom firmy implementuja rozwiazania, kt?re przyspieszaja i udoskonalaja jakosc komunikacji, budujac tym samym pozytywne customer experience. Wzrost popularnosci wirtualnych kanal?w i medi?w spolecznosciowych sprawia, ze na znaczeniu zyskuja voiceboty, a takze chatboty.

– – W Banku Pocztowym aktywnie poszukujemy mozliwosci wykorzystania nowoczesnych technologii w celu poprawy proces?w komunikacji zar?wno wewnatrz banku, jak i w kontakcie z klientami. Stale pracujemy nad innowacyjnymi rozwiazaniami, r?wniez tymi zwiazanymi z rozwojem chatbot?w i voicebot?w. Wiemy, ze niekt?rzy klienci moga preferowac taka forme kontaktu z bankiem, jako alternatywe dla telefonicznej rozmowy z konsultantem. Dlatego caly czas pracujemy nad rozwojem tych kanal?w, dazac do wiekszego komfortu klient?w, ale tez latwiejszego, pelniejszego i bardziej “na biezaco” dostepu do informacji zwiazanych z ich relacja z bankiem, jak np. informacji o zobowiazaniach- m?wi Pawel Rzewuski, Zastepca Dyrektora Departamentu System?w Informatycznych Banku Pocztowego.

Dla wiekszosci z nas gl?wna zaleta bot?w wykorzystywanych w obsludze klienta jest ich dostepnosc – tak wynika z raportu firmy Symetria X. Niemal co czwarty z nas chwali sobie mozliwosc kontaktu 24/7, a co drugi zwraca uwage na kr?tszy czas uzyskania odpowiedzi niz w przypadku korzystania z tradycyjnych form obslugi. Co ciekawe, wiele badan i raport?w przytaczanych przez media wskazuje na to, ze klienci na r?wni z dostepnoscia doceniaja takze anonimowosc jaka daja chatboty i voiceboty. W tym swietle wirtualne kanaly staja sie idealnym sposobem na kontakt z marka dla os?b niesmialych.

— Rozwiazania wykorzystujace sztuczna inteligencje beda stanowily coraz bardziej istotna czesc calego procesu komunikacji z klientem. Warto jednak zaznaczyc, ze nigdy nie zastapia tradycyjnych form kontaktu. Implementowanie narzedzi opartych o sztuczna inteligencje nie polega na redukcji zatrudnienia. Boty powinny stanowic istotne wsparcie konsultant?w. Moga chociazby odciazyc ich w towarzyszeniu klientowi w tak prozaicznych czynnosciach jak odblokowanie hasla czy wspom?c w trakcie rozmowy sugerujac mozliwe odpowiedzi czy rozwiazania danego problemu – dodaje Pawel Rzewuski z Banku Pocztowego.

A to już wiesz?  500+ na pierwsze dziecko - na co rodzice przeznaczaja uzyskane srodki?

“Odbieraja”, “sluchaja”, “czytaja” i co najwazniejsze “reaguja” i “podejmuja” stosowne dzialania, np. “umawiaja” nas na wizyte u lekarza czy “informuja” o stanie rachunku. Warto jednak podkreslic, ze rozw?j sztucznej inteligencji i wzrost jej znaczenia w obsludze klienta nie jest r?wnoznaczny ze zmniejszeniem sie roli tradycyjnych form interakcji marka-konsument. Eksperci zaznaczaja, ze przyszlosc tkwi w polaczeniu mozliwosci jakie daje AI – chatboty czy voiceboty – z umiejetnosciami konsultant?w, ich kompetencjami miekkimi i unikalnym doswiadczeniem. Tylko taka wsp?lpraca pozwala osiagnac efekt synergii, przekladajac sie na customer experience i wzrost lojalnosci klienta.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy